Corona: wel of niet fietsen?

992 berichten
Zadelpijn, Caran? Het valt me namelijk op dat je stuur zo hoog staat.....
Fedor schreef:
do 21 mei, 2020 20:08
Flinke actieradius. Had ik niet verwacht.
Volgens boekje maximaal 70km
hoogframe schreef:
do 21 mei, 2020 17:26
... ze vergeten ook dat de regels al een compromis zijn
Die is goed! Heel algemeen toepasbaar ook.
Op Hemelvaartsdag rij ik normaal altijd mijn rit van 125 kilometer voor de actie "De 1000 km van Kom op tegen kanker".
Maar die zijn afgelast en dus heb ik op mijn eentje 170 kilometer gereden, meer dan 100 kilometer over autovrije fietspaden.
Ik heb daar eigenlijk geen verschil gemerkt met pre-coronatijden. Regelmatig groepen van vier of meer mensen, vaak ouderen. Af en toe een trein wielertoeristen van variabele leeftijd. Picknick met de groep ergens op een bank etc. Mensen die elkaar rakelings voorbijrijden. Dat laatste heb ik overigens ook gedaan, veel fietsers hebben er blijkbaar een hekel aan om andere fietsers de ruimte te geven, ook al heb je netjes vertraagd en gebeld.
Als mensen zich ontspannen, gaat de discipline mee prullenmand in.
Ik wilde iedereen hier bedanken die door het neerschrijven van hun gedachten mij door het Corona-tijdperk hebben geholpen. Ik zou ik het leuk vinden iedereen eens in levende lijve te ontmoeten, bijvoorbeeld op het nazomerweekend op de Harskamperdennen het laatste weekend van augustus. (De aankondiging vanuit het bestuur laat op zich wachten :D .)

ps. Ook niet-leden mogen eenmalig aan een ledenactiviteit deelnemen, dus wat let je?
Bert van Sprang schreef:
wo 03 jun, 2020 21:03
Ik wilde iedereen hier bedanken die door het neerschrijven van hun gedachten mij door het Corona-tijdperk hebben geholpen
Afbeelding
Bert van Sprang schreef:
ps. Ook niet-leden mogen eenmalig aan een ledenactiviteit deelnemen, dus wat let je?
De NS? ;-)
eindgebruiker schreef:
wo 03 jun, 2020 22:08
Bert van Sprang schreef:
De NS? ;-)
Ha ha, wat zijn dat voor een wereldfietsers als ze niet eens op eigen kracht (of op een ebike, ook prima) naar een centraal in NL gekegen plek kunnen trappen. Daar heb je toch geen trein voor nodig? Toegegeven: voor de mensen uit Groningen (161 km), Maastricht (181 km) en Vlissingen (217 km) is het even doorbijten, maar die kunnen vast improviseren door bij vrienden of familie, of op een gereserveerde camping te overnachten. #copingwithcorona
Inderdaad, voor mij is deze afstand zelfs na werktijd prima te doen, ik heb hier de NS nog nooit voor nodig gehad.Ik schat dat 90% van de Wereldfietsers binnen een dag fietsen afstand woont.
willem.m schreef:
wo 03 jun, 2020 22:19
eindgebruiker schreef:
Bert van Sprang schreef:
De NS? ;-)
Ha ha, wat zijn dat voor een wereldfietsers als ze niet eens op eigen kracht (of op een ebike, ook prima) naar een centraal in NL gekegen plek kunnen trappen. Daar heb je toch geen trein voor nodig? Toegegeven: voor de mensen uit Groningen (161 km), Maastricht (181 km) en Vlissingen (217 km) is het even doorbijten, maar die kunnen vast improviseren door bij vrienden of familie, of op een gereserveerde camping te overnachten. #copingwithcorona
Haha
Banen, en dan geen baan waar je tijdens je werk op fora kunt veelschrijven.
#copingwithcorona #frontlinie
Marjan schreef:
wo 03 jun, 2020 22:34
willem.m schreef:
wo 03 jun, 2020 22:19
eindgebruiker schreef:

De NS? ;-)
Haha
Banen, en dan geen baan waar je tijdens je werk op fora kunt veelschrijven.
#copingwithcorona #frontlinie
Je hebt gelijk. Een vierdaagse doe je niet even tussendoor als je een drukke baan of zorgtaken hebt. Maar het is natuurlijk wel in te plannen als alternatief voor een langere (fiets)vakantie.
Verplaatst naar een nieuw topic.