Nazomerweekend Harskamperdennen, 6 september

Activiteiten georganiseerd door de Activiteitencommissie van vereniging de Wereldfietser.
Activiteitencie WF
Forum Lid
x 38
Kijk je leuk terug naar de Harskamperdennen, of heb je dit weekend helaas gemist?
Het volgende traditionele kampeerweekeinde van de Wereldfietser komt er al weer snel aan: het najaarsweekeinde in Bosschenhoofd op 27 september. Met het Pizzabakfestijn.
Zie elders op dit forum en bij de activiteiten op de website van de Wereldfietser.
0 x

keesswart
Forum Lid
x 389
Contacteer:
Marco Meijerink schreef:
di 10 sep, 2019 09:40
We hadden een luxeprobleem, twee fietsactiviteiten in een weekend.
Ook Corrie en ik hadden zo'n luxeprobleem. Wij kozen uiteindelijk voor een weekend met twee andere wereldfietsers, die na bijna vijf maanden weer in de buurt waren. Gelukkig hebben we de ukelele niet gemist, want die kwam zondagmiddag zowaar naar ons toe ;-).
0 x
Kees Swart is fietsend en schrijvend fotograaf: www.keesswart.nl

HansvanderVeeke
Forum Lid
x 101
Contacteer:
Tsja, de twee andere wereldfietsers waren net te laat maar waren erg blij met het prive concert van Loes.
IMG_3085.JPG
0 x
Hans - Blog en website.

Ronald van der Perk
Forum Lid
x 16
001-IMG_1021.JPG
Dag allemaal,

Zoals ik al eerder schreef heb ik een honderd tal foto's gemaakt die ik nog moest uitzoeken. Welnu, dat is klaar en als je ze wilt zien kan dit via onderstaande link.

Mocht je de hele serie zelf willen hebben dan kan ik ze met hoge resolutie via wetransfer naar je toesturen. Stuur mij even een PB.

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... FWSy1Pd1Z3
Bijlagen
083-IMG_1109.JPG
045-IMG_1058.JPG
020-IMG_1030.JPG
010-IMG_1019.JPG
2 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 183
Op facebook werd het ook al gesignaleerd: We zijn inmiddels wel een seniorenclub, het plaatsen van veel plaatjes met bejaarden :D helpt niet mee een jongere doelgroep aan te trekken. Wellicht heeft het bestuur tijdens de ledenvergadering van afgelopen weekend uiteengezet hoe het onvermijdelijke uitsterven van de vereniging over een jaar of 10 (want dan zijn we inmiddels allemaal 70+) te voorkomen.
0 x

Marjan
Forum Lid
x 75
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:22
Op facebook werd het ook al gesignaleerd: We zijn inmiddels wel een seniorenclub, het plaatsen van veel plaatjes met bejaarden :D helpt niet mee een jongere doelgroep aan te trekken. Wellicht heeft het bestuur tijdens de ledenvergadering van afgelopen weekend uiteengezet hoe het onvermijdelijke uitsterven van de vereniging over een jaar of 10 (want dan zijn we inmiddels allemaal 70+) te voorkomen.
Het is net wat je wilt zien, ik zag ook veel 40 min
en over 10 jaar ben ik nog laaaanng geen 70+

Mooie foto's Ronald!
0 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 183
Maar die 40 min zijn dan niet op de foto terecht gekomen, de bomenklimmende jongedame uitgezonderd.
0 x

Marjan
Forum Lid
x 75
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:26
Maar die 40 min zijn dan niet op de foto terecht gekomen, de bomenklimmende jongedame uitgezonderd.
ach, ik zie gewoon geen senioren.
0 x

Jurr
Forum Lid
x 89
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:26
Ach, die heten gewoon 'De kleuters' als pubquizteam en worden dan wel gewoon derde. ;)

Kon ik tenminste op de prijzentafel een bidonhouder scoren om de even daarvoor gekregen bidon mee te kunnen nemen :)
1 x

Leon
Forum Lid
x 647
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:22
Wellicht heeft het bestuur tijdens de ledenvergadering van afgelopen weekend uiteengezet hoe het onvermijdelijke uitsterven van de vereniging over een jaar of 10 (want dan zijn we inmiddels allemaal 70+) te voorkomen.
Vast niet. Maar het is toch niet erg als de club vanzelf wat kleiner wordt? Dan wordt het weer wat overzichtelijker. Als de ouderen maar niet proberen de touwtjes in handen te houden want dan werkt het niet.
0 x
De kern van alle milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Bert van Sprang
Forum Lid
x 183
Het is niet erg als de club kleiner wordt, ik vind het wel erg als dit gebeurt doordat er aan de onderkant niet of nauwelijks nieuwe leden bijkomen. Op enig moment kom de vereniging (volgens mij) in een niet te keren negatieve spiraal terecht omdat als het ledenbestand van de vereniging niet verjongt, de vereniging onherroepelijk binnen afzienbare tijd ophoudt te bestaan. Het is een belangrijke taak van een verenigingsbestuur dit te voorkomen door hiervoor actief beleid te voeren. (Waarschijnlijk komt nu de moderator om mij naar elders te verwijzen, bv naar het ledendeel wat niemand leest :D .)
0 x

keesswart
Forum Lid
x 389
Contacteer:
Als ik nu 20 was, zou ik zeker niet lid worden van een club waar het veelvuldig vliegen naar verre bestemmingen nog steeds verheerlijkt wordt (‘Gaan we dit jaar in Thailand of in Peru fietsen?’). Voor de jongeren van nu wordt de wereld een stuk minder prettig om overheen te fietsen.
1 x
Kees Swart is fietsend en schrijvend fotograaf: www.keesswart.nl

