Nazomerweekend Harskamperdennen, 6 september

Activiteiten georganiseerd door de Activiteitencommissie van vereniging de Wereldfietser.
Activiteitencie WF
Forum Lid
x 38
Er komen tal van reacties op het nazomerweekeinde op de Harskamperdennen.
Wie wil er meewerken aan de organisatie van dit weekeinde volgend jaar?
0 x

Leon
Forum Lid
x 647
Martin E. van Doornik schreef:
vr 07 aug, 6939 14:47
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... lOc_9HphDU
...
Wat heb ik fout gedaan? :?: Op mijn PC staan de foto's wel in beeld, op mijn smartphone ook. Dit is mijn eerste keer.
Ik krijg met de link het verzoek om in te loggen bij google, omdat google graag wil weten welke foto's ik wanneer bekijk, hoe lang, in welke volgorde, van wie die foto's zijn en verder alle data die ze te pakken kunnen krijgen. Maar ik heb geen google-account en ik wil dat ook niet. Dus ik denk dat je ergens de mogelijkheid over het hoofd hebt gezien om de foto's ook voor niet-ingelogde wereldburgers openbaar te maken en daarvan de link te nemen.
0 x
De kern van alle milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 179
Leon schreef:
vr 13 sep, 2019 19:11
...
Wat heb ik fout gedaan? :?: Op mijn PC staan de foto's wel in beeld, op mijn smartphone ook. Dit is mijn eerste keer.
Ik krijg met de link het verzoek om in te loggen bij google, omdat google graag wil weten welke foto's ik wanneer bekijk, hoe lang, in welke volgorde, van wie die foto's zijn en verder alle data die ze te pakken kunnen krijgen. Maar ik heb geen google-account en ik wil dat ook niet. Dus ik denk dat je ergens de mogelijkheid over het hoofd hebt gezien om de foto's ook voor niet-ingelogde wereldburgers openbaar te maken en daarvan de link te nemen.
Ik heb bij Google dezelfde inlog gegevens gebruikt als bij YouTube, bij de laatste klikte ik op de toets 'Publiceren' maar bij Google photo share geen idee.... :roll:
0 x

PeterVanRijn
Forum Lid
x 58
Contacteer:
Leon schreef:
vr 13 sep, 2019 19:11
...
Ik heb wel een Google-account, maar dat brengt me toch ook niet verder.
Ik zie twee opvallende verschillen met de URL die Ronald plaatste:
- in de URL van Ronald komt het woord share voor, bij die van Martin staat op die plaats "album"
- de URL van Ronald is heeeeel veeeeel langer, is de URL van Martin wellicht geamputeerd?

Peter
(die de foto's er gezellig en leuk uit vindt zien en overweegt om ook eens naar een kampeerweekend te gaan, maar altijd nogal opziet tegen grote gezelschappen, en zeker als heel veel van de aanwezigen elkaar al veel vaker gezien hebben; maar een voordeel van de eerste keer is wel dat het niet vreemd is dat je helemaal geen namen weet, dat komt pas bij de tweede keer :-) )
0 x

D&F
Forum Lid
x 91
vr 13 sep, 2019 18:55
Mensen een album laten bekijken:
Open een album dat u heeft gemaakt.
Selecteer Meer in de rechterbovenhoek.
Selecteer Opties voor delen.
Zet de schakelaar naast Delen op Aan. Kopieer de link die wordt weergegeven en stuur deze naar de gewenste mensen. Houd er rekening mee dat iedereen die de link heeft, het album kan bekijken.

Lukt het zo Martin?
0 x

Eden
Jurr schreef:
do 12 sep, 2019 21:40
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:26
Maar die 40 min zijn dan niet op de foto terecht gekomen, de bomenklimmende jongedame uitgezonderd.
Ach, die heten gewoon 'De kleuters' als pubquizteam en worden dan wel gewoon derde. ;)

Kon ik tenminste op de prijzentafel een bidonhouder scoren om de even daarvoor gekregen bidon mee te kunnen nemen :)
Dat hadden we van te voren toch niet kunnen voorspellen. ik heb de bidonhouder inmiddels gemonteerd. Een leuk aandenken aan een leuk weekend!
0 x

Jurr
Forum Lid
x 89
Eden schreef:
vr 13 sep, 2019 21:03
Dat hadden we van te voren toch niet kunnen voorspellen. ik heb de bidonhouder inmiddels gemonteerd. Een leuk aandenken aan een leuk weekend!
Ik heb zelfs nog een tweede gekocht. Aan 1 kant van de vork nog eentje met afbladderende verf en aan de andere kant een King vond ik dan ook weer treurig ;)

