Accu verbruik per landschap

Alles over (reizen met) de elekrische fiets
rob300
Forum Lid
x 3

Accu verbruik per landschap

Berichtdoor rob300 » do 05 sep, 2019 15:33

Nu inmiddels 3000 km op onze e-bikes Cube Kathmandu met 500 wh accu en middenmotor gereden.
Ongeveer 2200 km in het Zuiid-Limburgse , 550 km in Oostenrijk/ Duitsland en de rest op de Veluwe.

Conclusie: het verbruik in de Alpenlanden scheelt niet zoveel met het verbruik in Zuid-Limburg. We hebben hier een bereik tussen de 60 en 80 km kunnen halen. Afhankelijk van weertype.

Op de Veluwe haalden we met gemak 150 km.
De vraag is überhaupt of je in het vlakke noorden wel een e-bike nodig hebt.
0 x

peter de rijk
Forum Lid
x 76
Contacteer:
In Zuid-Limburg en de Ardennen haal je zonder veel moeite evenveel hoogtemeters als in de Alpen, dus dat je verbruik ongeveer hetzelfde is klopt dan wel.
De actieradius van 60-80 km valt me dan wel weer tegen, overigens, maar dat is uiteraard afhankelijk van de mate van ondersteuning die gewenst is. En dat laatste geldt ook voor je vraag of je in het vlakke noorden een e-bike nodig hebt.
0 x
De Wijde Wereld — reisverslagen & traveltips

Fedor
Forum Lid
x 162
Contacteer:

Re: Accu verbruik per landschap

Berichtdoor Fedor » do 05 sep, 2019 17:04

peter de rijk schreef:
do 05 sep, 2019 16:00
De actieradius van 60-80 km valt me dan wel weer tegen, overigens
Mij ook. Da's één van de redenen waarom ik bij mijn e-bikende vrouw er op hamer dat ze veel terug moet schakelen bij hellingen.

Voordeeltje is wel dat ik op een normale fiets rij, dus ze zal toch in moeten houden qua snelheid als we omhoog fietsen ;)
0 x

Terug naar “Reizen per elektrische fiets”