Is dit een goede aankoop als vakantiefiets?

Alles over fietstechniek en -onderdelen.
alegre
Forum Lid
Beste medeleden,

Vraag aan de ervaren lange afstand/vakantiefietsers:
Is dit een goede aankoop voor veelal 4 weeks vakanties op deze aardbol?

https://www.bike4travel.nl/vakantiefiet ... tiago.html

Mooi aanbod dacht ik.
Ben zelf echter niet zo thuis in sepcs enz.
Enkelen van jullie weten daar vast veel meer van en wie weet zijn er leden met ervaring met deze fiets.

Ik rij zelf op een Giant Expedition uit 2008.
Zonder ooit panne oid.
Toch gaan in mijn hoofd het idee van de jaren tellen.

En nu niet allemaal deze fiets voor mijn neus reserveren ;)
Benieuwd,
Groet Astrid
0 x

Shadow
Forum Lid
x 81
Mooi alternatief voor een VSF lijkt me, daar moet je je verwachtingen ook ongeveer op baseren, de componentkeuze ziet er doordacht uit iig.
1 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 48
alegre schreef:
ma 10 jun, 2019 15:19
...

Ik rij zelf op een Giant Expedition uit 2008.
Zonder ooit panne oid.
Toch gaan in mijn hoofd het idee van de jaren tellen.

...
Tja, als de Giant uit 2008 gewoon goed bevalt, en de jaren alleen in het hoofd gaan tellen ...
Misschien moet je dan vooral je hoofd eens leegmaken.

Als het frame deugdelijk is voor het gebruik dan zijn het alleen de slijtage-delen die tellen.

Ik rijd zelf op een fiets waarvan het frame ± 35 jaar oud is, de wielen, derailleurs en bagage-dragers ruim 20 jaar oud zijn ... en dat rijdt nog steeds "als nieuw" en tegelijk heel prettig vertrouwd.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Leon
Forum Lid
x 593
Bridgestone SM schreef:
ma 10 jun, 2019 15:54
Ik rijd zelf op een fiets waarvan het frame ± 35 jaar oud is, de wielen, derailleurs en bagage-dragers ruim 20 jaar oud zijn ... en dat rijdt nog steeds "als nieuw" en tegelijk heel prettig vertrouwd.
Je hebt niet echt een talent om te bekennen dat sommige dingen in de wereld wél verbeterd zijn hè? :lol:

Waarmee ik niet wil zeggen dat de genoemde fiets me zo geweldig lijkt of dat de Giant niet misschien nog heel erg goed is.

Van de aangeboden fiets zou ik beslist het cranckstel (te grote bladen) en de standaard vervangen (middenstandaard bij achtertassen... nee). Daarnaast zou ik niet zo blij zijn met de trapas, de verstelbare stuurvoorbouw, het zadel (altijd bij mij) en zou ik proberen of de voordrager iets minder scheef gemonteerd zou kunnen worden.
Alles bij elkaar zou ik toch liever wat meer neertellen voor een Avaghon van dezelfde winkel.
Laatst gewijzigd door Leon op ma 10 jun, 2019 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Shadow
Forum Lid
x 81
Er is echter in de loop der jaren een hoop verbeterd (toegegeven, ook een hoop nét zolang verbeterd tot het onbruikbaar was) en ik zou zonder een aantal moderne zaken liever niet op pad gaan.
0 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 48
Leon schreef:
ma 10 jun, 2019 16:10
Bridgestone SM schreef:
ma 10 jun, 2019 15:54
Je hebt niet echt een talent om te bekennen dat sommige dingen in de wereld wél verbeterd zijn hè? :lol:

Waarmee ik niet wil zeggen dat de genoemde fiets me zo geweldig lijkt of dat de Giant niet misschien nog heel erg goed is.
Voor € 1400,- kan je aan een goed frame heel veel verspijkeren !!

Als voorbeeld, de tandem-wielen die ik ruim 20 jaar geleden bij Vittorio kocht: Mijns inziens nog steeds de beste koop die ik toen kon doen, en een koop die je ook nu nog niet kan verbeteren.

De Suntour XC-Pro derailleurs: ook ongekend van kwaliteit, misschien te goed, niet stuk te krijgen.
Het mag misschien ouderwets zijn, maar ik ben nog steeds tevreden over de commandeurs aan de stuurpen.   Misschien zijn er nieuwere "betere" schakelsystemen, maar niet beter voor mij.

Mijn boodschap was vooral: Kijk eerst eens goed of nieuw wel beter is.
Ik lees:
 " Zonder ooit panne oid.
   Toch gaan in mijn hoofd het idee van de jaren tellen."

En dan denk ik: Misschien eerst je hoofd leeg maken en dan nog eens je knopen tellen.

Groeten BSM

PS   Niet iedere vernieuwing is een verbetering, soms is een vernieuwing meer een vernieling.
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Jurr
Forum Lid
x 51
Daar zullen ze je geen slechte fiets verkopen. Gewoon eens langs gaan op een rustig moment om eens een proefritje te maken lijkt me.

Huidige fiets kun je ook meenemen, misschien kunnen ze wel even meekijken of die nog mee kan?
0 x

willem.m
Forum Lid
x 347
Bsm: Waarom herhaal je wat je eerder ook schreef? Lezers kunnen echt wel iets onthouden hoor. En jouw boodschap is helder. Laat het alsjeblieft aan de TS over om te bepalen wat hij of zij belangrijk vindt.
0 x
www.themeeg.nl

Vind je dit bericht ongepast? Meld het bij mij, dan pas ik het even aan.

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 78
Jurr schreef:
ma 10 jun, 2019 17:26
Daar zullen ze je geen slechte fiets verkopen. Gewoon eens langs gaan op een rustig moment om eens een proefritje te maken lijkt me.

Huidige fiets kun je ook meenemen, misschien kunnen ze wel even meekijken of die nog mee kan?
x2 !

Al jaren trouwe klant bij Bike4Travel en ik kan bovenstaand advies dus uit ervaring beamen. De zaak kennende hebben ze de best mogelijke combinatie van onderdelen voor een vakantiefiets van dat budget samengesteld. Maar belangrijker is, jouw persoonlijke match. Dus past de fiets wel bij mij, rijdt hij wel lekker. En die vraag is persoonlijk en kan alleen jij maar beoordelen. Een proefrit dus! :wink:
1 x

Terug naar “Mijn Fiets: Techniek en Onderdelen”