Bulls Lacuba EVO E45

Alles over (reizen met) de elekrische fiets
Bert van Sprang
Forum Lid
x 91
Arno,

Dan ben ik benieuwd waar die route ligt.

Bert
0 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 91
Dit heb ik erover gevonden:
"planvorming Snelfietsroute Den Bosch - Eindhoven

31 oktober 2016: concept tracé- verkenning gereed

De GGA regio NO heeft het adviesbureau Antea opdracht verstrekt een ‘Tracéstudie snelfietsroute ’s-Hertogenbosch-Boxtel-Eindhoven’ uit te voeren. Het concept is op 11 november jl. uitgebreid besproken.
Een 'gele variant' die Vught-zuidwest en Esch ontsluit, is eigenlijk al afgevallen. Niet direct genoeg.
In Vught liggen de keuzes nog open: 'blauw' langs de oostzijde van het spoor of 'rood' langs de A2.
Het oorspronkelijk door de Fietsersbond voorgestelde tracé tussen Vught en Boxtel met 2 spoorwegovergangen is afgevallen vanwege de onveiligheid hiervan. Deze spoorwegovergangen worden immers in het kader van PHS niet aangepakt.
In Boxtel is de keuze nog langs het station of Bosscheweg - Brederodeweg - Eindhovenseweg (het meest direct). Afwegingen zijn in welke mate woonwijken en bedrijventerreinen worden ontsloten.
Ook in Best en Eindhoven zijn er meerdere varianten; Antea scherpt op deze punten de rapoortage nog wat aan.
Met name in Eindhoven is de Fietsersbond er sterk voor beide varianten tot een SFR op te waarderen."
0 x

Polling
Forum Lid
x 44
Contacteer:

Re: Bulls Lacuba EVO E45

Berichtdoor Polling » vr 25 nov, 2016 16:24

Wim schreef:
Polling schreef: Ik merk wel dat je zeer defensief moet rijden, de andere weggebruikers zijn aan deze snelle fietsen nog niet gewend en schatten de snelheid gauw verkeerd in.
Ik zou maar eens gaan denken over een hi viz jasje. Dat scheelt juist in zulke omstandigheden flink.
Die heb ik al, en altijd aan als ik in het donker fiets, niet alleen met de speedpedelec.
0 x
Gaastra Fyts 4.14 voor dagtochten en kampeervakantie. en Bulls Lacuba Evo E45 voor Woon-Werk-verkeer

Polling
Forum Lid
x 44
Contacteer:

Berichtdoor Polling » vr 25 nov, 2016 16:28

Over de snelfietsroute: Nu is hè denkelijk via DB eb Vught al sneller, door de twee relatief grote stukken rechtdoor langs de A2. Ik kan ook via Drunen zuidwaarts, dat is een kleine 3 km korter, maar dat is veel minder doorgaand. Ik vraag me wel af of de regelgeving me niet gaat verbieden via deze FSW te fietsen.
0 x
Gaastra Fyts 4.14 voor dagtochten en kampeervakantie. en Bulls Lacuba Evo E45 voor Woon-Werk-verkeer

miro
Forum Lid
x 14

Berichtdoor miro » do 01 jun, 2017 18:33

Hallo
Ik ben benieuwd naar je langdurige ervaring met deze fiets.
Hoe waak moet je de ketting wisselen?
Hoe snel fiets je?
Zijn ook problemen / extra onderhoudkosten etc?

bij voorbaat dank,
Miro
0 x

Polling
Forum Lid
x 44
Contacteer:

Berichtdoor Polling » do 01 jun, 2017 20:26

Het verhuizen van het kantoor is uitgesteld, dus voorlopig is het 2 x 15,5 km ww-verkeer. Ik doe dat op de middelste ondersteuningsstand met een gemiddelde snelheid van rond de 30 kmpu van deur tot deur. Dan rijd ik een kruissnelheid van 35-38 kmpu.

Onderhoud tnt minimaal. Af en toe de ketting smeren. De fiets staat nu voor de eerste onderhoudsbeurt bij de dealer, 2300 km mee gereden. Probleemloos.

Ik ben voorlopig voor een weel of 10 uitgeschakeld, na twee dagen fietsvakantie (op motorloze fiets) kamen de nierstenen in actie. Na allerlei complicaties zit ik de komende 8 weken met een nierdrain en een fietsverbod...
0 x

PietV
Forum Lid
x 5

Berichtdoor PietV » do 01 jun, 2017 21:00

Polling schreef:Over de snelfietsroute: Nu is hè denkelijk via DB eb Vught al sneller, door de twee relatief grote stukken rechtdoor langs de A2. Ik kan ook via Drunen zuidwaarts, dat is een kleine 3 km korter, maar dat is veel minder doorgaand. Ik vraag me wel af of de regelgeving me niet gaat verbieden via deze FSW te fietsen.
Al bekend of op die fietssnelweg per 01-07-2017 speed-pedelecs worden toegelaten? Dan moeten alle speed-pedelecs van de FSW.
0 x

Polling
Forum Lid
x 44
Contacteer:

Berichtdoor Polling » do 01 jun, 2017 21:16

Volgens mij is die FSW nog steeds in dee planning, nog neit gereed. Er is wel enige beweging in de regelgeving, ik heb begrpen dat de provincie Gelderland pleit voor het gebruiken van onderborden "speedpedelecs toegestaan".
0 x

Polling
Forum Lid
x 44
Contacteer:

Berichtdoor Polling » vr 16 feb, 2018 19:28

Na enige tijd nog maar eens een reactie en ervaringen. Ik fiets er nu bijna anderhalf jaar op, en vanaf deze week eindeliojk het kantoor verhuisd naar Eindhoven. De fiets bevalt prima. Na mijn nierproblemen in de herfst weer opgestapt, en de winter door gefietst (2 x 15,5 km). Bij sneeuw met de Gaastra, kan dan toch niet echt doorfietsen. Totaal nu ruim 5000 met de Bulls gefietst, maar nu gaat het hard: 90 km per dag, 3 dagen per week....
Vandeweek 06.15 opgestapt, -2 graden en Bf 4 tegenwind. Anderhalf uur later was de accu leeg en was ik op het werk, 29,9 kmpu gemiddeld over de hele route, waar ik de laatste 5 km een standje lager ondersteuning koos, accustress....

Ik merk wel dat de ervaring verschil maakt. Veel verschil zelfs. Ik ken de fiets, ik weet hoe hard ik kan, wat de remmen doen, wat ik in de bocht wel en niet kan. En de mensen weten het inmiddels ook voor een deel. Ik weet ook waar de grenzen van de regelgeving liggen. Ik heb een uitgeprinte mail van de wegbeheerder in Den Bosch dat die me burgerlijke ongehoorzaamheid aanraadt bij het op een fietspad rijden waar ik de weg op zou moeten...
Op mijn nieuwe route zijn een paar stukken waar ik de weg opga waar dat niet mag (heel smal bromfietspads van stoeptegels) en een paar stukken waar ik het fietspad opga waar ik op de weg zou moeten (bebouwde kom, iedereen rijd er harder dan 50).
0 x

Terug naar “Reizen per elektrische fiets”