Fiets voor toeren en vakantie Nederland

Alles over fietstechniek en -onderdelen.
Shadow
Forum Lid
x 64
Naja, blijkbaar is de markt voor Rohloff, Pinion en wat Alfine/Nexus fietsen zo goed dat je dat kan zeggen.
Ik denk dat de winkel in kwestie ook meer een verkoophuis is dan een echte fietsenmaker. Dat zie je steeds meer, winkels die verkopen maar niet repareren, fietsenmakers die alleen maar repareren en niet nieuw verkopen. Ik krijg al mensen over de vloer met problemen die de 3 winkels op het dorp hiernaast niet opgelost krijgen...
0 x

Leon
Forum Lid
x 478
Shadow schreef:
za 12 jan, 2019 14:17
Ik krijg al mensen over de vloer met problemen die de 3 winkels op het dorp hiernaast niet opgelost krijgen...
Dat is vergelijkbaar met dat je als fotograaf alleen nog maar de klanten krijg die het na lang proberen niet lukt om de foto's zelf te maken. En dan toch verwachten dat het voor een habbekrats vanmiddag nog kan natuurlijk.

Maar we moeten terug naar Marieke. Ik neem aan dat ze nu zelf een foto aan het maken is van de fiets.
(Mooi in het volle daglichtlicht zetten dat er vandaag helaas niet is, niet in de felle zon (zon? waar?) Op een paar meter afstand gaan staan. Het volledige beeld vullen met de fiets. Van de linkerkant fotograferen. Detailfoto's waarop je kunt zien wat je wilt laten zien etc.)
0 x

Marieke84
x 1
Ik heb vanochtend mijn fiets weggebracht. Er moet een nieuwe cassette, ketting en remblokjes op. Cassette is ooit eerder vervangen. Ook heb ik er ooit nieuwe remkabels en remblokjes op laten zetten. Ik kan dan ook helaas geen foto meer maken van de Stevens met oude onderdelen. Wel van de opgeknapte Stevens.
0 x

javb2812
Forum Lid
x 35
Marieke84 schreef:
za 12 jan, 2019 15:55
Ik heb vanochtend mijn fiets weggebracht. Er moet een nieuwe cassette, ketting en remblokjes op. Cassette is ooit eerder vervangen. Ook heb ik er ooit nieuwe remkabels en remblokjes op laten zetten. Ik kan dan ook helaas geen foto meer maken van de Stevens met oude onderdelen. Wel van de opgeknapte Stevens.
Juist. Als je goed op deze fiets zit en er verder weinig aan mankeert, gewoon het normale ondehoud (laten) doen en lekker doorfietsen. Als er na 50000km alleen dit is vervangen en hoeft te gebeuren dan hoef je je door niemand te laten aanpraten dat de afmontage goedkoop is. Als je geen wereldreizen maakt maar eigenlijk alleen in Nederland fietst hoef je ook niet veel zelf te kunnen doen aan de derailleur. Behalve de ketting af en toe olieën wat een makkelijk klusje van één minuut is, en iets dat bij nieuwe fietsen met naafversnellingen ook moet. Voor het spatbord is vast ook een oplossing mogelijk.

Hans
0 x

Leon
Forum Lid
x 478
We zijn benieuwd naar de foto.
De meeste mensen die veel fietsen verslijten op één derailleurfiets hele reeksen met kettingen en cassettes.
Ik verbruik meestal één (goedkope) ketting per 2000 km en een cassette per 6000 km dus na 40.000 km met mijn vorige fiets was dat .... veel.
Ik hoop dat je fietsenmaker niet met de mededeling komt dat een of meer voorbladen ook versleten zijn maar wees niet boos als het zo is want het zou zomaar kunnen dat die ook versleten zijn.
De meeste Nederlanders hebben hier niet zo veel last van. De gemiddelde Nederlandse fiets gaat namelijk na zo'n 10.000 km in de container. Op dit forum zitten niet veel gemiddelde Nederlanders overigens :D
0 x

Bel
Forum Lid
x 16
_
Laatst gewijzigd door Bel op ma 14 jan, 2019 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Leon
Forum Lid
x 478
Winterswijk schreef:
za 12 jan, 2019 17:33
Gewoon even ...
Natuurlijk zijn filmpjes vaak handig. Maar als je op nulniveau begint denk dan niet dat je na drie filmpjes alle meteen kunt omdat het zo toch "zo gemakkelijk" is. Bovendien doet iedereen het anders. Er zijn op dit forum al verwoede discussies over gevoerd.
0 x

Marieke84
x 1
Fijn dat er zoveel reacties zijn. Ik ben blij dat ik mijn Stevens laat repareren. Ik heb met het geld wat ik bespaar fietskleding voor mijn vriend en ik gekocht. De laatste tocht eindigde ik koud in een bezwete jas.
1 x

Terug naar “Mijn Fiets: Techniek en Onderdelen”