Pagina 1 van 1

Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 16:46
door Fiets-avontuur
De outdoorguru heeft de Koga ebike getest, met elektrisch schakelen van Rohloff:

https://outdoorguru.com/bikes/trekking- ... ke-review/

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 17:19
door rooss
Hij ziet er wel leuk uit (en dan bedoel ik natuurlijk de fiets).

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 17:33
door Fiets-avontuur
De geteste verise kost 6000 euro, maar dan heb je alles erop en eraan. Dit is de SUV van de fietsen. Ook met 2 accu's leverbaar, waarbij de tweede accu in de bagage drager zit. Hoeveel dat kost weet ik niet.

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 18:49
door Terra
Sjieke fiets!
Maar zoals met alle e-bikes ben je altijd afhankelijk van een stopcontact.
In de bewoonde wereld niet zo'n probleem, maar als je de wildernis en off the grid wilt... :roll:

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 19:12
door Fiets-avontuur
Terra schreef:
wo 17 apr, 2019 18:49
Sjieke fiets!
Maar zoals met alle e-bikes ben je altijd afhankelijk van een stopcontact.
In de bewoonde wereld niet zo'n probleem, maar als je de wildernis en off the grid wilt... :roll:
Deze fiets is dan ook niet voor elke tocht gechikt. Toch zou ik er wel mee naar china durven fietsen. Met 2 accu's haal je zekers de 200 km en in de bergen afhankelijk van hoeveel klimmen en dalen per dag ook wel de 100 tot 150km.

Daarnaast, hoeveel mensen gaan nu echt op hun 3 weken zomervakantie de wildernis in en off the grid.

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 19:22
door willem.m
Fiets-avontuur schreef:
wo 17 apr, 2019 19:12
Daarnaast, hoeveel mensen gaan nu echt op hun 3 weken zomervakantie de wildernis in en off the grid.
De echte fietsavonturiers bedoel je? Ja, die zijn er.

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 19:25
door jumbo
Een tijdje geleden een keer gespot.......1000 Wh

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 19:29
door Fiets-avontuur
willem.m schreef:
wo 17 apr, 2019 19:22
Fiets-avontuur schreef:
wo 17 apr, 2019 19:12
Daarnaast, hoeveel mensen gaan nu echt op hun 3 weken zomervakantie de wildernis in en off the grid.
De echte fietsavonturiers bedoel je? Ja, die zijn er.
oh die zijn er zekers hoor. Maar wie de wildernis in gaat en"off the grid" koopt geen e-bike denk ik dan.

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 19:34
door Fedor
Minpunten: geen bel (OK, dom van Koga) en Brooks grips (en dat op een Signature, dat kan je dus geen minpunt noemen) Niets anders te melden naast de twee andere punten?

Mooie foto van een beugelslot icm 27,5" velgen. Dus ik blij kijken in de configurator… blijkt het (nog steeds) niet mogelijk te zijn :( Ziet er wel goed gemonteerd uit trouwens.

[edit] In het filmpje meldt hij wel dat het slot (nog) niet beschikbaar is. Ook zie je daarin duidelijk dat het spatbord dichter bij de band is geplaatst.

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 19:36
door Fiets-avontuur
NVT

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 19:38
door jumbo
Meerprijs van de extra accu op de bagagdrager is 970 euro :(

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 20:54
door Hans Keesom
jumbo schreef:
wo 17 apr, 2019 19:38
Meerprijs van de extra accu op de bagagdrager is 970 euro :(
Dat is inderdaad best prijzig afhankelijk, maar dat is helaas de prijs bij Bosch, anderen (shimano) doen dat goedkoper.

232 km range in eco mode komt me over als wat overschat, 71 km in Turbo mode ook, maar ja, het is allemaal afhankelijk van hoeveel je zelf trapt en hoe vaak je boven de ondersteuningsgrens van 25 km/h komt.

Mijn duimregel is dat elke 10 wH je een kilometer verder brengt dan de afstand die je zou kunnen afleggen op eigen kracht met de motor uit op dezelfde fiets. Dus ik zou uitgaan van 50 km verder dan zonder ondersteuning.
Zonder ondersteuning kom je natuurlijk wat minder ver door het extra gewicht dat je meeneemt. Vooral heuvelop merk je dat natuurlijk.

Gebruik je de ondersteuning dus heel weinig of moet je 3 a 400 km overbruggen van stopcontact naar stopkontakt dan kan je beter zonder motor en accu van huis gaan. Of toch de tweede accu nemen want met 1000 wH aan boord leg je die 3 a 400 km toch nog wel gemakkelijker af dan zonder.

Zou deze wel eens vergeleken willen hebben met de charger van R&M https://shop.qicq.nl/charger-touring.html?id=159625322

Ik geloof dat Gee zo eentje heeft.

Re: Koga e-bike getest

Geplaatst: wo 17 apr, 2019 21:45
door Fiets-avontuur
Hans Keesom schreef:
wo 17 apr, 2019 20:54

232 km range in eco mode komt me over als wat overschat, 71 km in Turbo mode ook, maar ja, het is allemaal afhankelijk van hoeveel je zelf trapt en hoe vaak je boven de ondersteuningsgrens van 25 km/h komt.
Als ik de Active Line Plus motor kies, kom ik uit op 455km in plat terrein. In heuvel achtige terrein met 353 km in eco. met de sport mode wordt dit 158km. Lijkt me dus goede cijfers, maar weet niet precies hoe betrouwbaar dit is, maar je zou dus wel degelijk een paar dagen de wildernis door kunnen fietsen. Weet ook niet hoe sterk de Active line plus is, in verhouding to de CX line.