Wie heeft ervaringen met Alpen oversteek met Santos TM power GoSwiss

Alles over (reizen met) de elekrische fiets
Globociclista
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 juni 2018
Ik overweeg deze zomer een reis naar Italië, via de Brennerpas, met een santos travelmaster met GoSwiss achtermotor en vroeg mij af of iemand hiermee ervaringen heeft en deze met ons zou willen delen. Ik ben m.n. geïnteresseerd in de prestaties vd motor, of men met 1 of 2 accu’s gereisd heeft en hoeveel km per dag kon worden afgelegd. En welke route heb je genomen; met tent en volle bepakking of licht en overnachtingen in hotels etc.?

NB ik reis met bovengenoemde fiets en ben dus nadrukkelijk niet geïnteresseerd in opmerkingen, ervaringen met of adviezen voor andere systemen.
0 x

WimB
Forum Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 05 augustus 2015
Locatie: Hoekse Waard
x 12
Wat mij opvalt als ik dit bericht lees. Hoe oud ben je, of is dat lelijk als ik dat vraag. Wat kan je zelf leveren om de diverse bulten over te komen. Welk verzet kan je met een e-bike draaien.
1 x

Gebruikersavatar
Fedor
Forum Lid
Berichten: 2304
Lid geworden op: 19 juli 2006
Locatie: Landelijk gelegen
x 144
Contacteer:
Het maakt idd wel uit met welke ondersteuning "normaal" wordt gereisd.

Bij volle ondersteuning zou ik voor een 2e accu gaan. Ook omdat dat meer armslag geeft om evt. een andere route te kiezen. Brenner is nou niet de mooiste oversteek imho.
0 x

Globociclista
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 juni 2018
Ik dacht aan de Brenner omdat ik wellicht via de München-Venetië route wil fietsen en ik heb gelezen dat die overgang ook de minst zware zou zijn. Welke zou jij dan aanbevelen?
En mijn specifieke vraag aan Santos-rijders is hoeveel km zij per dag konden afleggen, met een accu (of twee? dat laatste heeft niet mijn voorkeur want betekent weer meer gezeul). Ik heb zelf niet heel veel fietservaring en ik ben ook niet meer de jongste (50+...).
0 x

Gebruikersavatar
Fedor
Forum Lid
Berichten: 2304
Lid geworden op: 19 juli 2006
Locatie: Landelijk gelegen
x 144
Contacteer:
Globociclista schreef:
zo 24 mar, 2019 10:25
Ik dacht aan de Brenner omdat ik wellicht via de München-Venetië route wil fietsen en ik heb gelezen dat die overgang ook de minst zware zou zijn. Welke zou jij dan aanbevelen?
Het is idd de minst zware, maar lamdschappelijk vind ik deze ook minder. Ik zou dan eerder via de Reschenpass gaan (en dan evt. eerst via Garmisch-Partenkirchen en de Fernpass).

Hier wat meer info: viewtopic.php?t=26003
0 x

Carl
Forum Lid
Berichten: 1244
Lid geworden op: 07 november 2007
Locatie: Schiedam
x 53
Fedor schreef:
zo 24 mar, 2019 10:36
Het is idd de minst zware, maar lamdschappelijk vind ik deze ook minder. Ik zou dan eerder via de Reschenpass gaan (en dan evt. eerst via Garmisch-Partenkirchen en de Fernpass).
Ik ben net terug uit Rome en wilde over de Reschenpas via de Romeroute van Reitsma. De weg over de Norbertshöhe, vóór de Reschenpas, is afgesloten wegens een aardverschuiving. Mij werd in Pfunds gezegd de bus te nemen naar Nauders, van daar ben ik verder over de Reschenpas gereden. Mijnheer Reitsma heeft nav. mijn melding hierover contact gehad met de VVV in Nauders, die hem meldde dat het fietsverbod op de weg van Pfunds naar Nauders is opgeheven. Wie dus in de komende periode over de Reschenpas wil fietsen, kan het beste even nagaan of de route over weg 27-185 alweer geopend is, of moet over de 180 tussen de auto's fietsen van Pfunds naar Nauders. Zie ook:
https://www.reitsmaroutes.nl/images/pdf ... ome2.5.pdf

