outdorado failliet

Dan kan je je net zo hard afvragen wat Interpay gisteren heeft verdiend door PIN-betalingen in winkels. Dat is het zelfde idee als bij iDeal.
Je zou ook kunnen spreken van een win-win-win-situatie :wink: :
- de producent heeft een extra afzetkanaal
- de webbasedwinkel kan snel en goedkoop leveren
- de klant kan voordelig aankopen

Ik ga ervan uit dat alle partijen volwassen zijn in denken en handelen. Ze maken alle een vrijwillige keuze en kunnen ook besluiten niet mee te doen; het lijkt mij dat hier geen sprake is van gebrek aan ethiek (gedwongen nering van een der partijen).
Over enkele weken/maanden is het faillissementsverslag op de site van de curator of rechtspraak.nl te lezen. Staan ook de oorzaken in van het faillissement (volgens de curator dan)

Al staat het faillissement nog niet op rechtspraak.nl..vreemd.. dan zal het nog wel niet uitgesproken zijn. Zoals ik het lees op hun site lijkt het erop dat de ondernemers zelf hun faillissement aanvragen. Dan zal het vandaag (dinsdag is faillissementen dag)wel worden uitgesproken, indien de rechtbank akkoord is (zijn ze lang niet altijd vandaag de dag)
multiwgb schreef:Ik vind sites in de vorm van beslist.nl gewoon een zielige onderneming. Zelf niets presteren maar geld verdienen over de rug van een ander. En wij zijn zielig dat je er gebruik van maakt.
Zo vraag ik me ook af wat de betaal site ideal gisteren avond heeft verdiend. :roll:
Ik kan je geruststellen: affiliate vergelijkingssites zonder enig meerwaarde voor de consument verdwijnen snel genoeg. Kennelijk vinden veel consumenten beslist.nl toch nuttig, want het is een heel populaire site waarop veel retailbedrijven graag adverteren. Over wiens rug er dan geld verdiend zou worden, is me niet duidelijk.
Lijkt mij dat Interpay en de middenstand het zelf maar moeten uitmaken wat ze kunnen verdienen. Gisteren waren we met een goed doel bezig. Lijkt me toch iets anders. Wat was gisteren mijn win win situatie als ik via ideal moet betalen. Wie heeft die overboeking betaalt. Giro 555? :lol:

Geruststellen hoeft niet hoor. Site's die producten vergelijken dat gaat nog een beetje. Maar als ik bij hun inlog en in de balk iets type linken ze me wel door naar tig bedrijven die dat kunnen leveren. Ik neem maar aan dat zij daar iets aan verdienen.
Wat je zegt consumenten vinden het gemakkelijk en juist dat vind ik zielig. Ik vind de prestatie die zij leveren van 0,0 waarde en zal geen gebruik van ze maken. Als ik iets moet hebben zoek ik de link van leverancier. Dat is het. :wink:
[quote="Eric Schuijt"]Wat ik begrepen heb van vertegenwoordigers van bekende merken, is dat Outdorado zich niet aan beloftes/afspraken hield. Een van de afspraken had inderdaad met prijzen te maken.

Daarop hebben sommige merken de leveringen niet stopgezet (want ze hebben een leveringsplicht) maar wel vertraagd. Met als gevolg dat artikelen niet geleverd kunnen worden, hoewel artikelen wel op voorraad staan in de webshop.


Ja, en die vertegenwoordigers kun je natuurlijk op hun blauwe ogen geloven.. En mocht het zo zijn dat Outdorado zich niet aan prijsafspraken heeft gehouden door onder de prijs te gaan zitten, dan vind ik dat alleen maar lovenswaardig.

