Fietsers geweigerd op camping in Malmedy

Vragen, verhalen en adviezen relevant voor meer dan één continent.
snowfreakyvon
Forum Lid
x 2
'Helaas, u kunt hier niet kamperen.'
- 'maar op uw website staat dat tentjes welkom zijn.'
'Toch kan het niet.'
- ' vreemd, bij de meeste 1 ster-campings kun je gewoon kamperen.'
'Dit is een 3 sterren camping meneer.'
- 'niet in de Google review die ik zo ga schrijven'.
Ja, inderdaad dit is een mooie manier. De laatste fietstrip in (zuid)Frankrijk, heb ik me door deze reviews ook laten leiden en daardoor teleurstelling voorkomen. (de betreffende camping fietste ik later langs, en was inderdaad vreselijk -oa. langs zeer drukke weg-)
0 x

keesswart
Forum Lid
x 158
Contacteer:
ReinoudN schreef:'Helaas, u kunt hier niet kamperen.'
- 'maar op uw website staat dat tentjes welkom zijn.'
'Toch kan het niet.'
- ' vreemd, bij de meeste 1 ster-campings kun je gewoon kamperen.'
'Dit is een 3 sterren camping meneer.'
- 'niet in de Google review die ik zo ga schrijven'.
Gisteren was de review van de weggestuurde fietsers nog te lezen op www.zoover.nl, maar vandaag kan ik die niet meer vinden :?
Bij andere kritische reviews schroomt de eigenaar niet om commentaar te geven. Zoals hier: Bij onze stijl camping hoort helaas geen speeltuin, Sorry.... de kinderen kunnen zich vermaken in de rivier, de bossen of onder elkaar. Maar onze doelgroep ligt meer bij de "sportieve" (wandelaars-mountainbikers) rustzoeker.
Je zou dan toch denken dat passerende vakantiefietsers meer dan welkom zijn. En juist een klein trekkerstentje dat maar één nacht blijft staan, veroorzaakt minimale schade aan een grasmat. Is het overnachten in een tent op een veldje niet precies dat waarvoor een camping in principe bedoeld is? Of is dit een heel ouderwetse gedachte anno 2016?

Op dezelfde pagina staat nog een review met een hoog Frits Bom gehalte, waar de campingeigenaar wel raad mee weet. Geniet en huiver:

Ondanks de mooie omgeving rondom de camping ben ik zeer teleur gesteld over de camping zelf. Het sanitair werd nauwelijks of niet gepoetst en de geur was niet aangenaam.
De eigenaar had geen gehoor voor onze klachten en deze vond ik zeker niet klantvriendelijk.
In het cafè restaurant was eten zo goed als onmogelijk, bovendien zeer ongezellige sfeer en heel luidruchtig, enkel enkele dronken klanten waren aanwezig.
Veel verlaten en niet verzorgde caravans aanwezig.
Gereisd met jonge kinderen in april 2012, uit België

Camping du Moulin Malmedy, eigenaar, 18 augustus 2012:

Deze persoon lapte alle regels aan zijn laars. Altijd s`nachts luidruchtig over de camping rijden en vele mensen uit hun slaap halen. En maar zeggen dat hij het niet was terwijl alle buren het bewijs ervan hebben. Ook de vrouw des huizes vond het nodig om altijd haar brandende sigarettenpeuk onder de haag met droge blaadjes te gooien naast de gastank. Toen een oplettende buurman daar herhaaldelijk van wat had gezegd hebben ze hun spullen gepakt en zijn ze vertrokken zonder maar 1 woord tegen ons te zeggen. De plaats lieten ze als een grote revage achter. Gegeten hebben ze nooit bij ons want dat kan namelijk nog helemaal niet in April. Dit zijn maar enkele van de gebeurtenissen. Het sanitair wordt overgens altijd goed schoongemaakt meerdere malen per dag. Zo zie je maar weer dat men niet altijd moet vertrouwen op andermans beoordelingen. Neem deze beoordeling dus maar niet seriues....

