fietsen naar het Oosten

Op zoek naar een reisgenoot? Plaats hier je verzoek.
Driex

fietsen naar het Oosten

Berichtdoor Driex » vr 25 jan, 2019 08:36

Elk najaar neem ik vanaf half augustus tot eind september 5 a 6 weken de tijd om in etappes oa langs de zijderoute naar het oosten te fietsen. Vorig jaar met fietsmaat door Oezbekistenan en Kirgizië tot aan Kazachstan gefietst, dit najaar wil ik van Kazachstan naar Mongolië om dan zo'n 2500 km te fietsen, fietsmaat heeft andere verplichtingen. Dus, ben je fit genoeg, heb je tijd en zin om te kamperen en soms af te wisselen met hotel of pension, hou je van landschappen, heb je interesse in andere culturen .. kortom avontuur bestaat nog, laat maar weten of je interesse hebt.
groet,
Henrie Stribos
0621844657
0 x

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 73
Fietsen van Kazachstan door heel Mongolie zit ook nog in ons hoofd, voor ooit!
Hoe ga je via Kazachstan naar Mongolie? En ga je door China of door Rusland? Ik herinner dat op onze vlucht naar Ulaanbataar met tussenstop in Bishkek dat er hartje zomer gigantisch veel sneeuw lag in de bergen bij de grens. Ik schrok daar eigenlijk wel van.

Heel veel succes met het zoeken van een reisgenoot en na afloop zijn we erg nieuwsgierig naar je info.:wink: Heb je een website of ga je het hier delen? Veel plezier!
0 x

Driex

Re: fietsen naar het Oosten

Berichtdoor Driex » vr 25 jan, 2019 14:24

Bedankt voor jullie reactie. Vorig jaar kreeg ik geen visum voor China vanuit Kirgizië, waarschijnlijk vanwege etnische onrust in deelstaat Xinjang met Oeygoerse bevolking.. Ik probeer het nog eens binnenkort maar ik houd er rekening mee dat ik via het kleine stukje Rusland Mongolië zal bereiken, dat wordt dan een flinke noordelijke omweg.
0 x

Terug naar “Reisgenoten”