Eenpitsgerechten.

Gezondheid, veiligheid, verzorging en voeding. Prettig op fietsvakantie en weer heelhuids terugkomen.
Janneke V
Forum Lid
x 2

Re: Eenpitsgerechten.

Berichtdoor Janneke V » vr 09 aug, 2013 20:09

Ik sta te kijken dat er niemand over instant aardappelpuree is begonnen. Zo makkelijk. En goed warm te houden in een slaapzak. Zonder geklieder als het toch omvalt :)

Thuis eet ik veel culinairder dan onderweg. Op pad geniet ik dan opeens van fout instant spul. Dus: hoezee voor aardappelpuree.

O, en de blikjes: linzen, bonen, vis.... Maar die vind ik niet fout.
0 x

PimvandenHeuvel
Forum Lid

Berichtdoor PimvandenHeuvel » vr 09 aug, 2013 21:33

Niemand gebruikt instant aardappelpuree omdat dat niet te eten is haha.
0 x

djveer
Forum Lid
x 15

Berichtdoor djveer » wo 28 mei, 2014 18:39

Hangt ervan of hoe je de instantpuree gebruikt. Ik maak stamppotachtige maaltijden met veel groente en weinig puree en dan is hij prima. Moet wel toegeven dat dat maaltijden zijn voor laag-energie-verbruik-dagen, waar een fietsvakantie niet direct onder valt.

Voorbeeld: bietje raspen (allée rauw he, dat gedoe met bieten voorkoken pff), warm maken (liefst bak ik hem even op medium vuur in een weinig maiskiem- of pindaolie), beetje instantpuree erbij (vooral niet teveel dus, denk een hele dunne stamppot), water, zout, olijfolie. Pronto. Indien gewenst kun je er wat gehakt of spekjes of even opgebakken droge worst door doen.

Daarbij, waar normaal instant puree inderdaad minder is dan goede zelfgemaakte, ligt dat wat mij betreft na 150 km op een dag, én in de buitenlucht, toch iets anders. Edit: wat Janneke zei :).

(Beter en nog steeds makkelijk: instantpuree vervangen door stukjes gekookte aardappel, doe gewoon kleintjes met schil, dressing maken met olijfolie en opgebakken spek, of een goede kaas, of pijnboompitten, of croutons etc).
0 x

pinkbike
Forum Lid

Berichtdoor pinkbike » do 29 mei, 2014 00:43

PaulBoumans schreef:Zou er geen een kookboekje uitgegeven zijn voor fietsers/wandelaars met voedzame eenpansmaaltijden?
A Bicycle Touring Cookbook: Bike. Camp. Cook.
by Going Slowly

Bovenstaand boek via een kickstarter project gekocht. Leuk leesvoer hoewel het koken voor de auteurs belangrijker lijkt dan fietsen. Ze hebben nogal wat hulpmiddelen en kruiden en dingen bij zich....
0 x

peter76
Forum Lid

Berichtdoor peter76 » do 29 mei, 2014 12:33

"Wildernissoep"

-3 blikjes groenteconserven naar keuze met vocht en al opkoken.
-pakje ham/bacon/kipreepjes
-brood en peper.

Edit: instant aardappelpuree met "iets" zoals

http://www.mijnsupermarkt.nl/media/cata ... C_1715.jpg

is best acceptabel.
0 x

Terug naar “Gezondheid”