Groetjes,

Carl
0 x

Gebruikersavatar
willem.m
Forum Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 24 november 2005
x 346
Carl schreef:
vr 19 apr, 2019 17:19
Fedor schreef:
zo 24 mar, 2019 10:36
Het is idd de minst zware, maar lamdschappelijk vind ik deze ook minder. Ik zou dan eerder via de Reschenpass gaan (en dan evt. eerst via Garmisch-Partenkirchen en de Fernpass).
Ik ben net terug uit Rome en wilde over de Reschenpas via de Romeroute van Reitsma. De weg over de Norbertshöhe, vóór de Reschenpas, is afgesloten wegens een aardverschuiving. Mij werd in Pfunds gezegd de bus te nemen naar Nauders, van daar ben ik verder over de Reschenpas gereden. Mijnheer Reitsma heeft nav. mijn melding hierover contact gehad met de VVV in Nauders, die hem meldde dat het fietsverbod op de weg van Pfunds naar Nauders is opgeheven. Wie dus in de komende periode over de Reschenpas wil fietsen, kan het beste even nagaan of de route over weg 27-185 alweer geopend is, of moet over de 180 tussen de auto's fietsen van Pfunds naar Nauders. Zie ook:
https://www.reitsmaroutes.nl/images/pdf ... ome2.5.pdf

Groetjes,

Carl
Kan je met een fiets niet eigenlijk altijd wel langs zo'n wegversperring komen? Ik bedoel: als je er een stukje voor moet (berg)wandelen, dan lijkt me dat niet zo'n probleem, toch?
0 x
www.themeeg.nl

Vind je dit bericht ongepast? Meld het bij mij, dan pas ik het even aan.

willem klein
Forum Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 mei 2015
x 7
Niet altijd mogelijk Willem, ben een paar jaar geleden in de Auvergne op de D 40 in de buurt van Monistrol-d'allier gestrand.
Reden was, de weg was over 20 mtr (5mtr hoog) versperd, er was echt niet langs of overheen te komen met volle fiets.
Enige mogelijkheid was omfietsen.
Weg is een aantal maanden afgesloten geweest.
0 x

Gebruikersavatar
Leon
Forum Lid
Berichten: 15232
Lid geworden op: 28 februari 2003
Locatie: Maastricht
x 593
willem.m schreef:
vr 19 apr, 2019 17:38
Kan je met een fiets niet eigenlijk altijd wel langs zo'n wegversperring komen? Ik bedoel: als je er een stukje voor moet (berg)wandelen, dan lijkt me dat niet zo'n probleem, toch?
Meestal wel. De meeste wegversperringen zijn voor auto's bedoeld. Toch heb ik er ook wel gezien waar de weg weg was en alleen lucht gaapte en zelfs geen geitenpad.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Eric Schuijt
Forum Lid
Berichten: 2085
Lid geworden op: 01 juni 2002
Locatie: Amsterdam
x 71
Contacteer:
Dag Globo,

wat jouw vraag over prestaties betreft bij een GoSwiss motor, is het belangrijk dat je een redelijke snelheid behoudt als je bergop fietst. De reden is dat door de snelheid van het draaiende achterwiel de motor gekoeld wordt.

Fiets je te langzaam (bergop dus), dan zal een bimetaaltje kromtrekken en de thermische beveiliging in werking zetten. Dan is het wachten tot hij weer afgekoeld is voordat je weer verder kunt. Verder niet iets om je druk over te maken, maar het is wel een weetje.

Wat jouw vraag over actieradius betreft, is er een aardige 'tool' van Bosch waarop je kunt zien wat er invloed heeft op de actieradius: https://www.bosch-ebike.com/nl/service/ ... alculator/
Deze parameters zijn ook van toepassing op GoSwiss.
0 x
Eric heeft ruim 250.000 kilometer over de wereld gefietst en heeft een winkel: http://www.vakantiefietser.nl

