probleem met garminopenstreetmap

Overige vragen en opmerkingen over de voorbereiding van je fietsreis.
willem1
Forum Lid
x 1
Al jaren gebruik ik http://garmin.openstreetmap.nl/ voor het samenstellen van een van een fietskaart voor mijn garmin etrex. Nu werkt al enige tijd deze site niet naar behoren ( je kan bijvoorbeeld niet meer je email adres invullen).
Is er een alternatief voor deze site, waar je zelf je kaart kan samenstellen ?
0 x

willem1
Forum Lid
x 1
Ik had reeds https://extract.bbbike.org/ gebruikt, maar ik krijg gauw de melding:
Area too large. Max garmin-osm-latin1.zip file size: 512 MB. Please zoom in! You may also download pre-extracted areas from other services or try out the extract pro service.

bij de http://garmin.openstreetmap.nl/ zit hier geen limit op.

nu moet ik er jammer genoeg meer kaarten van maken, of doe ik wat fout ?
0 x

De tovenaar
Forum Lid
x 75
Contacteer:
Je moet je realiseren dat het aanbieden van data óók geld kost. Dat moet ergens van betaald worden. Dus kennelijk zit er een limiet op, óók op de kaarten van garmin.openstreetmap.nl (2 gb dacht ik). Dus ja je moet er wel wat moeite voor doen, voor niks gaat de zon op.
0 x

Atrike
Forum Lid
x 8
Waarom gebruik je geen openfietsmap? Gebaseerd op openstreetmap en je kunt zoveel downloaden als je wilt.
0 x

De tovenaar
Forum Lid
x 75
Contacteer:
garmin.openstreetmap.nl biedt ook openfietsmap kaarten aan van de hele wereld en werd ~maandelijks ververst (maar nu doet ie het dus even niet), bbbike.org is dan een goed alternatief.
0 x

Polling
Forum Lid
x 91
Contacteer:
Enig idee waar / of ik ook elders een kaart van de Filipijnen kan downloaden? Wij gaan eind van de week die kant op, zullen wellicht niet al te veel fietsen, maar met een brommertje of lopend is de etrex mee ook al handig.
0 x
Gaastra Fyts 4.14 voor dagtochten en kampeervakantie. en Bulls Lacuba Evo E45 voor Woon-Werk-verkeer

keesm54
Forum Lid
x 12
0 x

Polling
Forum Lid
x 91
Contacteer:
Dank! Ik ben benieuwd of het gaat werken.
0 x
Gaastra Fyts 4.14 voor dagtochten en kampeervakantie. en Bulls Lacuba Evo E45 voor Woon-Werk-verkeer

Polling
Forum Lid
x 91
Contacteer:
Er staat wel iets op, maar volgen mij geen wegen. Die zie ik wel bij Basecamp, maar niet op de Etrex. Wel de plaatsnamen, ik weet dus niet wat er fout gaat.
0 x

Petervd
Forum Lid
x 9
Contacteer:
Polling schreef:
ma 10 jun, 2019 11:32
Enig idee waar / of ik ook elders een kaart van de Filipijnen kan downloaden? Wij gaan eind van de week die kant op, zullen wellicht niet al te veel fietsen, maar met een brommertje of lopend is de etrex mee ook al handig.
Kijk eens op deze site:http://philippines.mapedy.com/ voor Android.
Peter.
0 x

Polling
Forum Lid
x 91
Contacteer:
Petervd: dank je, maar we zoeken kaarten voor op de ertrex. Met de smartphones gaan we neit doen, vinden het onhandig.
0 x

Petervd
Forum Lid
x 9
Contacteer:
Petervd: dank je, maar we zoeken kaarten voor op de ertrex. Met de smartphones gaan we neit doen, vinden het onhandig.

Ik heb je een PB gestuurd
0 x

_Peter_
Forum Lid
x 84
Als je het zip-bestand download (die in de eerste kolom (de topo zou ik nemen) dan kun je het uitgepakte bestand naar je etrex kopiëren, dat zou gewoon moeten werken net als met andere gmapsupp.img bestanden, je kan deze zelfs hernoemen als je er meerdere op je etrex hebt staan zodat duidelijk is welke welke is. Die exe uit de 2e kolom is om te gebruiken in Basecamp en niet voor op je etrex.
0 x

Terug naar “Voorbereiding Fietsreis”