Flixbus

Ervaringen met het meenemen van de fiets in de bus
willem.m
Forum Lid
x 390

Re: Flixbus

Berichtdoor willem.m » di 13 aug, 2019 14:18

+ deze recente ervaring uit het andere topic:
viewtopic.php?f=28&t=33666&sid=76169328 ... fb7bd1a625

N.B.
bert sitters schreef:
di 13 aug, 2019 12:38
De nieuwste aflevering van de soap Flixbus
https://www.nd.nl/nieuws/actueel/econom ... 9383.lynkx
Apart zeg: het citaat (van wie?) in de artikelkop komt in het artikel zelf niet voor. Tendentieus wat mij betreft.

Overigens schat ik zo in dat chauffeurs door dit soort gedoe niet vriendelijker naar reizigers zullen worden.
0 x

martinas
x 1

Berichtdoor martinas » di 13 aug, 2019 18:07

Vorige week maandag ben ik met Flixbus van Luxemburg Stad naar Maastricht gereisd. Ik ben aardig tevreden. Ik moest tijdens mijn vakantie onverwacht terug in NL zijn. De alternatieve mogelijkheden (trein door Duitsland of naar Luik) duren lang, je moet meerdere keren overstappen, en zijn aan de prijs. Uiteindelijk dus toch een ticket bij Flixbus gekocht. Het was een directe verbinding, vertrok om 13:15u, de reis zou 3 uur duren. Een ticket met fiets, extra bagage, gereserveerde stoel en iDeal kostte €26,18.

Onderweg naar de bus kreeg ik een sms om 12:50u dat de bus 2,5 uur vertraagd zou zijn. Deze vertraging was er al toen de bus 3 uur later dan gepland vertrok uit Parijs. Eerder bericht hierover was fijn geweest. Ik heb na wat zoeken een grote shopper voor mijn fietstassen gevonden en ergens rustig geluncht. Rond 14:15u nog bericht dat de bus een uur later zou vertrekken. De bus vertrok vanaf een grote parkeerplaats net buiten het centrum, prima te doen op de fiets.

De chauffeur was een aardige kerel. Hij legde mijn fiets bovenop de reserveband in een apart compartiment, en haalde andere bagage eruit. Hij haalde mijn fiets er ook weer uit in Maastricht, en die zag er goed uit. Het was niet duidelijk dat mijn stoel was gereserveerd, maar het was snel opgelost. Er was WiFi aan boord, maar er stond bij dat het maar 150 mB data zou zijn. De rit ging goed. We vertrokken rond 15:20u en waren om 18:00u in Maastricht. Hij heeft nog stevig doorgereden dus, maar ik merkte geen onveilige situaties. Al met al een prima rit, alleen jammer van de vertraging.
1 x

Kees020

Berichtdoor Kees020 » di 13 aug, 2019 21:14

Brammati schreef: Vannacht met de Flixbus naar Parijs gegaan vanuit Haarlem met twee fietsen. Bus was keurig op tijd, met fietsendrager al achterop. Fietsen werden keurig achterop gezet door chauffeur. Tassen aan elkaar gebonden met een spanbandje. Chauffeur deed nog een beetje moeilijk omdat 1 van de setjes (met tent, keukenspullen, etc, zware dingen dus) zwaarder was dan 25 kg. Maar uiteindelijk ging het zo het bagageruim in. 8 Uur later sta je midden in Parijs. 4x Gestopt bij een opstapplaats, verder geen stops gemaakt. Heerlijk rustig in de bus, iedereen sliep, totaal geen overlast.

Ps. Vergeet je paspoort niet. Gelukkig was Haarlem de eerste stop en was de bus er al om 22:05uur, en had ik dus 2x5 minuten om van de ene kant van Haarlem, de Koude horn, naar de andere kant van Haarlem, de Leidsebuurt, te racen op de Santos. Ik was precies om 22:15 terug....
Hadden jullie plekken voor de fiets gereserveerd? Zo ja hoe dan? In de app lukt dit niet.
0 x

Jurr
Forum Lid
x 64

Berichtdoor Jurr » di 13 aug, 2019 21:49

Via de website staat het onder het aantal personen wijzigen. Daar staan de fietsen onder. Geen idee hoe het met de app gaat, die heb ik niet.
0 x

Brammati
Forum Lid
x 1

Berichtdoor Brammati » wo 14 aug, 2019 14:37

Kees020 schreef:
di 13 aug, 2019 21:14
Brammati schreef: Vannacht met de Flixbus naar Parijs gegaan vanuit Haarlem met twee fietsen. Bus was keurig op tijd, met fietsendrager al achterop. Fietsen werden keurig achterop gezet door chauffeur. Tassen aan elkaar gebonden met een spanbandje. Chauffeur deed nog een beetje moeilijk omdat 1 van de setjes (met tent, keukenspullen, etc, zware dingen dus) zwaarder was dan 25 kg. Maar uiteindelijk ging het zo het bagageruim in. 8 Uur later sta je midden in Parijs. 4x Gestopt bij een opstapplaats, verder geen stops gemaakt. Heerlijk rustig in de bus, iedereen sliep, totaal geen overlast.

Ps. Vergeet je paspoort niet. Gelukkig was Haarlem de eerste stop en was de bus er al om 22:05uur, en had ik dus 2x5 minuten om van de ene kant van Haarlem, de Koude horn, naar de andere kant van Haarlem, de Leidsebuurt, te racen op de Santos. Ik was precies om 22:15 terug....
Hadden jullie plekken voor de fiets gereserveerd? Zo ja hoe dan? In de app lukt dit niet.
In de app kan je het aantal personen selecteren. Als je daarop klikt krijg je ook de opties voor de fiets (en kinderen, maar daar moet je niet aan beginnen). Succes!
1 x

Terug naar “Fiets & Bus”