Fietskaartje naar 6,90

Ervaringen met het meenemen van de fiets in de trein
Bert van Sprang
Forum Lid
x 177
Foei :D
Laatst gewijzigd door Bert van Sprang op wo 16 jan, 2019 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

mikefiets
Forum Lid
x 52

Re: Fietskaartje naar 6,90

Berichtdoor mikefiets » wo 16 jan, 2019 20:00

TS schrijft één regel over de prijsverhoging van het fietskaartje.
In de rubriek Forumoverzicht < Fiets en Transport < Fiets & Trein

Zoals bijna gewoon, de off-topic reacties volgen al snel.
- Poging 1 van TS met "De prijsontwikkeling van vakantiefietsen is in dit draadje out of topic. Wat let je om daar een draadje over te beginnen?"

Echter, gewoon off-topic blijven doorgaan.
- Poging 2, blijkbaar tijd voor de MODERATOR om in te grijpen, getuige "Dit topic is opgeschoond, graag ontopic blijven".

Maar kennelijk aan dovemansoren besteed, off-topicers blijven doorgaan, waaronder de usual veelposters.
- Poging 3, TS met "Dit was mijn opening van dit draadje. Kunnen we het bij deze prijsverhoging houden en stoppen met allerlei warrige zijwegen, invullingen en mensen af te zeiken?"

Dus nu stopt men eindelijk met off-topic gaan? Helaas, te voorbarig........
- Poging 4, gaat deze posting dan helpen? Waarschijnlijk wel voor dit topic. Maar ik ben bang dat de off-topic-gangers snel weer zullen opduiken bij andere onderwerpen.
0 x

Leon
Forum Lid
x 632

Berichtdoor Leon » wo 16 jan, 2019 20:49

Kan weg, was offtopic ... :wink:
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

fud0
Forum Lid
x 31

Berichtdoor fud0 » wo 16 jan, 2019 23:27

geweldig dit topic, wat maakt het uit dat je af ent toe lekker off topic gaat, van het een komt soms het ander, bij zoiets als een een mededeling van een fietskaartjesverhoging moet dat kunnen vind ik,
de mededeling is immers gedaan, waarna je er van alles en nog wat van kunt vinden, en dat vinden 'we' kennelijk,
misschien wel interessant, tot welke prijs zou je willen betalen op dit moment, dat je er echt aan gaat denken,

nou als het ZO duur wordt om mijn fiets mee te nemen, vind ik het echt niet leuk meer en neem ik mijn fiets alleen nog mee voor de echt speciale gelegenheden en ga ik wel meer fietsen in mijn eigen omgeving bv. :roll:

of wordt het tijd om de ns op het matje te roepen :|
0 x

joukon
Forum Lid
x 42

Berichtdoor joukon » do 17 jan, 2019 09:32

bert sitters schreef:
wo 02 jan, 2019 22:47
De prijs van een binnenlands fietskaartje voor de trein is per 1 januari gestegen van €6,20 naar € 6,90.
Ontopic :idea:

Is dit een begin van verdere prijsopdrijving? € 0,70 eurocent is net die mars of nutsreep die je in de kiosk zou kunnen kopen om je energie bij te vullen. Is er al een hashtag campagne gestart?

#stopNSprijsopdrijving.
0 x

Leon
Forum Lid
x 632

Berichtdoor Leon » do 17 jan, 2019 10:00

fud0 schreef:
wo 16 jan, 2019 23:27
... tot welke prijs zou je willen betalen op dit moment, dat je er echt aan gaat denken,
Nou, die prijs is in de meeste gevallen voor mij al ver voorbij. Wonend in een hoek van het land kan ik hier in drie van de vier windrichtingen maar heel korte reisjes maken met de Nederlandse trein voordat het internationaal wordt. In die richtingen is de combi treinkaartje + fietskaartje voor mij afschrikwekkend. Een enkeltje Heerlen met fiets kost me dan 70 cent per kilometer en een hoop extra tijd. Vergeleken met een auto voor de deur waarvan je alleen de additionele kosten hoeft te tellen is dat waanzinnig.
Ik gebruik de trein ook alleen voor speciale gelegenheden en die liggen dus noodgedwongen uitsluitend in Noordelijke richting, want internationaal is het effect, afgezet tegen een vrij beperkte afstand, nog groter.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Terug naar “Fiets & Trein”