Magura remblokje keert niet terug

Volgens mij zijn die snelspanners ook te plaatsen bij HS33
Als het goed is wordt de HS33 ook wel is geleverd met die dingen
Vooral bij electrische fietsen zie je de snelspanner niet terug. Ik weet niet
waarom daarvoor gekozen wordt. Maakt het alleen maar lastig om je wiel te verwijderen.
Xyuny schreef:
ma 02 sep, 2013 12:47
Dit is volgens mij gewoon een gebrek in het ontwerp.

Zie ook deze link in de door math aangehaalde FAQ

Ofwel vervang je je remblokken na 30% slijtage, ofwel foefel je een dikte achter de primaire remblok, zoals ik gedaan heb (zie mijn vorige post). Deze oplossing is een hele tijd goed geweest. Nu zijn de blokjes echter weeral een stukje gesleten,

Toch eigenaardig, vind ik, dat van de vele Magura-gebruikers hier op dit forum, zo weinigen dit al opgemerkt hebben. Zouden er dan toch systemen zijn, die het verschijnsel niet vertonen? Toch wel toeval dan, dat ik het op beide remmen heb: zowel voor en achter.

Ontluchten zal vermoed ik niets uithalen: lucht is niet de oorzaak, dat zou ook nog andere verschijnselen moeten met zich meebrengen, denk ik? Maar mocht je het toch proberen, hoor ik graag het resultaat.

@k_a_r_e_l: heb je het ook op beide remmen: voor en achter?
Ik ervaar dezelfde problemen met de nieuwe HS33 remmen. Ze zijn heel lastig en beperkt in te stellen. Bij 30% slijtage zit de instelling al aan het einde van het bereik en moet je de blokjes al vervangen. Het voordeel van de Magura zou juist zijn makkelijk in het gebruik nooit meer iets afstellen. Dat valt dus zwaar tegen. Ik heb er ook al aan gedacht om ze te vervangen. Ontluchten helpt echt niet, is bij mij al verschillende keren gedaan. Het aanlopen, niet terugkeren, van een blokje heeft ook niets met lucht in de leiding te maken. Enige remedie is schoonmaken en smeren met kruipolie o.i.d. Kortom slecht ontwerp!
Op t werk loop ik bijna dagelijks Magura remmen bij te vullen [ ontlucht ze dan niet helemaal, lucht hoopt zich op onder de vulschroef op de klauw]

Maar problemen met remblokken die niet goed terug komen hebben een paar oorzaken,

-niet goed ontlucht, stelschroef voor je begint terug draaien en bij het ontluchten op het laatst de remhendel afdichten en dan de spuit met olie op de klauw met kracht indrukken, je ziet dan de remhendel verder van het stuur afkomen, pas als die op zijn eindstand hebt gedrukt dan is het systeem vol en krijg je een strakke rem.

-als je de stelschroef terug draait tot het eind en vervolgens de hendel in knijp en de blokken bewegen niet gelijk mee maar pas na een cm of wat dan is je rem niet goed ontlucht!

- rem te strak afstellen, als de blokken maar 1mm kunnen bewegen komen ze niet goed terug
-vuil op de zuiger, schoonmaken en smeren
-bevestigings-bouten te vast gezet, zuiger wordt vast geklemd en soms permanent ovaal gedrukt