Speling stuur irriteert

Alles over fietstechniek en -onderdelen.
Fedor
Forum Lid
x 146
Contacteer:

Re: Speling stuur irriteert

Berichtdoor Fedor » vr 17 mei, 2019 17:12

Ik heb dezelfde stuurpen als TS (idd handig om zaken af te kunnen spellen) en geen speling. Wel bleek bij mij het balhoofd net wat te los te zitten waardoor daar een lichte beweging in zat. Das was dus makkelijk verholpen.

Bij een nieuwe fiets gewoon terug naar de dealer overigens.
0 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 49
Terra schreef:
vr 17 mei, 2019 16:22
Wim schreef:
vr 17 mei, 2019 14:04
Mag ik aannemen dat je weet hoe het lager strakker komt en losser (lang niet iedereen weet dat)?
wat bedoel je precies?
Ik hoor in ieder geval tot de categorie "lang niet iedereen", ik heb nog een ouderwets balhoofd met een grote moer (en een slimme kartel-ring).
Ik ben dus nieuwsgierig, ik leer graag bij.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Bel
Forum Lid
x 26

Berichtdoor Bel » vr 17 mei, 2019 19:12

Leon schreef: Al het altijd goed gemonteerd is en altijd goed is aangedraaid: vrijwel onmogelijk, of het is een flutpen. Als het één keer echt verkeerd is aangedraaid en er door de tandjes is heengeramd: ja. Maar een dergelijke mishandeling noem ik geen slijtage, dat noem ik mishandeling.
Zou niet zeggen dat het een flutpen is of dat er door de tanden is heengeramd. Enige slijtage is er wel te zien wat bij mij misschien de oorzaak van de speling is(?) Het is geen ahead zoals die van TS. Hoewel ik wel kijk naar een oplossing vind ik de speling niet heel hinderlijk. Speling op het balhoofd vind ik irritanter.
Bijlagen
41F317BB-B6FA-4DC5-99F0-09AA855B6D70.jpeg
0 x

Leon
Forum Lid
x 605

Berichtdoor Leon » vr 17 mei, 2019 19:13

Terra schreef:
vr 17 mei, 2019 16:22
Wim schreef:
vr 17 mei, 2019 14:04
Mag ik aannemen dat je weet hoe het lager strakker komt en losser (lang niet iedereen weet dat)?
wat bedoel je precies?
www.m-gineering.nl, iets met ahead balhoofd afstellen. Eerste keer proberen NIET op je nieuwe fiets.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Terug naar “Mijn Fiets: Techniek en Onderdelen”