Idworx Racing Rohler aanpassen voor touren

En waarom juist die drie, of eigenlijk vier? Vooral de Kona valt me op, met dropbars. Daarin is'ie wel anders dan de twee anderen. Als je de Rohloff wil houden en met dropbars wil rijden zou je bijvoorbeeld ook een Salsa Fargo kunnen overwegen.

Is het nog gelukt om je huidige fiets meer naar wens te maken?
Ja excuus, ik bedoel de Kona rove. Dit is inderdaad een wat vreemde eend in de bijt kwa zithouding en weinig toevoegen gezien ik al een Cannondale caadx heb.

De reden van de shortlist is dat dit fietsen zijn die:
A. kwa kwaliteit niet zo onderdoen voor Santos, idworx, avaghnon etc
B. als los frame te krijgen zijn
C. je niet elke dag op de weg ziet
D. goede reviews krijgen op internet.

Ik heb inmiddels gereden met een zadelpen met 2cm setback, en verschillende zadel hoogtes. Stuurpen a 11cm zit al aardig aan de max. Ik kan m'n draai niet vinden helaas, ook al wil ik het nog zo graag. Met 1m89 en bbl 84cm moet ik gewoon L of XL frame maten hebben.

Maar ik kijk inmiddels ook naar een optie tot omzetten van alle onderdelen naar een Surly big dummy, dat zou moeten passen en een leuk project opleveren :D
Nel!s schreef:
ma 03 aug, 2020 21:05

De reden van de shortlist is dat dit fietsen zijn die:
A. kwa kwaliteit niet zo onderdoen voor Santos, idworx, avaghnon etc
B. als los frame te krijgen zijn
C. je niet elke dag op de weg ziet
D. goede reviews krijgen op internet.
Denk dat je op punt C het beste voor de Thorn kunt gaan. Zeker een MK3 wordt hier lastig om te vinden denk ik...

Verder denk ik lastig om een slechte fiets te vinden, qua reviews is het weer lastig om het referentiekader en het verwachtingspatroon van die mensen mee te nemen lijkt me.
Nel!s schreef:
ma 03 aug, 2020 21:05

Ik heb inmiddels gereden met een zadelpen met 2cm setback, en verschillende zadel hoogtes. Stuurpen a 11cm zit al aardig aan de max. Ik kan m'n draai niet vinden helaas, ook al wil ik het nog zo graag. Met 1m89 en bbl 84cm moet ik gewoon L of XL frame maten hebben.

Maar ik kijk inmiddels ook naar een optie tot omzetten van alle onderdelen naar een Surly big dummy, dat zou moeten passen en een leuk project opleveren :D
Jammer. Maar opent de deuren naar weer wat anders leuks :) Big Fat Dummy al overwogen? ;)