Fietskaartje naar 6,90

Ervaringen met het meenemen van de fiets in de trein
Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 199
keesswart schreef:
zo 03 nov, 2019 00:03
Martin E. van Doornik schreef:
za 02 nov, 2019 23:51
Vorige week woensdag 23 oktober van Groningen tot Utrecht staand in een stampvol balkonnetje met mijn fiets tussen 20 mensen mee in een Koploper.
Het voordeel van Groningen is nu juist dat dit een beginstation is voor alle treinen, die er vaak al een tijdje staan voordat ze vertrekken. Ik vermoed dat jij pas kort voor vertrek in die Koploper bent gestapt en dat je de pech had dat deze direct al stampvol zat. In dat geval zou ik op de volgende trein hebben gewacht, zodat ik als een van de eerste reizigers in had kunnen stappen en in ieder geval verzekerd zou zijn van een zitplaats.
Het was de trein naar Rotterdam van 9.18 uur. Ik was al vijf minuten voor vertrek aan boord, na overstap van de trein uit Sauwerd - wegens werkzaamheden niet vanuit mijn vaste station in Baflo. Er waren maar twee deuren met een fietslogo erop. Aankomst op mijn bestemming (ergens in het Groene Hart) om 11.24 uur. Dat vind ik al laat om een fietstocht te beginnen. Ik ben pas om 18.10 uur op de jeugdherberg in Amsterdam aangekomen. De volgende trein nemen is not done voor me, dan heb ik minder tijd om lekker te fietsen.
0 x

Terug naar “Fiets & Trein”