Belle
Forum Lid
x 22
Contacteer:
keesswart schreef:
vr 13 sep, 2019 08:14
Als ik nu 20 was, zou ik zeker niet lid worden van een club waar het veelvuldig vliegen naar verre bestemmingen nog steeds verheerlijkt wordt (‘Gaan we dit jaar in Thailand of in Peru fietsen?’). Voor de jongeren van nu wordt de wereld een stuk minder prettig om overheen te fietsen.
Als ik iets zie bij mijn jongere collega's (25-35 jaar) is dat ze hier totaal niet mee bezig zijn. Gewoon even in twee dagen op een neer met het vliegtuig voor een feestje op Ibiza, dat is de norm. En nee, ik werk niet voor een commercieel bedrijf. Volgens mij gaat het kamperen en fietsen een beetje op-en-neer qua populariteit. De laatste tijd is het een stuk drukker op natuurkampeerterreinen. Een paar jaar geleden kon je er nog een kanon afschieten, nu moet je reserveren.

Het probleem van jong en volwassen zijn, is dat het maar een kleine 20 jaar duurt. Daarna ben je nog ca. 40 jaar oud. Dus logisch dat er meer ouderen dan jongeren lid zijn. Ik zag overigens zat jonge mensen van rond de 30.

Bikepacking wordt binnen de vereniging goed opgepakt en dit spreekt dertigers meer aan.

Oja, maar ik kwam hier om te vertellen over mijn blogpost over dit weekend. Voor een verslag en foto's zie: Feesten met de Wereldfietser.
2 x
Smiles, not miles #thesupplelife

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 179
Reuze bedankt Ronald van der Perk, dat jij een Google photo share hebt geplaatst. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Nu geprobeerd en kijken of het gaat lukken:
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... lOc_9HphDU
Alleen die 6-10 sep. heb ik niet geplaatst....
0 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 183
Leuk verslag Belle. Ja, onze offroadclub lust er wel pap van. Eindeloos kombochten rijden hoeft van mij ook niet. Wat let je om volgend jaar een "gravel"-tocht uit te zetten? Ik meld me bij deze aan.
0 x

Belle
Forum Lid
x 22
Contacteer:
Bert van Sprang schreef:
vr 13 sep, 2019 16:01
Leuk verslag Belle. Ja, onze offroadclub lust er wel pap van. Eindeloos kombochten rijden hoeft van mij ook niet. Wat let je om volgend jaar een "gravel"-tocht uit te zetten? Ik meld me bij deze aan.
Wat me let is het gebrek aan dat soort wegen in Nederland. Ook worden ze niet goed aangemerkt op de open fietsmap. Als ik zelf onverharde routes uitzet waar OFM me dan overheen stuurt, maak ik geregeld mee dat het wandel- of ruiterpaden zijn. De kaart geeft dat niet altijd goed aan. Dieptepunt was zelfs een keer een landgoed op de Veluwe dat niet toegankelijk voor publiek is (bij een golfbaan uit de jaren '30). Lijkt me niet zo handig om daar in verenigingsverband overheen te rijden. Dus je moet lokaal goed bekend zijn om zo'n tocht uit te kunnen zetten. Hier in de Flevopolder is het allemaal hoofdzakelijk betonpaden helaas.

De ervaring heeft me wel doen besluiten tot een sportkeuring om eens te kijken hoe ik mijn kracht kan opbouwen.
0 x

Belle
Forum Lid
x 22
Contacteer:
Martin E. van Doornik schreef:
vr 13 sep, 2019 15:20
Reuze bedankt Ronald van der Perk, dat jij een Google photo share hebt geplaatst. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Nu geprobeerd en kijken of het gaat lukken:
Helaas werkt je link niet, 404.
0 x

Leon
Forum Lid
x 647
Belle schreef:
vr 13 sep, 2019 16:43
Bert van Sprang schreef:
vr 13 sep, 2019 16:01
Wat me let is het gebrek aan dat soort wegen in Nederland. Ook worden ze niet goed aangemerkt op de open fietsmap.

Dus je moet lokaal goed bekend zijn om zo'n tocht uit te kunnen zetten. Hier in de Flevopolder is het allemaal hoofdzakelijk betonpaden helaas.
Nederland kent gebieden met veel onverharde wegen, maar ook met heel weinig.
De ofm is idd een kaart die niet goed onderscheid maakt tussen alles wat minder is dan een asfaltweg waar auto's over kunnen. De Nederlandse Topografische Kaart 1:50.000 is wat dat betreft duidelijker. De versie 1:25000 geeft hier in de buurt weer geen verschil aan tussen een achterafweggetje met en zonder asfalt.

De nieuwste versies van de NGI-kaarten 1:50000 in België vind ik erg goed. Online vind ik echter nog alleen de oudere versies,
0 x
De kern van alle milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Bert van Sprang
Forum Lid
x 183
Zo gauw je van de harde weg af gaat weet je nooit goed wat je onder je banden krijgt. In het voorjaar een fantastisch mooie offroadrit door Vlaanderen gereden van Maastricht naar Bergen op Zoom. Ik weet dat de organisator van deze tocht vooraf veel werk heeft gehad aan proefrijden.
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 179
Belle schreef:
vr 13 sep, 2019 16:47
Martin E. van Doornik schreef:
vr 13 sep, 2019 15:20
Helaas werkt je link niet, 404.
Wat heb ik fout gedaan? :?: Op mijn PC staan de foto's wel in beeld, op mijn smartphone ook. Dit is mijn eerste keer.
0 x

Terug naar “Wereldfietser-activiteiten”