1+1 gratis, maar dan anders. En Eric ook weer blij, want daar was ik toevallig in de buurt.
0 x

keesswart
Forum Lid
x 389
Contacteer:
PeterVanRijn schreef:
vr 13 sep, 2019 19:48
Peter
(die de foto's er gezellig en leuk uit vindt zien en overweegt om ook eens naar een kampeerweekend te gaan, maar altijd nogal opziet tegen grote gezelschappen, en zeker als heel veel van de aanwezigen elkaar al veel vaker gezien hebben; maar een voordeel van de eerste keer is wel dat het niet vreemd is dat je helemaal geen namen weet, dat komt pas bij de tweede keer :-) )
Herkenbaar! Ik heb al heel wat wereldfietserweekends meegefietst, maar vergeet toch nog vaak namen van mensen die ik al vaker heb gezien. Of ik ben er simpelweg nooit achtergekomen hoe ze heten. En ik weet dat ik niet de enige ben. Een jaar of 7 geleden ben ik maar eens namen op gaan schrijven, vaak met een korte beschrijving van het uiterlijk dat bij een naam hoort. Deze namenlijst is inmiddels aanzienlijk uitgebreider dan de spiekbriefjes die ik als scholier vaak maakte, maar net als toen probeer ik te voorkomen dat ik betrapt wordt bij het lezen ervan ;-)
1 x
Kees Swart is fietsend en schrijvend fotograaf: www.keesswart.nl

Bert van Sprang
Forum Lid
x 183
Peter,

Als je opziet tegen veel mensen kan je het nazomerweekend beter mijden :D. Maar er is andere keuze genoeg, met altijd een mix van oude bekenden en nieuwe gezichten. We delen echter allemaal de liefde voor het fietskamperen.
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 179
Dieuwertje & Franzi schreef:
vr 13 sep, 2019 20:54
Mensen een album laten bekijken:
Open een album dat u heeft gemaakt.
Selecteer Meer in de rechterbovenhoek.
Selecteer Opties voor delen.
Zet de schakelaar naast Delen op Aan. Kopieer de link die wordt weergegeven en stuur deze naar de gewenste mensen. Houd er rekening mee dat iedereen die de link heeft, het album kan bekijken.

Lukt het zo Martin?
Ik heb op de drie stipjes rechtsboven geprobeerd en hier is het resultaat: zo goed?

https://photos.app.goo.gl/5oZBT8fFmYGvBPyg8
0 x

PeterVanRijn
Forum Lid
x 58
Contacteer:
Ik kan de foto's nu bekijken Martin, missie geslaagd!
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 179
In 2018 was ik ook op Harskamperdennen. Op een gegeven moment wilde ik zo'n priktank van Campingaz no. 206 kopen. Die had de receptie bij de ingang niet op voorraad. Toen fietste ik naar de zaak van Elbertsen in Harskamp, recht tegenover de Plus-supermarkt. Meer dan 4 km.... Mooie zaak waar echt van alles te krijgen is, ook op campinggebied, waar Blokker niks bij vergeleken is.
Vorige week ging m'n vrouw ook mee. Ik heb de afgelopen weken onze kampeerspullen gecontroleerd, waarbij ook een opblaasbaar matras, die al sinds 2003 niet was gebruikt (omdat wij een huis in Zweden hebben). Ik had hem om te testen opgepompt en het matras leek nog uren stevig te blijven. Van ons eigen tweepersoonsbed thuis gingen de hoeslaken, kussens en dekbed in onze tent in Harskamperdennen zó erop. Maar in de nacht van vrijdag op zaterdag ging het luchtbedmatras door onze lichaamsgewichten héééél langzaam leeglopen. Plat in de ochtend. Gemopper van mijn wederhelft. Waarschijnlijk poreus geworden door ouderdom.
Ik pakte de auto en reed naar die zaak in Harskamp. Maar die blijkt nu niet meer te bestaan en is verhuisd naar Wekerom, nóg 3 km verderop bij het binnenkomen van het dorp direct aan de rotonde links. Er is ook een filiaal in Otterlo.
Terug gekomen met een nieuw opblaasbaar matras, wel een rib uit het lijf.
Dus deze verhuizing wil ik aan jullie doorgeven „voor het geval dat".

DSCF3450-klein.jpg
0 x

Belle
Forum Lid
x 22
Contacteer:
Belle schreef:
vr 13 sep, 2019 16:47
vr 13 sep, 2019 15:20
Reuze bedankt Ronald van der Perk, dat jij een Google photo share hebt geplaatst. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Nu geprobeerd en kijken of het gaat lukken:
Alleen die 6-10 sep. heb ik niet geplaatst....
Helaas werkt je link niet, 404.
Heb je rechtsboven op 'share' gedrukt? (Icoon dat als kleiner-dan teken er uitziet) Vervolgens in de pop-up 'create link' geklikt en die link gedeeld?
0 x
Smiles, not miles #thesupplelife

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 179
Belle schreef:
zo 15 sep, 2019 10:58
Belle schreef:
vr 13 sep, 2019 16:47

Helaas werkt je link niet, 404.
Heb je rechtsboven op 'share' gedrukt? (Icoon dat als kleiner-dan teken er uitziet) Vervolgens in de pop-up 'create link' geklikt en die link gedeeld?
Is inmiddels gelukt, zie de reactie van Peter van Rijn, iets hierboven.
0 x

Terug naar “Wereldfietser-activiteiten”