Ik vraag me nu wel af wat er met die gewiste review van de weggestuurde fietsers gebeurd is. Mijn ervaring is dat zulke reviews worden gelezen, zeker in de komkommertijd. Zelf heb ik eens in een review vermeld dat ik voor een overnachting op een Franse camping veel meer betaald had dan op de website vermeld was. Een paar dagen later ontving ik een Franse cheque met het teveel betaalde bedrag. Men had mij per abuis voor 2 personen laten betalen, terwijl ik alleen was. Daarna heb ik ook deze nette afhandeling aan mijn review toegevoegd.
0 x
Kees Swart is fietsend en schrijvend fotograaf: www.keesswart.nl

Leon
Forum Lid
x 281
Gelukkig staan tegenover elke slechte ervaringne tientallen fijne ervaringen.

(Wel ben ik in hetzelfde weekend waar ik het eerst over had uit eigener beweging snel vertrokken uit het aanmeldkantoortje van een camping nabij Nideggen. Ik had me laten ontvallen dat het eigenlijk niet is toegestaan om paspoorten te kopieëren. De preek die ik toen van de oudere eigenaar kreeg en de houding en toon daarbij herinnerden mij onprettig aan mijn vader's (*1926) verhalen van de tweede wereldoorlog. Gelukkig was de volgende camping niet ver en werden we er keurig geholpen)
0 x

Jeroenvt
Contacteer:
captain_fabulous schreef:Dus je kan daar kennelijk goede of slechte dagen treffen...maar de volgende camping is geen 20 km verder, maar minder dan 6 km. Camping Kockelscheuer, ook onder Luxemburg stad. En die heeft geloof ik geen problemen met fietsers en tentjes...toch?
In ieder geval niet in augustus 2014. Naast het receptie/toiletgebouw/winkel is een grasveldje waar toen alleen tentjes stonden.
Afbeelding
0 x

loknor
Forum Lid
x 51
Marjan schreef:Wij werden op camping Alzingen vlak onder Luxemburg stad geweigerd, het was al rond 18:00 en we konden praten als burgman maar we mochten niet kamperen omdat de grasmat te nat zou zijn..
Ca 20 km verder zou een camping zijn...
Doet me denken aan mijn enige nare ervaring in Duitsland (al weer 12 jaar geleden). Helaas ben ik de naam van de camping vergeten (verdrongen^^)

Twee weken lang super vriendelijke mensen... tot we bij de kust kwamen. Superdruk, norse mensen. Toen we om 1700 redelijk gesloopt aankwamen werden we geweigerd. Geen plaats. Onze tent past op een postzegel en er was echt plek zat tussen de sleurhutten.

We moesten maar doorfietsen naar Grossenbrode, een dikke 30 km verder. Toen we door Oldenburg kwmane reed ik lek. Een passant gevraagd of hij iets wist en die verwees ons door naar de jeugdherberg. Gelukkig werden we daar wel Duits hoffelijk behandeld.

Die zat vol, maar er werd direct hardop nagedacht over oplossingen. We mochten best onze tent opzetten in de achtertuin....en voordat ik de fietsen had gestald gaf de portier aan dat er toch nog een kamer vrij was. Nou slaap ik graag in mijn tentje, maar op dat moment verlangde ik naar eten en slapen.

Campingbeheerders zijn helaas niet allemaal liefhebbers. Maar gelukkig kan het ook voorkomen dat de beheerder je de beste plek aanbiedt, helpt met takken en dennenappels vegen om daarna je uitgebreid te vertellen over de omgeving.

Of die keer dat je met gloeiende zon met pech langs de weg staat, er een boerin uit de nabije boerderij loopt en je een superfijne lunch aanbiedt, waarna je in de stal rustig je probleem oplost.

