Flixbus

Ervaringen met het meenemen van de fiets in de bus
Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 77

Re: Flixbus

Berichtdoor Frans & Dieuwertje » do 09 mei, 2019 13:48

Nog een vraagje. Ik zit ook te spelen met de mogelijkheid Flixbus of trein.
Maar vaak zie je dat er wel een busverbinding is voor reizigers maar op het moment dat je voor een fiets kiest, dezelfde rit volgeboekt blijkt. Hoe komt dat en krijg ik mijn fiets dan niet meer mee?
0 x

egopro
Forum Lid
x 17

Berichtdoor egopro » do 09 mei, 2019 13:50

Frans & Dieuwertje schreef:
do 09 mei, 2019 13:48
Maar vaak zie je dat er wel een busverbinding is voor reizigers maar op het moment dat je voor een fiets kiest, dezelfde rit volgeboekt blijkt. Hoe komt dat en krijg ik mijn fiets dan niet meer mee?
Fietsenrek vol of geen fietsenrek. In woon vlakbij een flixhalte en er zijn zat flux bussen zonder fietsendrager.
0 x

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 77

Berichtdoor Frans & Dieuwertje » do 09 mei, 2019 13:57

egopro schreef:
do 09 mei, 2019 13:50
do 09 mei, 2019 13:48
Fietsenrek vol of geen fietsenrek. In woon vlakbij een flixhalte en er zijn zat flux bussen zonder fietsendrager.

Dus ... geen fiets mee? Ook niet als bagage? En hoe zit het als je de fiets als bagage meeneemt. Betaal je dan voor een stuk met je fietstassen? Of is het en de fiets en de fietstassen als losse stukken?

Het lukt me niet om het contactformulier van Flixbus te verzenden met deze vragen te stellen.
0 x

egopro
Forum Lid
x 17

Berichtdoor egopro » do 09 mei, 2019 14:03

do 09 mei, 2019 13:57
Dus ... geen fiets mee? Ook niet als bagage? En hoe zit het als je de fiets als bagage meeneemt. Betaal je dan voor een stuk met je fietstassen? Of is het en de fiets en de fietstassen als losse stukken?

Het lukt me niet om het contactformulier van Flixbus te verzenden met deze vragen te stellen.
Dan ligt je lot in handen van de chauffeur ben ik bang. Toen wij de Flix wilden nemen in Avighnon vond de chauffeur het teveel werk om de fietsen aan het rek te hangen. Ze werden onderin het ruim gelegd. Ze hadden daar wel een eigen compartiment met de tassen als stootkussens. Ik heb in 2018 een paar reizen met de flix gemaakt en nog nooit extra bagage bijgekocht of iets dergelijks.

Eigenlijk heb ik nog geen verhalen gehoord van mensen die met fiets en al geweigerd zijn. Terwijl ik best wat mensen heb gesproken die op de bonnefooi naar de bus zijn gegaan.
0 x

Frans & Dieuwertje
Forum Lid
x 77

Berichtdoor Frans & Dieuwertje » do 09 mei, 2019 14:06

egopro schreef:
do 09 mei, 2019 14:03
do 09 mei, 2019 13:57

Dan ligt je lot in handen van de chauffeur ben ik bang. Toen wij de Flix wilden nemen in Avighnon vond de chauffeur het teveel werk om de fietsen aan het rek te hangen. Ze werden onderin het ruim gelegd. Ze hadden daar wel een eigen compartiment met de tassen als stootkussens. Ik heb in 2018 een paar reizen met de flix gemaakt en nog nooit extra bagage bijgekocht of iets dergelijks.

Eigenlijk heb ik nog geen verhalen gehoord van mensen die met fiets en al geweigerd zijn. Terwijl ik best wat mensen heb gesproken die op de bonnefooi naar de bus zijn gegaan.

Fietsen in het ruim heb ik geen bezwaar tegen, zelfs liever dan op een rek. We doen dat al zo lang en in zoveel landen. Dat je bent overgeleverd aan de chauffeur is minder. Zou graag weten of ik ook inderdaad meekom (zeker als ik al betaald heb.) :wink:
0 x

bdr
Forum Lid
x 46

Berichtdoor bdr » do 09 mei, 2019 14:53

egopro schreef:
do 09 mei, 2019 14:03
Zoals ik eerder in deze thread al melde: afgelopen zomer zijn wij in Basel 2 fietsers tegen gekomen wiens fietsen niet op de Flixbus toegelaten werden, hoewel zij naar eigen zeggen een fietsreservatie hadden.
0 x

Terug naar “Fiets & Bus”