Ik heb regelmatig bestellingen bij Outdorado gedaan en altijd snelle en volledige bezorging. En voor de meeste zaken die ik nodig had waren zij wel (verreweg) de goedkoopste. Ook ten opzichte van Campz bijvoorbeeld. Zeker omdat ik als lid van de NKBV (Nederlandse Klim en Bergsport Vereniging) nog 20% extra korting kreeg. Wel merkte ik inderdaad de laatste tijd dat het assortiment wat smaller werd en dat artikelen vaker niet op voorraad waren. Ik heb nooit het idee gehad dat op de site zaken stonden die zij niet in hun magazijn/winkel in Harderwijk hadden liggen. Kortom, erg jammer dat zo'n bedrijf (mede) door toedoen van leveranciers het loodje legt.

Dirk
Het is definitief:
Curator(s)


mr. F.B.A.M. van Oss (Frans)
E-mail adres
fransvanoss@omvradvocaten.com
Kantoor
OMVR Lunenberg Advocaten
Adres:
Deventerweg 9
3843GA Harderwijk
Telefoonnummer 0341 417023
iceman schreef:Kortom, erg jammer dat zo'n bedrijf (mede) door toedoen van leveranciers het loodje legt.
Het moet wel heeeeel gek lopen, willen leveranciers een bedrijf het laatste zetje naar een faillissement geven... Zoveel macht hebben die partijen niet. Voor iedere leverancier die moeilijk doet is er (bijna) altijd wel een andere partij te vinden die wel mee wil werken.
Met alle respect, maar nee hoor. Je hebt Exped en Thermarest. Je hebt Vaude en Ortlieb. Je hebt Primus en MSR en zo kan ik nog wel even doorgaan met gevestigde outdoormerken waar je niet zo snel een alternatief voor hebt.
Er zijn inderdaad meerdere sterke merken waar je bijna niet onderuit kan, maar dan zijn er vaak nog wel andere inkoopkanalen te vinden, zoals Duitsland.

Ik begrijp wel dat bepaalde leveranciers hun merken niet graag teveel bij online prijsstunters zien. Fysieke winkels laten die merken steeds meer links liggen en uiteindelijk verandert je merk in een internetmerk waarvan de consument de producten niet meer in het echt kan bekijken, aanraken, uitproberen en advies van een deskundige over kan aanhoren.

De trend is zich inmiddels aan het omkeren. Er zijn internetwinkels die nu ook fysieke winkels gaan starten en daarmee automatisch niet meer voor de laagste prijs kunnen gaan.
BUITENSPORTWINKEL.NL OPENT EXPERIENCE CENTRE

22-11-2013 – Buitensportwinkel.nl heeft een fysieke winkel geopend in Alphen aan den Rijn. De outdoorwebshop speelt hiermee in op het feit dat ook verwoede internetkopers een artikel soms eerst willen voelen en passen.

Youtube filmpje volstaat niet altijd

Acht jaar geleden startte Buitensportwinkel.nl met drie webshops. Naast Buitensportwinkel.nl met een algemeen outdoorassortiment zijn dat de gespecialiseerde webshops Slaapzakwinkel.nl en Rugzakwinkel.nl. Terwijl bestellen van buitensportartikelen gemeengoed is geworden, zoals bij elk ander product het geval is, volstaat informatie per mail of via een Youtube filmpje niet altijd, aldus Buitensportwinkel.nl. In dat geval moet je terecht kunnen bij een 'echte' buitensportwinkel.

Buitensportwinkel.nl Experience Centre

Voor het e-commercebedrijf in Alphen aan den Rijn is dit aanleiding geweest om zelf een fysieke winkel te openen. Het Buitensportwinkel.nl Experience Centre is te vinden in Alphen aan den Rijn.

