Cycle2Charge en IPhone (6)

Piet Pelle schreef:
za 03 mar, 2018 13:09
Ist jeder mit dieser Berechnung einverstanden? :idea:
Met de 3 Watt? Nee, dat is snelheidsafhankelijk, zie de grafiek van Fahrradzukunft in de post van Peter_K.

In plaats van met 24 ohm belasten kan een lader ook de dynamo "intelligent" belasten waardoor er nog meer vermogen uit komt, zover ik weet kennen de Forumslader en de Dynamo Harvester dit trucje. Dit plaatje, alweer van Fahrradzukunft laat dat zien:

Afbeelding
Als er meer dan een halve ampere uit een naafdynamo gehaald kan worden dan zeg je dus eigenlijk dat wat meneer Schuijt zegt misschien niet waar is?
Waar of niet waar, ieder zijn eigen waarheid :D

De data is denk ik duidelijk genoeg, hou je het simpel dan is 3 Watt een prima samenvatting, als je dieper spit dan blijkt dat het antwoord niet zo simpel is.

Edit: Fout gecorrigeerd, waar nu 3 Watt stond eerst 500 mW.
daulagari schreef:
zo 04 mar, 2018 21:42
Waar of niet waar, ieder zijn eigen waarheid :D

De data is denk ik duidelijk genoeg, hou je het simpel dan is 500 mW een prima samenvatting, als je dieper spit dan blijkt dat het antwoord niet zo simpel is.
Toch blijkt in de praktijk soms dat uit harde cijfers ook een vrij harde waarheid valt te distilleren. 8 watt bij 6 volt is bijna drie keer zoveel dan de maximale 3 watt die meneer Schuijt eerder voorrekende. Het lijkt er een klein beetje op dat hij niet precies weet wat hij verkoopt (maar wel hoe de BTW door te berekenen op het betreffende product).
Als ik klant bij hem zou zijn, zou ik om beide redenen een licht gevoel van teleurstelling waarschijnlijk niet kunnen onderdrukken.

Afijn.

Teleurstelling of geen teleurstelling, ieder zijn eigen teleurstelling. :D
Piet Pelle schreef:
wo 07 mar, 2018 11:12
daulagari schreef:
zo 04 mar, 2018 21:42
Waar of niet waar, ieder zijn eigen waarheid :D

De data is denk ik duidelijk genoeg, hou je het simpel dan is 500 mW een prima samenvatting, als je dieper spit dan blijkt dat het antwoord niet zo simpel is.
Toch blijkt in de praktijk soms dat uit harde cijfers ook een vrij harde waarheid valt te distilleren. 8 watt bij 6 volt is bijna drie keer zoveel dan de maximale 3 watt die meneer Schuijt eerder voorrekende. Het lijkt er een klein beetje op dat hij niet precies weet wat hij verkoopt (maar wel hoe de BTW door te berekenen op het betreffende product).
Als ik klant bij hem zou zijn, zou ik om beide redenen een licht gevoel van teleurstelling waarschijnlijk niet kunnen onderdrukken.

Afijn.

Teleurstelling of geen teleurstelling, ieder zijn eigen teleurstelling. :D
Dit is gewoon een gebrek aan technische kennis, iets wat steeds meer speelt op dit forum. Het forum verwordt steeds meer tot iets voor mensen met commerciële belangen, en mensen die hier gezelligheid zoeken.
Er is een simpel antwoord, het type antwoord van noem één nummer en dan is 3 Watt geen gek getal, ook deze Exploded View van een DH-T785 zegt "6V - 3W"

Maar ... Shimano is natuurlijk ook een commerciële partij die niet te vertrouwen is ;-)
daulagari schreef:
wo 07 mar, 2018 22:50
Er is een simpel antwoord, het type antwoord van noem één nummer en dan is 3 Watt geen gek getal, ook deze Exploded View van een DH-T785 zegt "6V - 3W"

Maar ... Shimano is natuurlijk ook een commerciële partij die niet te vertrouwen is ;-)
Deze interpretatie is simpel en fout, en dat heeft niets met commercie te maken.