Vergeet de mogelijkheid van schakelen terwijl je stilstaat niet.bast1aan schreef: ↑vr 30 nov, 2018 19:21Om eerlijk te zijn ontgaat wel een beetje het nut van een naafversnelling op deze manier. Een naafversnelling kies ik vanwege het voornaamste voordeel; verminderen van onderhoud en verlengen van levensduur ketting, met als keerzijde zwaarder en rendementsverlies in de versnellingen, en moeilijker losmaken achterwiel bij lekke band. Aangezien de ketting bij deze setup helemaal open en bloot is, het voorwiel alsnog zo op het voortandwiel sprayt wegens gebrek aan kettingafscherming en er een derailleur als kettingspanner wordt gebruikt, en er ook nog velgremmen gebruikt worden, zal het voordeel van weinig onderhoud niet echt opgaan.
Ik geef toe dat mijn V-brakes er groot voordeel van hebben dat ik een hekel aan regen heb, maar als je velgremblokjes is no time versleten zijn dan heb je echt de verkeerde. Probeer eens Kool Stop. Ik doe daar gemiddeld 15000 km mee, en die kilometers zijn niet allemaal droog, zeker niet allemaal over asfalt en extreem vlak ook niet bepaald. Ik heb inderdaad ook wel eens meerdere malen (Bij elke nieuwe fiets...., ook heel dure) blokjes gehad die binnen 500 km versleten waren en in die tijd de velg ook geweld hadden aangedaan, die blokjes gingen er dan zo snel mogelijk af!
Leon schreef: ↑zo 02 dec, 2018 11:57Ik geef toe dat mijn V-brakes er groot voordeel van hebben dat ik een hekel aan regen heb, maar als je velgremblokjes is no time versleten zijn dan heb je echt de verkeerde. Probeer eens Kool Stop. Ik doe daar gemiddeld 15000 km mee, en die kilometers zijn niet allemaal droog, zeker niet allemaal over asfalt en extreem vlak ook niet bepaald. Ik heb inderdaad ook wel eens meerdere malen (Bij elke nieuwe fiets...., ook heel dure) blokjes gehad die binnen 500 km versleten waren en in die tijd de velg ook geweld hadden aangedaan, die blokjes gingen er dan zo snel mogelijk af!
Terug naar “Mijn Fiets: Techniek en Onderdelen”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten