Racefiets met naafversnelling

125 berichten
Is dat een naafdynamo met schijfrem montage? Dan zou ik die aan de linkerkant houden. De mijne hebben een aangegeven draairichting namelijk.
Goeie!
Jurr - Je hebt helemaal gelijk. De band heb ik er goed om gedaan maar hij zit verkeerd om in de vork. Even veranderen...

Wbt de remmen.. dat vereist nog wel even wat afstelling want de blokken zaten idd niet netjes in het midden, nu wel, maar de blokken komen nog steeds een beetje schuin op de velg.
afstellen van cantilever-remmen vind ik nog steeds een drama: ik kom handen te kort.
wat helpt is dit gereedschapje van Tacx:
Afbeelding
hij heet brakeshoe tuner T4580 en misschien is het iets voor als je je schoen nog zet (ik wel, zeker als ik er wat in krijg :D 8) )
Hoogvliet - dank je voor de tip. Ga ik maar eens bestellen bij de volgendr grote bestelling.

Gisteren nog wat aangerommeld en de remmen lijken nu redelijk goed te staan.

Ook de fiets even gewogen - 12.1kg zonder gereedschapsbidon en zadelpendrager. Dus ruim 2kg minder dan de Giant.

Wel is de stuurhoogte een klein probleem. Dit moet echt wat hoger, de reach is wel goed. Dus wellicht had ik toch een groter /ander frame moeten hebben waarbij de balhoofsbuis hoger zit. Maar goed.. dat ga ik nu wel oplossen met een verstelbare stuurpen ofzo. Komt goed..

Weer veel geleerd.. nu fietsen!