Ergon handvatten herstellen

Zou het een idee zijn om stuurlint (zoals bij racefietsen) over de handvaten te wikkelen?
Ik moet eerlijk zeggen dat elk handvat bij mij snel achteruit gaat. Wellicht is een stuurlintje erom heen de oplossing? Bij mijn racefietsen heb ik dit probleem nooit. Stuurlint is snel te vervangen en je kan met verschillende kleuren ook je fiets nog een beetje pimpen.
Marco Meijerink schreef:Zou het een idee zijn om stuurlint (zoals bij racefietsen) over de handvaten te wikkelen?
Ik moet eerlijk zeggen dat elk handvat bij mij snel achteruit gaat. Wellicht is een stuurlintje erom heen de oplossing? Bij mijn racefietsen heb ik dit probleem nooit. Stuurlint is snel te vervangen en je kan met verschillende kleuren ook je fiets nog een beetje pimpen.
Ik heb dat ooit gedaan. De zaak wordt erg dik voor mijn kleinere vingers. Bovendien gaat het schuiven na paar weken zeker met regen robw
Nadat de derde set ook begon te plakken heb ik nu een oplossing door krimpkous er over te doen. Krimpt mooi strak zonder tape of lijm, leer of rijgen. Iets gladder maar beter dan dat geplak.

Misschien dat ik later de bioleder variant eens ga proberen.
door krimpkous er over te doen
Heb je een foto hoe dat er uit ziet? En welke maat heb je gebruikt en waar gekocht? Ik wil dit probleem bij mijn handvatten namelijk ook oplossen en stuurlint was niet zo'n succes.

Pieter
Bugger schreef:
wo 08 mei, 2019 18:58

Misschien dat ik later de bioleder variant eens ga proberen.
Ben ook wel benieuwd naar die kurken variant, iemand ervaringen daarmee?
Zie ook: handvatten

'Voor de overzichtelijkheid zou het ook gefuseerd kunnen worden.

BSM