.....
Bron: http://www.sport-partner.nl/p/21/9210/m ... nce-centre

Steeds winkels gaan via internet verkopen en steeds meer internetshops gaan inderdaad fysiek de markt op... benieuwd wanneer er geen onderscheid meer is :wink:
Naar aanleiding van uw e-mail d.d. 22 november 2013 bericht ik u dat ik uw vordering ten bedrage van € 245,58 op de lijst van voorlopig erkende schuldeisers heb geplaatst. Gelet op het feit dat Outdorado V.O.F. en haar vennoten in staat van faillissement verkeren, kan uw vordering op dit moment niet voldaan worden. Naar het zich thans laat aanzien, zal ten behoeve van u als concurrente schuldeiser ook aan het einde van het faillissement geen uitkering kunnen worden gedaan.
Wanneer het faillissement eindigt (dat kan zeker maanden tot een jaar gaan duren) ontvangt u definitief bericht van ons of uw vordering voldaan kan worden.
Daar is dus niets meer te halen...
Toch wel makkelijk om leveranciers en merken de schuld van het faillissement te geven. Wat ik heb gehoord van mensen die er wat dichter bij staan is dat het ook gewoon een kwestie is van de financiën niet op orde hebben. Te snel groeien in kosten terwijl de marge door de steeds lagere prijzen maar afneemt.

Er word hier gesproken over 'belachelijke marges' op bepaalde producten door outdorado's concurrenten. Een winkel, internet of niet, heeft deze gewoon nodig om gezond te kunnen draaien. Een beetje internet-winkel maakt elke maand (tien)-duizenden euro's naar google over om jouw klik en de daaruitvolgende omzet te scoren. Die A-locatie op internet kost geld. Je creditcard of paypal betaling kost ook een paar euro. De gratis verzending kost een euro of 5. Een gratis retour ook. Mooi doosje? zestig cent tot een euro.
Stuur je je bestelling retour, dan heeft een webwinkel al snel 10 euro aan kosten gemaakt. 15 bij gratis retouren.
Een fysieke winkel heeft een duurder pand, wat meer personeelskosten. Onder aan de streep maken ze ongeveer dezelfde kosten.
Beiden hebben de marges hard nodig, dat blijkt wel uit het faillissement van Outdoorado
Volgens de website gaan ze vanaf half april weer open/verder.

ben benieuwd, regelmatig aankopen gedaan daar.
Ja klopt Outdorado heeft een nieuwe eigenaar en komt weer online. Hier de officiële berichtgeving:

Outdorado gaat een nieuwe start maken. Een nieuw team, een grote fysieke winkel en een onlineshop met de beste outdoor en bergsport artikelen.
Er zijn een aantal klanten gedupeerd bij het faillissement. Wij zoeken naar een oplossing om benadeelde klanten tegemoet te komen en zijn hiervoor aan het inventariseren.

Ben je financieel gedupeerd in het outdorado faillissement? Stuur een mail naar schonestart@outdorado.com onder vermelding van:
- Je naam
- Je ordernummer
- Het totaal bedrag wat je nog moet ontvangen

Ondanks het feit dat wij als nieuwe eigenaar van Outdorado niet verantwoordelijk zijn voor openstaande posten willen wij toch een oplossing zoeken. Vanaf April verwachten wij dat Outdorado.com weer actief is.

Team Outdorado
Beste mensen van Outdorado,

Heb bij de vroegere winkel een aantal aankopen gedaan tot mijn grote tevredenheid. Half mei vertrek ik met de fiets naar compostela en heb nog een aantal spullen nodig. Op de site staat dat jullie een doorstart maken half april, zou dit eventueel vroeger kunnen?
Ben nu echt we bezig alles in definitieve vorm te gieten.

Veel succes alvast,
Lucsje
Beste Lucsje,

De webshop eerder online gaat denk ik niet lukken. Maar je kan ons al wel mailen met een lijstje spullen die je nodig hebt. Wij hebben al een hele voorraad liggen en misschien kunnen we je hieruit al helpen.Dit kan je opsturen naar info@outdorado.com.

Heel mooi om te lezen dat er nu al mensen zijn die willen bestellen maar het idee van mijn berichtgeving op dit forum is niet uit commerciële overweging maar vooral om klanten die nog openstaande zaken hebben met de vorige eigenaar te bereiken.

