Ik ontvang uit twee pensioenfondsen en de AOW, maar geen verhoging.willem klein schreef:Tja, mijn pensioen is ook aangepast.
Ik krijg er 0.16 % bij !![]()
Mvg
Willem Klein
Is gewoon een mededeling, meer niet. Er zijn landen waar je fiets gratis in de trein mee kan en wij alles maar duurder maken.BlijDatIkFiets schreef:Het brood bij de bakker wordt ook jaarlijks duurder, evenals je fiets etc. 10 cent op 6,10 euro is 1,6%. Is wat mij betreft geen schokkende prijsverhoging. Kortom, wat is je punt eigenlijk Martin?
Prijs je gelukkig.Martin E. van Doornik schreef:Ik ontvang uit twee pensioenfondsen en de AOW
De AOW gaat wel degelijk omhoog.Martin E. van Doornik schreef: Ik ontvang uit twee pensioenfondsen en de AOW, maar geen verhoging.
Letterlijk een free riderPolling schreef:... omdat ik die aan een medereiziger kan geven als ik bij mijn eindpunt-trein = startpunt fiets ben aangekomen.
Differentiatie is vele jaren geleden ooit geweest, maar bleek in de praktijk te lastig, dus heeft men er een standaard dagkaart van gemaakt.Bert van Sprang schreef:Afgezien of de prijs nou € 6,00, € 6,10 of € 6,20 zou enige differentiatie in de kosten afhankelijk van de te reizen afstand wel prettig zijn, bijvoorbeeld enkele reis € 5,00 en retour € 7,50 of tot 50 km € 5,00 en daarboven € 7,50. Verder heb ik nooit gesnapt waarom bij het uploaden van het fietskaartje op mijn OV-chipkaart ik dit alsnog met mijn pinpas moet betalen ipv dat het gewoon van mijn tegoed wordt afgetrokken. Deze nutteloze handeling geeft af en toe onnodige stress.
In Duitsland betaal je 9 euro voor een landelijk fietskaartje met ook IC-treinen en binnenkort de nieuwe ICE4. Met BahnCard (Duitse kortingkaart) is dat 6 euro. Fietskaartjes naar het buitenland kosten 10 euro. Bij NS-international is dat 12 euro. De Treinreiswinkel verkoopt Duitse fietskaartjes. Met twee personen scheelt dat 8 euro bij een retour.Georg schreef: Wat het specifieke fietskaartje betreft; ook ik vind dat aan de prijs, maar als ik het me goed herinner betaalde ik in Duitsland 10 euro voor de fiets.
Ik denk dat ook geregeld, maar als je de parkeertarieven in ogenschouw neemt die je soms ook nog moet betalen voor je auto, kan dat de balans toch in het voordeel van de trein doen omslaan.Georg schreef:Als ik de treinkosten-discussie wat breder mag opvatten; soms denk ik "kom, laat ik eens met de trein gaan". Vervolgens kijk ik op de reisplanner van de NS, en dan blijkt het ritje me evenveel te kosten als mijn (niet zuinige!) auto zou kosten. Dan neem ik dus de auto, want die staat voor de deur al geld te kosten. (en is in vrijwel alle gevallen sneller) Een praktijkvoorbeeld van het belasten van het eigendom van een auto vs alleen het gebruik. En een praktijkvoorbeeld van het naar mijn idee vrij prijzige treinreizen.
Wat het specifieke fietskaartje betreft; ook ik vind dat aan de prijs, maar als ik het me goed herinner betaalde ik in Duitsland 10 euro voor de fiets.
In Engeland en Ierland (ik heb geen ervaringen met Schotland) kan je fiets ook gratis mee.bert sitters schreef:In Duitsland betaal je 9 euro voor een landelijk fietskaartje met ook IC-treinen en binnenkort de nieuwe ICE4. Met BahnCard (Duitse kortingkaart) is dat 6 euro. Fietskaartjes naar het buitenland kosten 10 euro. Bij NS-international is dat 12 euro. De Treinreiswinkel verkoopt Duitse fietskaartjes. Met twee personen scheelt dat 8 euro bij een retour.Georg schreef: Wat het specifieke fietskaartje betreft; ook ik vind dat aan de prijs, maar als ik het me goed herinner betaalde ik in Duitsland 10 euro voor de fiets.
Daarnaast hebben alle vervoersegio's die de regiotreinen exploiteren eigen fietskaartjes met verschillende tarieven. Die fietskaartje gelden alleen in die regio.
Je kunt ook een fietskaartje kopen voor regionale treinen in héél Duitsland , maar dit kan alléén met Schönes-Wochenende-Ticket of een Quer-durchs-Land-Ticket. Dit kaartje kost 5,50 euro. Dit geldt in Nederland tot de grensstations tot waar de Duitse regionale treinen rijden, zoals Heerlen, Venlo, Arnhem. Wil je fiets aansluitend meenemen in een Nederlandse trein, dan betaal je ook de 6,20 Nederlands tartief. In dat geval is het internationale fietskaartje van de DB van 10 euro dus goedkoper.
Belgie kent een fietskaart enkele reis tussen twee uitgekozen stations. Je moet zelf deze stations invullen op het fietskaartje, anders is dit niet geldig. Dit fietskaartje kost 5 euro
Een dagkaart voor de fiets voor heel Belgie kost 8 euro.
In Zwitserland kost een dagkaart voor de fiets 20 Zwitserse Frank. Dit is ruim 17 Euro. Met een Zwitserse kortingkaart is dat 13 Zwitserse Frank. Dit is ruim 11 Euro
In Frankrijk mag de fiets gratis met in de TER (regionale treinen) en in de Intercités zonder reservering.
In de Intercités mét reservering en de TGV's met fietsplaatsen betaal je 10 Euro per traject. Stap je dus over, dan moet je opnieuw 10 Euro voor de fiets betalen.
In Luxemburg is het meenemen van de fiets in binnenlandse treinen gratis, maar dit is een klein landje.
In Italie kan de fiets alleen mee in regionale treinen. Een dagkaart voor de fiets kost 3,50 euro.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten