Sigg firejet

Kampeeruitrusting, kleding, tassen, technische snufjes, enzovoorts.
Leon
Forum Lid
x 593

Re: Sigg firejet

Berichtdoor Leon » ma 29 apr, 2019 09:18

Kennelijk is toch niet alles schoon.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Mr Wojtas
Forum Lid

Berichtdoor Mr Wojtas » ma 29 apr, 2019 17:17

Dan maar eens gokken en de hele brander onder dompelen?
0 x

jony
Forum Lid
x 4

Berichtdoor jony » ma 29 apr, 2019 18:31

Bij een whisperlite zit er in de slang een ijzerdraad, door deze heen en weer te halen reinig je de slang. Misschien heeft de firejet dit ook
1 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 48

Berichtdoor Bridgestone SM » zo 05 mei, 2019 00:49

jony schreef:
ma 29 apr, 2019 18:31
Bij een whisperlite zit er in de slang een ijzerdraad, door deze heen en weer te halen reinig je de slang. Misschien heeft de firejet dit ook
Afgezien van de omschrijving van de onderdelen .... doe ik het anders:
De gedraaide draad-kabel uit de vergasser trekken, de fuel-line doorspoelen (sproeier er dus ook af) en de gedraaide draad even boven het gasfornuis (of een andere brander) uitgloeien.

Na geruime tijd (of snel na gebruik van overjarig bocht) kan er een verstoppende afzetting op die gedraaide draad-kabel zitten, en even uitgloeien is het makkelijkste manier van reinigen.
Eventueel kan je daarna die gedraaide draad-kabel daarna nog een paar maal op en neer raggen en nog eens reinigen.

Groeten BSM

PS   De MSR brandt mooier op een mix van wasbenzine (+ wat gewone benzine), dwz in vergelijk met gewone lood-vrije benzine .... ik heb het nu afgelopen week uitvoerig getest, en "goed bevonden".
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Leon
Forum Lid
x 593

Berichtdoor Leon » zo 05 mei, 2019 09:19

Ik zou toch echt eerst de sproeier er uit schroeven zodat je kunt zien of die verstopt is want dat is voor de hand liggend en simpel. Daarna zou ik, voordat ik zou gaan prutsen met de slang/draad toch echt even testen of de pomp genoeg benzine er doorheen krijgt, met de sproeier er af dus. Er hoeft namelijk maar heel weinig doorheen.
Alles bij elkaar denk ik hier alleen dat het een rtfm-probleem is.

Volgens de gebruiksaanwijzing op http://www.berniedawg.com zit er een naald bij het ding. "In the top of the protective cover".
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Mr Wojtas
Forum Lid

Berichtdoor Mr Wojtas » zo 05 mei, 2019 14:57

Het was gewoon een kwestie van aangekoekt vuil, alle losse delen eraf gehaald. De brander in de ultrasooncleaner en op 60 graden een klein half uurtje laten trillen. Daarna alle losse onderdelen zoals de vernevelaar en de staalkabel ook een half uurtje erin. Af laten drogen en opgestookt met wasbenzine. Ze doet het weer :lol: :lol:
0 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 48

Berichtdoor Bridgestone SM » zo 05 mei, 2019 15:50

Mr Wojtas schreef:
zo 05 mei, 2019 14:57
Het was gewoon een kwestie van aangekoekt vuil ....
Da's mooi. Ik heb niet veel ervaring met de SIGG brander, en voorzover ik er iets van gezien heb waren het "problemen" ... maar dan bij mensen die die problemen denkelijk nog meer met een MSR gehad hadden (de MSR spreekt iets meer een onderzoekend publiek aan, de SIGG doet dat wat meer op het uiterlijk).

Maar goed, afgelopen week een vriendin ervan overtuigd dat ze met haar MSR ook gelukkig kan zijn, en dat ie met wat truukjes zelfs heel geciviliseerd kan zijn. Zo vlamt zo'n brander heel gauw als je 'm te fel oppompt, en eenmaal strak opgepompt is ie ook nauwelijks regelbaar ... pomp je 'm slechts licht op dan blijkt ie heel aardig regelbaar, met wat oefening zelfs beter als een "gasje".

Groeten BSM
1 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Terug naar “Uitrusting”