Ik durf het niet te zeggen omdat ik nog weinig tot geen ervaring heb in heuvelachtig terrein, dit word een soort van generale repetitie voor een tocht van 6 weken aankomende zomer in (regio) Slovenië. Verder ben ik een groot natuurliefhebber en zal ik zeker even stoppen met fietsen als ik iets moois zie. Inmiddels ben ik wel weekendjes op pad geweest en heb ik mij een aardig beeld kunnen vormen van wat ik allemaal mee moet nemen of niet. Zo had ik op mijn eerste trip veel te veel water en kleding bij mij. Afgelopen weekend een bidonhouder voor pet-flessen op mijn fiets gemonteerd en een slaapzak met een kleinere pakmaat aangeschaft dus dat scheelt ook weer ruimte in de fietstassen. Ik heb nu 2 kleinere tassen voor, 2 iets grotere achter, een stuurtas, klein zadeltasje en een nog kleiner tasje op de bovenbuis tegen het balhoofd aan waar mijn Buesch en muller usb-werk in zit verstopt. Achterop kan nog een 35 liter Ortlieb drybag, hier passen mijn tent,matje en slaapzak met gemak in. Op campings verwacht ik idd geen drukte, in het hoogseizoen is dat toch wel 1 van de redenen waarom ik liever ga wildkamperen. Ook in Slovenië ga ik het proberen. Ik heb trouwens iemand gesproken die 3 maanden solo in berengebied heeft gebivakkeerd (niet 1x een beer gezien trouwens) en hij had wat handige tips. Eten en afwassen doe je minimaal 500m bij je slaapplek vandaan om voor de hand liggende redenen, beren kunnen heel goed ruiken. Verder is het van belang dat je al je etenswaren, kookgerei en toiletartikelen in 1 tas doet en die wederom minimaal 500m van je slaapplek verstopt. Het beste is om je tas een boom in te hijsen aan een touw. Mocht je toch een beer tegen komen keer hem dan nooit je rug toe en ga niet wegrennen, het beste is langzaam achter uit lopen.Misschien een flauwe vraag, maar hoe hard ga je fietsen als je 9 dagen uittrekt voor de route?
De Vennbahn is als oud spoorlijn toch echt wel heuvels overslaan.patrick_ijsselstein schreef: ↑ma 11 feb, 2019 13:37Ik durf het niet te zeggen omdat ik nog weinig tot geen ervaring heb in heuvelachtig terrein, dit word een soort van generale repetitie voor een tocht van 6 weken aankomende zomer in (regio) Slovenië.
Dat denk ik wel. Het ligt van je activiteit vóór de vakantie af of je er in komt, gewend blijft of instort. Instorten na drie dagen is ook een bekend fenomeen...patrick_ijsselstein schreef: ↑ma 11 feb, 2019 17:58Ik weet van mijn wintersportvakantie dat het na een dag of 3 een soort routine word om de hele dag fysiek bezig te zijn, is dat vergelijkbaar?
Heb je een routebeschrijving of bestand wellicht? Klinkt leuk inderdaad, en ik ben indertijd op de Vehnbann ook behoorlijk weggeregend, wil hem nog een keer doen met leuk weer.
+1captain_fabulous schreef: ↑di 12 feb, 2019 11:43Heb je een routebeschrijving of bestand wellicht? Klinkt leuk inderdaad, en ik ben indertijd op de Vehnbann ook behoorlijk weggeregend, wil hem nog een keer doen met leuk weer.
Ligt eraan wat je mee wilt nemenBert van Sprang schreef: ↑ma 11 feb, 2019 14:12Verder is het verstandig voordat je naar Slovenië gaat je hoeveelheid bagage te beperken tot bij voorkeur twee kleine tassen (eventueel twee grote) en een stuurtas.
gios schreef: Wij gaan misschien in de meivakantie dit met de kinderen doen.
Stuur me een PB met je mailadres, dan stuur ik de GPX files door.Fedor schreef: Hier ook wel interesse in de route. Mooie tocht voor een paar dagen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast