Magura HS11

Alles over fietstechniek en -onderdelen.
Peeke
Forum Lid
Contacteer:

Magura HS11

Berichtdoor Peeke » ma 30 apr, 2012 22:27

Hallo,

Op mijn VSF voor woon-werkverkeer zat ik met verlies op de remkracht vd achterrem. Het regelvijsje zat al maximaal.

Via een kennis heb ik een ontluchtingskit gekregen. Na de nodige instructiefilmpjes gezien te hebben, heb ik me hieraan gewaagd. Na de procedure 3 maal gedaan te hebben, krijg ik de leiding niet op druk. Als ik op het einde de remhendel een aantal keer inknijp, voel ik geen weerstand.

Hmm, zou ik toch iets fout doen of zit ik met verlies/lek?

Welke stappen doe ik nu?

Bedankt
0 x

hwhaan
Forum Lid

Re: Magura HS11

Berichtdoor hwhaan » di 01 mei, 2012 00:07

Je moet de hendel zover omhoog kantelen dat de ontluchtingsnippel boven zit, maar niet te ver want dan komt de cilinder boven de nippel uit en zal lucht zich daarin ophopen.
0 x
"You can't outrun Death forever, But you can make the Bastard work for it."

m-gineering
Forum Lid
x 2
Contacteer:

Re: Magura HS11

Berichtdoor m-gineering » di 01 mei, 2012 08:06

Peeke schreef:Hallo,

Op mijn VSF voor woon-werkverkeer zat ik met verlies op de remkracht vd achterrem. Het regelvijsje zat al maximaal.

Via een kennis heb ik een ontluchtingskit gekregen. Na de nodige instructiefilmpjes gezien te hebben, heb ik me hieraan gewaagd. Na de procedure 3 maal gedaan te hebben, krijg ik de leiding niet op druk. Als ik op het einde de remhendel een aantal keer inknijp, voel ik geen weerstand.

Hmm, zou ik toch iets fout doen of zit ik met verlies/lek?

Welke stappen doe ik nu?

Bedankt
Zat er wel lucht in het systeem? Als de blokken te dun zijn cq de blokken te ver van de velg staan helpt ontluchten ook niet.
0 x
/Marten

Terug naar “Mijn Fiets: Techniek en Onderdelen”