Offoadtocht Midden-Veluwe 28-30 juni

Activiteiten georganiseerd door de Activiteitencommissie van vereniging de Wereldfietser.
Activiteitencie WF
Forum Lid
x 41
Het laatste weekend van juni organiseert Kees Oosterhof een mooie offroadtocht over de Veluwe. De mid-Veluwe tocht is een uitdagende 3-daagse off-road tocht die start en eindigt bij het treinstation van Putten. 

Kees-2.jpg

Een paar honderd meter na de start rijden we al onverhard en de kilometers-
en dagen die volgen zullen we nog maar mondjesmaat bebouwing en asfalt zien.
Het is een prachtige en afwisselende route over de Veluwe; zandpaden,
singletracks, stilte, heuvels, bos, heide, de Kroondomeinen en af en toe de
kans om een wild zwijn of andere lokale bosbewoner op je pad tegen te komen.
Off-road fietsen op de Veluwe betekent fietsen in een glooiend landschap met
af en toe een mul, modderig of hobbelig pad. De tocht is bedoeld voor mensen
met een off-road geschikte fiets met brede banden, een goede conditie en bij
voorkeur enige ervaring met off-road fietsen. 

Voor ervaren off-roadfietsers die tevens liefhebber zijn van technische,
kilometer- en hoogtemeter-vretende trajecten, zijn er diverse splitsingen in
de route om aan hun trekken te komen. 

Voorlopige dagafstanden:
- Dag 1: 34 km 
- Dag 2 korte route: 67 km (vermijdt de technische trajecten)
- Dag 2 lange route: 79 km (technische trajecten, meer klimwerk en meer kilometers)
- Dag 3: 55 km

Aanmelden kan hier: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... den-veluwe.
Gebruik de knop Inschrijven of Geef je hier op voor deze activiteit.

Let op: het dragen van een helm is verplicht bij deelname aan een offroadtocht.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie: https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.
0 x

Hans elberts
Ik heb mij opgegeven. maar ik heb nog geen route gekregen
0 x

Kees_O
Forum Lid
Hans, ik vrees dat er ergens iets misgegaan is. Als het goed is heb je inmiddels de tracks en andere informatie ontvangen.

De tocht is overigens op dit moment volgeboekt. Nieuwe aanmeldingen worden op de wachtlijst geplaatst.
0 x

Esprit
x 4
Hallo Kees en alle andere offroad gangers,

Even een idee voor a.s weekend de off roadtocht over de Veluwe.
Het word erg warm, zeg maar heet van het weekend.
Is het een optie om later gezamenlijk te starten in Putten.
Ik denk dan na de ergste hitte, 14,30/ 15.00 uur. Zijn we nog ruim voor het donker op de camping!!!
Zaterdagochtend eigenlijk hetzelfde, ik zit aan een andere starttijd te denken (8.00u) dan wat we normaal doen bij deze tochten.

Het is een idee, we kunnen het gezamenlijk doen, maar ook natuurlijk ieder apart. Wat vinden jullie?

groetjes Peter
0 x

Kees_O
Forum Lid
Dag Peter,

Ik ben het met je eens dat het verstandig is om met de warmte die voor het weekend voorspeld is rekening te houden.

Later starten op vrijdag is een optie maar heeft het nadeel dat je de tijd in de gaten moet houden omdat de enige supermarkt die enigszins in de buurt van de route ligt bij het eindpunt is en al om 18:00 uur sluit.

Ik puzzel nog even wat op alternatieven en zal morgen e.e.a. via de mail naar de deelnemers communiceren.

Groeten,
Kees
0 x

Esprit
x 4
Na een stroperige start van de treinreis Castricum/ Amersfoort (bijna 2 uur) was er van reen ustig fietsen tochtje naar het startpunt in Putten weinig over. Net voor de starttijd aangesloten voor de Offroad tocht over de Veluwe.
Een schitterende technisch route helaas maar 40 kilometer lang. Voor sluitingstijd de winkel bereikt dus iedereen kon zijn boodschappen inslaan.
Sommige bij de tent eten, andere gingen uit eten in Vierhouten bij Tante Sjaan.
Overigens wist niet dat ik familie had daar!

Zaterdagochtend was het voor sommige erg vroeg, omdat er tropische tempraturen werden verwacht werd er vroeg gestart.
De route lag er mooi bij, weinig mul zand en het tempo was voor ieder te volgen. Het verscholen dorp is mij ontgaan maar bij het Juliana stoeltje werd er gestopt voor een pauze. De grote boom bij het monument was een grote eik en deze zat onder de processierupsen, fijn!! :roll:

De route met mooie uitzichten over de Veluwe, technische single track en een gezellige groep Atb makers werd voor mij afgesloten net voor Apeldoorn bij de koffietent.(zondag andere verplichtingen)

Daarna naar het station van Apeldoorn voor een zeer lange reis naar Castricum!! Na bijna 4 uur reizen in huis.

Kees bedankt voor de organisatie, alle andere bedankt voor het gezelligheid, :oops: :oops: :lol:

groetjes Peter
2 x

Terug naar “Wereldfietser-activiteiten”