Meerdaagse Off Road tocht in NL

Overige activiteiten (zonder commerciele inslag) welke interessant zijn voor fietsreizigers, maar niet door onze Activiteitencommissie georganiseerd worden.
fud0
Forum Lid
x 21
idd. leven en laten leven, maar het wordt overal zo druk dat ik de eerste 'verboden voor ATB' bordjes al ben tegengekomen.. de meeste wandelaars op smalle echt-alleen-voor- wandelaars-paden, ergeren zich inmiddels dood aan overdreven aardig groetende atb-ers op een echt alleen voor wandelaars toegankelijk pad en trappen niet meer in deze 'trucjes'.
Als ik met fiets op een wandelpad kom, stap ik af en loop ik dat stuk, is ook erg leuk voor de afwisseling.

heel veel wandelaars zullen er niets van zeggen, maar de meesten irriteren zich mateloos en vice versa als een wandelaar op een atb pad loopt, omdat het overal steeds drukker wordt met mensen helaas.

In veel situaties blijft het idd. niet storend en zijn beiden, fietsers en wandelaars welkom mits je je aanpast aan de situatie ter plekke etc. indien nodig.
1 x

Martje5
Forum Lid
x 1
astromittens schreef:
do 10 jan, 2019 17:15

Leuk idee om wat LAW's te fietsen. Dat is voor mij ook een leuke optie. Is het Trekvogelpad te fietsen met MTB?
Het Trekvogelpad ken ik niet. Ik ben nu bezig om het Westerborkpad te fietsen. Uit het routeboekje was wel duidelijk dat er veel asfalt tussen zit, dus ik heb tot nu toe alles met de wegfiets gedaan. Tussen Amersfoort en Zwolle zit meer bos, dat ga ik met de mtb doen.
0 x

55er
Forum Lid
x 3
Jij bent van de Hunebedden omgeving toch?

Is de Drente 200 niks voor je?
0 x
Moet ondertussen mijn pseudo al jaren aanpassen...

AndreM
Forum Lid
x 27
fud0 schreef:
do 10 jan, 2019 23:32
idd. leven en laten leven, maar het wordt overal zo druk dat ik de eerste 'verboden voor ATB' bordjes al ben tegengekomen.. de meeste wandelaars op smalle echt-alleen-voor- wandelaars-paden, ergeren zich inmiddels dood aan overdreven aardig groetende atb-ers op een echt alleen voor wandelaars toegankelijk pad en trappen niet meer in deze 'trucjes'.
[...]
Behoudens de zondag is er toch helemaal geen probleem? Op doordeweekse dagen kun je in de Nederlandse bossen waar ik geweest ben meestal een kanon afschieten :roll: Daarom mijd ik de bossen in de weekends ook als de spreekwoordelijke pest.
1 x
"The thing about quotes on the internet is you can not confirm their validity" - Abraham Lincoln

fud0
Forum Lid
x 21
jawel het is wel een probleem, als wandelpaden worden voorzien van sporen van fietsen, als er maar genoeg komen.. gaat het hele boswandelpad naar de kl*, het is erg irritant voor wandelaars, geloof me, je neemt letterlijk hun plek in, het wordt echt niet op prijs gesteld als er HEEL veel mensen dit gaan doen atb-en op wandelpaden, of het nou doordeweeks is of in het weekend.. hooguit wandelen met je fiets, in geval dat je toch op een wandelpad komt, vind ik niet meer dan normaal.
0 x

Maurice
Forum Lid
x 11
Nogmaals, op heel veel wandelpaden mag je gewoon fietsen.
En met m'n 2.5"banden maak ik minder sporen dan een schoen.
Erosie van paden komt ook doordat er grote groepen MTB's over heen rijden, daarom is het goed om meer goed onderhouden MTB-routes te krijgen. Daar wordt veel aangewerkt in veel plaatsen in NL.
Maar er is ook veel erosie door wandelaars, vooral na de laatste droge zomer.
Iedereen die in het bos komt erodeert, om dat allemaal op het conto van de MTB-ers te leggen vind ik te ver gaan.
Daarnaast, hoeveel bikepackers zijn er in vergelijking tot wandelaars? En hoe zit het dan met kinderwagens, die eroderen ook.
0 x

fud0
Forum Lid
x 21
Nogmaals, ik heb het over wandelpaden die overduidelijk alleen voor wandelaars bedoeld zijn, soms is dat onduidelijk, maar heel vaak of meestal is het echt wel duidelijk, op die plekken is het echt irritant voor wandelaars en ook slecht voor het pad om met je atb te gaan rijden. Het pad wordt vaak daardoor vaak ook onnodig verbreed en er komen fietssporen waardoor het gaat lijken alsof je daar ook echt zou mogen fietsen, omdat er al fietssporen lopen. Als ook steeds meer atb-ers dat gaan doen en ik zie dat gebeuren, deze week nog in de loonse en drunense duinen, terwijl er een supermooi officieel atb route ligt :( komen straks ook weer daar verbodsbordjes ed.. nog meer onnodige.. bordjes en .. regels. We maken alles kapot omdat het steeds drukker wordt met mensen en er steeds minder natuur is, dus tja.. ik hoop iig dat atb-ers niet met een aardig groeten denken er 'vanaf' denken te komen en even een wandelpad mee te kunnen pikken.
0 x

Martje5
Forum Lid
x 1
55er schreef:
za 12 jan, 2019 17:09
Jij bent van de Hunebedden omgeving toch?

Is de Drente 200 niks voor je?
Ja die loopt langs mijn woonplaats, ideaal! Bedankt 55er
0 x

Terug naar “Overige Activiteiten”