Nieuwe Koga Worldtraveller voor 2020!

Aanbiedingen, nieuwe fietsboekjes, nieuwe materialen, enzovoorts.
Marco Meijerink
Forum Lid
x 170
Contacteer:
Ik moet zeggen ik kom er redelijk makkelijk doorheen (de configurator). Maar eerlijk is eerlijk, je moet wel wat kennis in huis hebben om een fiets samen te stellen. Ik vermoed dat menig wielertoerist niet snel de combi's kan maken. Maar ja, dat geldt voor veel configuratoren. Hoe meer keuzes, hoe meer ingewikkeld. Wel grappig om doorheen te klikken voordat je naar de fietsenmaker gaat.
Ik vermoed overigens dat de rol van fietsenmaker in de toekomst sterk gaat veranderen. Ik zag dat al bij het uitkiezen van mijn auto. Ik heb nauwelijks de dealer nodig gehad.
0 x
lismarq - explore the world
Fietsen, rennen, klimmen, varen. Naar buiten!

Bridgestone SM
Forum Lid
x 49
Marco Meijerink schreef:
di 23 apr, 2019 10:53
.... Ik zag dat al bij het uitkiezen van mijn auto. Ik heb nauwelijks de dealer nodig gehad.
Dat was bij mij al langer zo, de dealer had ik 9 jaar geleden vooral nodig voor de korting.

Mijn boodschap was: Wat kost ie en wat is de korting ... als ik er eentje wil zoals de vorige.
Enige echte vraag was of ze de verschillende opties ook op de eenvoudigste versie konden leveren en dat kon.
Dwz ... na een aflevering (die ook nog vertraagd was) bleek er nog een to-do lijstje over ... maar dat was ik al gewend van de vorige.   En op die punten waar je misschien dealer info had willen hebben wisten ze me niks te vertellen, dat was ik ook al gewend van de vorige.
Inmiddels heb ik een andere dealer, maar dat heeft te maken met de werkplaats, niet met de korting.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Eric Schuijt
Forum Lid
x 71
Contacteer:
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat ook andere grote merken direct gaan leveren aan consumenten.
En dat is helemaal niet erg, want dat maakt een dealer nog belangrijker (of juist niet)
Met name voor het opmeten en aanpassen van fiets. Zo kunnen vaak onderdelen gemonteerd worden die de fabrikant zelf niet levert, maar de winkel wel. Dat maakt het tweaken van fietsen ook leuk!
En een relatie met een winkel is beter dan een band met een fabrikant.

En dan heb je ook nog het aspect service, al is dat net als bij auto's tegenwoordig minder belangrijk. Mede omdat je veel meer zelf kunt doen, maar omdat een R&R of R&P fiets (Riem en Rohloff/Pinion) niet zo spannend meer is.
Vergelijk het maar met een telefoon: vroeger moest je nog wel eens wat solderen in een telefoon met draaischijf, maar met een smartphone doe je dat niet meer.
0 x
Eric heeft ruim 250.000 kilometer over de wereld gefietst en heeft een winkel: http://www.vakantiefietser.nl

Terug naar “Commercieel Nieuws”