Tot nu toe heb ik veel meer goede ervaringen dan slechte ervaringen.
0 x

Travelmaster
Forum Lid
x 110
Zo heb ik nog steeds spijt dat ik tijdens een rondje schotland niet ben ingegaan op het aanbod van een schot om in z'n tuin te kamperen. Dat had vast een mooi verhaal opgeleverd... :(
0 x

willem.m
Forum Lid
x 66
Contacteer:
Travelmaster schreef:Zo heb ik nog steeds spijt dat ik tijdens een rondje schotland niet ben ingegaan op het aanbod van een schot om in z'n tuin te kamperen. Dat had vast een mooi verhaal opgeleverd... :(
Precies! Uit het verslag van ons tochtje door Schotland:

"Op Skye aangekomen, fietsen we snel verder noordwaarts. Het is namelijk al laat. Er staan op onze toch best gedetailleerde landkaart van een niet nader te noemen Brits bedrijf twee campings aangegeven bij Brecais. Eén blijkt een niet al te gastvrij uitziend woonwagendorp, de ander is onvindbaar. We fietsen wat rondjes, maar niets te vinden. We worden al aardig chagrijnig als we een automobilist aanhouden en hem om advies vragen. Hij bevestigt dat er inderdaad geen campings meer zijn, en nodigt ons uit om in zijn tuin te kamperen.

Zo gezegd, zo gedaan. Het is maar een paar kilometer fietsen tot zijn huisje aan de zee. Terwijl wij de tent opzetten in het hoge gras, zet hij bier voor ons klaar. Terwijl ik nog voorzichtig probeer te zeggen dat hij niet zoveel moeite voor ons hoeft te doen, zegt hij dat we binnen kunnen douchen en begint hij onderwijl voor ons te koken. Hij – Peter Dunlop – woont hier nu anderhalf jaar alleen. Zijn vrouw is overleden, en zijn dochter werkt aan de University of Edinburgh. Peter presenteert een wekelijks jazzprogramma op Cuillin FM, ‘het’ radiostation van Skye. Hij heeft in jazzliefhebber Rudi een goede gesprekspartner. Als we na de lekkere pasta, bier, wijn en oatcakes met koffie, ook nog diverse dure whisky’s mogen gaan proeven is de avond helemaal top! Omstreeks half twee kruipen we vrolijk aangeschoten de tent in."

Afbeelding

http://themeeg.nl/index.php?option=com_ ... 60&lang=en
0 x

Travelmaster
Forum Lid
x 110
Willem, je bent een rotzak - maar wel één met een mooi verhaal :wink: !
0 x

Ronald van der Perk
Forum Lid
x 5
Marjan schreef:Wij werden op camping Alzingen vlak onder Luxemburg stad geweigerd, het was al rond 18:00 en we konden praten als burgman maar we mochten niet kamperen omdat de grasmat te nat zou zijn..
Ca 20 km verder zou een camping zijn...
Nog geen km verder brak Wim zijn brackethuis, we konden helaas niet verder fietsen :cry: op hangende pootjes terug naar Alzingen, na het zien van m'n betraande gezicht mochten we toch kamperen.

De grasmat was niets anders dan een grasmat na een buitje.
Toevallig waren wij afgelopen week ook op die camping. Edith kwam daar tien minuten eerder aan als ik en had al direct een enorme ruzie met de receptioniste omdat zij haar fiets tegen de pui van het restaurant had gezet i.p.v. gebruik te maken van de drie fietsenrekken die wat verborgen aan de andere kant van het toegangshek zijn geplaatst. Die ruzie liep zo hoog op dat de dame in eerste instantie de toegang weigerde en haar verwees naar een andere camping. De receptioniste was duidelijk zeer gestrest en liep even het kantoor uit om een sigaretje te roken. Vijf minuten later werd één en ander uitgepraat en konden we toch het terrein op.
Het was een zeer warme dag en de tentplekken zijn op een veldje midden op het terrein waar helemaal geen bomen staan en waar we dus in de volle zon moesten staan terwijl rondom het terrein afgebakende plekken zijn met veel schaduw. Toen ik daar even later ook aan kwam ben naar de receptie gegaan en vriendelijk gevraagd of we niet een schaduwplek konden krijgen desnoods met bijbetaling. De receptioniste was helemaal bijgedraaid en vriendelijk en vertelde dat die plekken alleen voor caravans en campers waren. Ze gaf ons toen wel toestemming om onder de bomen bij het speeltuintje te staan. Overigens betalen de caravans en campers dezelfde prijs voor een perceel als wij, over discriminatie gesproken.
Aardig detail, later op de avond kreeg ik een fikse ruzie met de dame in het restaurant over de betaling van een biertje. Ik wilde dat met gepast geld betalen en daar waren twee 5 cent munten bij die zij weigerde in ontvangst te nemen. De reden was dat de baas van de camping die 5 cent muntjes lastig vond en haar had bevolen die te weigeren, ik heb het geld gepast laten liggen en ben weggelopen. De restaurant dame woedend achterlatend.
De volgende ochtend was er bij de receptie wel een andere vrouw, misschien wisselt het beleid afhankelijk van wie er bij de receptie de scepter zwaait.
0 x

Max2015
Forum Lid
x 5
Wat een verhalen allemaal echt ongelooflijk ;-( Dat je zomaar wordt weggestuurd. Dat voelt vast niet fijn en daar sta je dan.

Mooie verhalen over schotland en in de tuin kamperen. Dat zijn de leuke dingen natuurlijk.

Wij konden afgelopen mei route onze tent in de tuin van een pub opzetten. Heerlijk gegeten daar en in de ochtend warm ontbijt. De fietsen konden ergens in een voorraad ruimte staan. Ideaal. Echt genoten.
0 x

willem.m
Forum Lid
x 66
Contacteer:
Ronald van der Perk schreef:Toevallig waren wij afgelopen week ook op die camping. Edith kwam daar tien minuten eerder aan als ik en had al direct een enorme ruzie met de receptioniste omdat zij haar fiets tegen de pui van het restaurant had gezet i.p.v. gebruik te maken van de drie fietsenrekken die wat verborgen aan de andere kant van het toegangshek zijn geplaatst. Die ruzie liep zo hoog op dat de dame in eerste instantie de toegang weigerde en haar verwees naar een andere camping. De receptioniste was duidelijk zeer gestrest en liep even het kantoor uit om een sigaretje te roken. Vijf minuten later werd één en ander uitgepraat en konden we toch het terrein op.
Het was een zeer warme dag en de tentplekken zijn op een veldje midden op het terrein waar helemaal geen bomen staan en waar we dus in de volle zon moesten staan terwijl rondom het terrein afgebakende plekken zijn met veel schaduw. Toen ik daar even later ook aan kwam ben naar de receptie gegaan en vriendelijk gevraagd of we niet een schaduwplek konden krijgen desnoods met bijbetaling. De receptioniste was helemaal bijgedraaid en vriendelijk en vertelde dat die plekken alleen voor caravans en campers waren. Ze gaf ons toen wel toestemming om onder de bomen bij het speeltuintje te staan. Overigens betalen de caravans en campers dezelfde prijs voor een perceel als wij, over discriminatie gesproken.
Aardig detail, later op de avond kreeg ik een fikse ruzie met de dame in het restaurant over de betaling van een biertje. Ik wilde dat met gepast geld betalen en daar waren twee 5 cent munten bij die zij weigerde in ontvangst te nemen. De reden was dat de baas van de camping die 5 cent muntjes lastig vond en haar had bevolen die te weigeren, ik heb het geld gepast laten liggen en ben weggelopen. De restaurant dame woedend achterlatend.
De volgende ochtend was er bij de receptie wel een andere vrouw, misschien wisselt het beleid afhankelijk van wie er bij de receptie de scepter zwaait.
Wie is de constante factor in dit verhaal? :wink:
0 x

keesswart
Forum Lid
x 158
Contacteer:
Max2015 schreef:Dat je zomaar wordt weggestuurd. Dat voelt vast niet fijn en daar sta je dan.
Zo stond ik op een koude winteravond eens voor een gesloten hek voor de camping van Ficksburg (Zuid-Afrika). Na enig aandringen kwam een nachtwaker naar mij toe, maar hij weigerde de poort voor mij te openen. Zijn baas had hem opgedragen om fietsers niet toe te laten, want 'Bikers are crooks'. Daarmee werden natuurlijk motorfietsers bedoeld, want ongemotoriseerde vakantiefietsers bestaan in Zuid-Afrika simpelweg niet.
Ik probeerde de man duidelijk te maken dat zijn baas mensen met motorbikes bedoeld moest hebben en dat ik met mijn pushbike without engine niet tot deze categorie behoorde (enkele jaren eerder had ik ook al zo'n discussie gehad met een dame van een luchtvaartmaatschappij, die bij het telefonisch herbevestigen van mijn ticket stug bleef volhouden dat bikes beslist niet in een vliegtuig mochten, hoewel mijn fiets enkele maanden eerder toch echt zo in Zimbabwe was gekomen).
Uiteindelijk was de nachtwaker bereid om me voor een paar rand extra binnen te laten, als ik 's ochtends voor 8 uur zou vertrekken, want dan werd hij afgelost. Dat was me een warm bad in een ijzige nacht wel waard. Er was verder ook niemand op de camping die last van mij zou kunnen hebben.
0 x
Kees Swart is fietsend en schrijvend fotograaf: www.keesswart.nl

bert sitters
Forum Lid
x 29
Zijn er nog fietsers met recente ervaringen op campings in België?
Dan kunnen deze verwerkt worden op www.fietscampingsbelgie.nl
Ook als je een nieuwe voor fietsers geschikte camping hebt ontdekt , graag een reactie
0 x
En hoe verder hij ging, des te langer was zijn terugweg. www.fietsrondje.nl

WillemT
Forum Lid
x 3
Hoeve Batenburg in Zeeland, een terrein uit het "Groene Boekje". De prijs voor een overnachting was dusdanig hoog (28,80 euro) dat ik snel doorgereden ben. In een van de megalomane campings die Zeeland ook rijk is vond ik een leuk trekkersveldje voor 10 euro. Voor die 28,80 euro krijg je dan wel een kampeerplek met wateraansluiting, afvalwateraansluiting, stroomaansluiting en WiFi. Maar zit ik daar als fietser op te wachten? In de algemene kenmerken van een Natuurkampeerterrein (zie website) staat dat de terreinen "Eenvoudige voorzieningen" bieden. Hoort het nog wel in het "Groene Boekje" thuis?
0 x

Travelmaster
Forum Lid
x 110
Dat klinkt dan meer als een hotelovernachting waarbij je zelf de wanden en dak mee moet nemen.
0 x

snowfreakyvon
Forum Lid
x 2
Hoeve Batenburg in Zeeland
Meer iets om op de site van het groene boekje zelf te benoemen?
Je bent niet geweigerd, je hebt jezelf geweigerd, dat lijkt me iets anders?
Overigens heb ik hier vorig jaar gestaan en was er een veldje in een boomgaard ingericht voor fietsers/kleine tentjes, voor een normaal bedrag met alleen gras voorzien 8). Alleen de omgeving is bepaald niet rustig (wat een natuurkampeerterrein vaak wel kan zijn),want ingeklemd tussen allerlei andere recreatie mogelijkheden.
0 x

hesta
Forum Lid
x 1
captain_fabulous schreef:
Ook wel bekend als camping Bon Accueil. Er moet iets vreemds met die plek zijn, want het is niet het eerste negatieve verhaal dat ik er over lees (als van onvrendelijke eigenares., mensen weigeren etc), maar ik heb er zelf vorig jaar nog gestaan, kwam aan in een net losbarstende regenbui, volgens mij na 18:00, en was van harte welkom. En ik heb me de rest van de avond lekker volgestopt in hun kantine met Pizza, Bofferding pils en verschillende Luxemburgse wijnen, want het was de laatste avond en ik zat lekker warm en droog terwijl het buiten strotregende :P

Dus je kan daar kennelijk goede of slechte dagen treffen...maar de volgende camping is geen 20 km verder, maar minder dan 6 km. Camping Kockelscheuer, ook onder Luxemburg stad. En die heeft geloof ik geen problemen met fietsers en tentjes...toch?
Wij waren begin mei op Kockelscheuer niet welkom met de tent wel in Alzingen, Werden toen wel gewaarschuwd dat het erg nat was. We waren dan wel niet met de fiets of rugzak maar wel met een kleine tent.
0 x

captain_fabulous
Forum Lid
x 9
hesta schreef:Wij waren begin mei op Kockelscheuer niet welkom met de tent wel in Alzingen, Werden toen wel gewaarschuwd dat het erg nat was. We waren dan wel niet met de fiets of rugzak maar wel met een kleine tent.
Kan ook met het extreem natte weer van dit jaar te maken hebben, dat het tentveld zo drassig was dat je er niet kon kamperen...of dat het het gras helemaal zou ruïneren als er mensen gingen staan.
0 x
https://kajluberti.wordpress.com/ Waar ik geweest ben, en waar ik nog naar toe wil. Wielren gedichten.

outdoor@busmail.net
Blij te merken dat de nieuwe eigenaren wel een warm welkom voor fietsers hebben.
Één van de nieuwe eigenaren blijkt jarenlang mountainbike gids te zijn geweest en weet dus waar mountainbikers behoeft aan hebben.

We kwamen hier voor slecht één nachtje om mee te doen aan een mountainbikemaraton in malmedy en we waren ook voor slechts 1 nachtje van harte welkom met een tentje. Ook de tent laten staan tot zondagnamiddag (tot na de maraton) was geen probleem en koste niets extra's. Ze hadden zelfs een speciale vaste mountainbike-afspoelplaats gemaakt. Ook de spagetti in de restaurantje was 'mountainbike-proof' qua hoeveelheid (en smaak ook trouwens ;-).

Al met al een aanrader, volgens jaar slaap ik hier weer.
0 x

rockhopper
Forum Lid
x 20
Ook wij hebben dit jaar op de 'bon accuel' camping gestaan bij Luxemburg. Het was de start van onze trip. Ik kan bevestigen dat ook bij ons de receptionist uiterst onvriendelijk was. Wij mochten wel de tent op het open grasveld neerzetten en we hebben verder geen discussies of verzoekjes gedaan over schaduw en dergelijke.

Toen we daarna met onze lift even het dorp voor een drankje in wilden wandelen werd onze chauffeur dringend en onvriendelijk verzocht de auto per direct van de camping te verwijderen om onduidelijke redenen. (er was plek zat, stond verder niet in de weg). Maar goed dat hebben we dan maar gedaan, resultaat is natuurlijk dat er niet meer bij de camping gegeten of gedronken werd (dat krijg je als je klanten wegjaagt).

De lokatie was verder prima in orde, maar ik zou het niet direct aanraden wegens het personeel.
Tijdens transport had mijn fiets ook schade opgelopen (eigen schuld), in de buurt zat de fietsenmaker/winkel van oud tourwinnaar Andy Schleck (in 2016 geopend) daar goed geholpen. Spraken alleen Frans helaas.

Overigens hadden we langs de Vennbahn ook nog een camping die opeens niet meer bestond. De camping van Küchelscheid.
0 x

Terug naar “Algemene Bestemmingen en Reisverhalen”