Gebruikersavatar
Leon
Forum Lid
Berichten: 15232
Lid geworden op: 28 februari 2003
Locatie: Maastricht
x 593
De reden dat zo'n naafmotor warm wordt is dat het rendement bij zulke lage toerentallen erg laag wordt en dus een aanzienlijk deel van de energie uit de accu in de motor in warmte omgezet wordt. Een trapasmotor heeft daar veel minder last van omdat je kunt terugschakelen naar een lichter verzet - moet je wel doen dus.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Carl
Forum Lid
Berichten: 1244
Lid geworden op: 07 november 2007
Locatie: Schiedam
x 53
Let op, off-topic:
willem.m schreef:
vr 19 apr, 2019 17:38
Carl schreef:
vr 19 apr, 2019 17:19
Ik ben net terug uit Rome en wilde over de Reschenpas via de Romeroute van Reitsma. De weg over de Norbertshöhe, vóór de Reschenpas, is afgesloten wegens een aardverschuiving.
Kan je met een fiets niet eigenlijk altijd wel langs zo'n wegversperring komen? Ik bedoel: als je er een stukje voor moet (berg)wandelen, dan lijkt me dat niet zo'n probleem, toch?
Als ik ergens kom waar ze de weg opnieuw aan het asfalteren zijn ofzo, ga ik ook altijd wel even kijken of ik een stukje door de berm kan lopen. Als mij verteld wordt dat een 18 km lange bergweg is afgesloten omdat er een rots is afgebroken en naar beneden gelazerd, heb ik weinig trek om het te gaan proberen.

Carl
0 x

Fiets-avontuur
Forum Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 oktober 2017
x 18
Globociclista schreef:
zo 24 mar, 2019 10:25
Ik dacht aan de Brenner omdat ik wellicht via de München-Venetië route wil fietsen en ik heb gelezen dat die overgang ook de minst zware zou zijn. Welke zou jij dan aanbevelen?
En mijn specifieke vraag aan Santos-rijders is hoeveel km zij per dag konden afleggen, met een accu (of twee? dat laatste heeft niet mijn voorkeur want betekent weer meer gezeul). Ik heb zelf niet heel veel fietservaring en ik ben ook niet meer de jongste (50+...).
Als je deze reis gedaan hebt, kun je dan je ervaringen delen? Dan hebben andere fietsers er misschien ook wat aan, als zij een zelfde soort fiets tocht willen doen.
0 x

Globociclista
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 juni 2018
Hallo fietsavontuur, jazeker, ik zal mijn ervaringen delen op deze pagina. Ik hoop zelf in juni/juli te kunnen gaan. Groet
0 x

Bridgestone SM
Forum Lid
Berichten: 1228
Lid geworden op: 02 november 2018
x 47
Let op, off-topic:
Carl schreef:
vr 19 apr, 2019 23:43
Let op, off-topic:
willem.m schreef:
vr 19 apr, 2019 17:38
Carl schreef:
vr 19 apr, 2019 17:19
Ik ben net terug uit Rome en wilde over de Reschenpas via de Romeroute van Reitsma. De weg over de Norbertshöhe, vóór de Reschenpas, is afgesloten wegens een aardverschuiving.
Kan je met een fiets niet eigenlijk altijd wel langs zo'n wegversperring komen? Ik bedoel: als je er een stukje voor moet (berg)wandelen, dan lijkt me dat niet zo'n probleem, toch?
Als ik ergens kom waar ze de weg opnieuw aan het asfalteren zijn ofzo, ga ik ook altijd wel even kijken of ik een stukje door de berm kan lopen. Als mij verteld wordt dat een 18 km lange bergweg is afgesloten omdat er een rots is afgebroken en naar beneden gelazerd, heb ik weinig trek om het te gaan proberen.
Meestal lukt het wel.
Nam ooit de gok en kwam bij een twee meter diepe sleuf overdwars, gelukkig met vriendelijke werklieden.
Ze legden de ladder over de sleuf en hielpen serieus bij het overbrengen van 3 fietsen (ze waren wel verbaasd over het gewicht van die fietsen, dwz het ging maar net goed bij de eerste).
Een andere keer toch maar omgefietst omdat er kilometers verderop een gestremde brug in het vooruitzicht werd gesteld ... na de omweg aan de andere kant aangekomen bleek de brug wel voor voetgangers en fietsers bruikbaar.

Maar goed, het is een afweging tussen de omweg en de kans op succes ... soms kunnen lokalen je nuttige info geven.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Fiets-avontuur
Forum Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 oktober 2017
x 18
Globociclista schreef:
di 14 mei, 2019 15:57
Hallo fietsavontuur, jazeker, ik zal mijn ervaringen delen op deze pagina. Ik hoop zelf in juni/juli te kunnen gaan. Groet
Dankjewel, hoop dat je een mooie reis hebt en alles goed gaat. Veel succes.
0 x


Terug naar “Reizen per elektrische fiets”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron