Goede E-bike voor op vakantie

Alles over (reizen met) de elekrische fiets
Leon
Forum Lid
x 559

Re: Goede E-bike voor op vakantie

Berichtdoor Leon » vr 15 feb, 2019 10:58

BertKremer schreef:
vr 15 feb, 2019 09:38
Mijn praktische ervaring is niet maatgevend en dat wil ik ook niet zijn.
Het kwam soms zo over, dat was het.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Swinden
Forum Lid
x 4
Hier even een vraag: 'goede e-bike voor op vakantie', die heb ik al. Alleen in de (niet geveerde) voorvork ontbreken die nokjes waar je lowriders aan kunt bevestigen. Mijn vraag is of je daar met precisie materiaal zelf nokjes in zou kunnen maken. Frame en voorvork zijn van aluminium. Iemand die daar ervaring mee heeft?
0 x

Jurr
Forum Lid
x 51

Berichtdoor Jurr » di 19 mar, 2019 19:20

Swinden schreef:
di 19 mar, 2019 17:24
Alleen in de (niet geveerde) voorvork ontbreken die nokjes waar je lowriders aan kunt bevestigen. Mijn vraag is of je daar met precisie materiaal zelf nokjes in zou kunnen maken.
Tubus heeft klemmen voor om de voorvork.

Gaten maken zou ik niet doen, tenzij je wil testen in een afdaling met 80km/h of 'ie knikt op een onverwachte hobbel tijdens het remmen.
0 x

Swinden
Forum Lid
x 4
Thanks, ik ga er naar kijken, deze dus, neem ik aan.
Maar los daarvan, hoe maken ze dan die nokjes in de voorvork? Dat zijn toch ook kleine gaatjes, of niet?
0 x

Jurr
Forum Lid
x 51

Berichtdoor Jurr » wo 20 mar, 2019 09:13

Swinden schreef:
di 19 mar, 2019 21:39
deze dus, neem ik aan.
Klopt. Ze hebben ook een set voor vorken met een grotere diameter. Let op dat je onderop je vork nog wel een bevestigingspunt moet hebben.
Swinden schreef:
di 19 mar, 2019 21:39

Maar los daarvan, hoe maken ze dan die nokjes in de voorvork? Dat zijn toch ook kleine gaatjes, of niet?
Jazeker. Maar die zitten dan wel in een vork die ontworpen is om die gaten te krijgen.
0 x

Tom vds
Forum Lid
x 57
Niet mijn keuze, maar voor sommige is het geen punt om de voorvork zelf te bewerken.
Slechts ter informatie :!: , zie deze link:
http://www.bikepacking.com/gear/rivnut- ... ge-mounts/

Groet,
Tom.
0 x

Leon
Forum Lid
x 559

Berichtdoor Leon » wo 20 mar, 2019 09:44

Ik vind dat je voor domme adviezen geen links zou moeten geven. Van een vork moet me m.i. afblijven. Natuurlijk zijn er sommige die ... maar er zijn overal filmpjes van sommigen die ... en ze komen soms in de krant als er weer eentje minder is.
Ook met 20 km/u kun je je nek breken. Als je vork breekt lig je namelijk zo akelig snel met de neus op de grond dat je geen mogelijk hebt om ergens op te reagersen. Dat is ook de reden dat veel vorken in vergelijking met het frame behoorlijk zwaar zijn uitgevoerd; daar willen fabrikanten geen problemen mee. Waarschijnlijk is er ook wel een norm die fabrikanten dwingt om dat te doen. Het is dan heel fijn dat die norm er is.
1 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Tom vds
Forum Lid
x 57
...waarvan acte!

Groet,
Tom.
0 x

Swinden
Forum Lid
x 4
OK, dan ga ik maar voor de klemmen van Tubus, zoals op de site te zien. Het was ook maar een idee van dat zelf nokjes maken. Bedankt in ieder geval voor de reacties :)
0 x

Jurr
Forum Lid
x 51

Berichtdoor Jurr » wo 20 mar, 2019 13:07

Swinden schreef:
wo 20 mar, 2019 12:21
Bedankt in ieder geval voor de reacties :)
Ook een idee is om het bedrag wat je aan voortassen, voordrager en bevestigingsset zou willen besteden investeren in het compacter maken van je bagage. Zo heb je die voortassen misschien niet eens nodig. Of als je echt je best doet, de voortassen achterop kunt gebruiken en de achtertassen thuislaten.
0 x

Swinden
Forum Lid
x 4
Ja, heb ik op wat kortere reizen wel gedaan en is natuurlijk prima, maar in dit geval is het voor een fietstocht (R1) naar St. Petersburg (al langer gepland maar door verhuizing en ander gedoe staat het binnenkort pas, begin mei, te gebeuren), misschien via Helsinki enz. weer terug (nog niet zeker).

Met kampeerspullen enz. enz. krijg je met voortassen nu eenmaal een veel prettiger gewichtsverdeling dan wanneer je alles in de achtertassen propt, met daarbovenop nog een tas of iets dergelijks. Bovendien heb je veel meer mogelijkheden om dingen die je heel vaak of heel plotseling nodig hebt ook op een makkelijk bereikbare plek te leggen; ik heb een héél grote hekel aan zoeken, èn aan platgedrukte bammetjes :wink:

Het gaat om deze e-bike: https://www.pegasus-bikes.nl/fietsen/el ... o-10/heren
(met o.a. Shimano SLX-versnellingsgroep). Eerste keus was trouwens de Koga E-Worldtraveller Signature maar dat is helaas ruim boven mijn budget.
0 x

Bornout
Contacteer:
Lees mijn ervaringen met mijn Flyer E-bike op:

http://e-bikefietsverhalen.simplesite.com
0 x
Gelukkig zijn zij die grote dromen hebben en de prijs willen betalen om ze te realiseren.

Terug naar “Reizen per elektrische fiets”