Groet Maarten
Outdorado
Bron: http://www.sport-partner.nl/p/21/9983/m ... d-hendriks

WEBSHOP OUTDORADO MAAKT HERSTART BIJ KAMPEERWERELD HENDRIKS

05-05-2014 – Sinds vorige week dinsdag is Outdorado weer ‘in de lucht’. De comeback van de webshop op het gebied van outdoor en bergsport is te danken aan de overname door Kampeerwereld Hendriks in Ermelo.

Vertrouwen terugwinnen

In november 2013 ging Outdorado failliet. Jean-Paul Hendriks en zijn zwager Ane Wijngaarden, die samen het management vormen van Kampeerwereld Hendriks, hebben Outdorado volledig overgenomen vanuit het faillissement. “We doen er alles aan om de pijn bij klanten en leveranciers van het oude Outdorado weg te nemen en zo het vertrouwen van de bergsport- en outdoorwereld terug te winnen”, laat Jean-Paul weten. Daarom heeft Hendriks alle lopende en nog komende garantiezaken van het ‘oude’ Outdorado overgenomen en biedt het Ermelose bedrijf alle gedupeerde klanten die zich melden een genereus compensatievoorstel.

Uitstekende aanvulling

Jean-Paul Hendriks verwacht dat veel leveranciers in de nieuwe situatie weer zaken zullen doen met Outdorado. “We willen graag verder met hen en proberen ook daar de pijn zoveel mogelijk weg te nemen. Zo nemen we leveringen op al geplaatste orders over. Met veel leveranciers hebben we overigens al een relatie vanuit onze kampeerwinkel. Ze kennen ons bedrijf dat al bijna 50 jaar bestaat en bekend staat als degelijk en betrouwbaar.” Volgens Hendriks vormt Outdorado een uitstekende aanvulling op de bestaande bedrijfsactiviteiten. De megastore in Ermelo richt zich immers op kamperen en recreatie in de breedste zin des woords, terwijl Outdorado een gespecialiseerde webshop voor actieve buitensport en bergsport is.

Crosschannel retailen

Behalve online worden de artikelen die Outdorado aanbiedt ook in een fysieke Outdorado shop aangeboden, te vinden op de eerste verdieping van de kampeerwinkel. Voor Jean-Paul Hendriks is het geen vraag of een webshop wel of niet zonder een ‘stenen’ evenknie kan. “Als je een zo gespecialiseerde internetwinkel als Outdorado tot een succes wil maken, moet de klant ook terecht kunnen in een fysieke shop”, aldus Jean-Paul. “Ik ben ervan overtuigd dat crosschannel retailen op basis van ‘clicks & bricks’ de toekomst heeft.” In de fysieke Outdorado shop zijn overigens precies dezelfde artikelen te koop als in de webshop.

http://www.outdorado.com/
Het is al een paar jaar geleden dat ik voor het laatst iets besteld heb bij Outdorado, maar dat is destijds goed bevallen. Mooi dat de winkel op deze manier weer een nieuwe kans krijgt. Dat webshops steeds vaker een fysieke winkel krijgen, viel mij ook al op. Het is een manier om je te onderscheiden van de rest. Ik vind de hele webshop-discussie sowieso erg interessant, omdat ik zelf ook bezig ben met het opzetten van een webwinkel (met een heel ander soort artikelen hoor). Als je je verdiept in de kosten van een webshop en op sites zoals deze rondkijkt, dan blijkt wel dat het opzetten zelf echt amper iets kost. Maar dan begint het pas en moet je keuzes maken met betrekking tot opslag en levering. Het overeind blijven is pas echt de uitdaging.
Ik denk dat veel webshops het model zullen gaan volgen van 1 fysieke winkellokatie, die dan misschien wel beperkt open is, alleen in het weekend bijvoorbeeld. Het geeft net iets meer 'houvast' als klant, denk ik nu er voor elk artikel dozijnen webshops zijn.