Nieuwe NS-intercity (de ICNG) gepresenteerd

Ervaringen met het meenemen van de fiets in de trein
Fytser
Forum Lid
Ik heb op 10 december j.l. gereisd in een splinternieuwe trein, met een fietscompartiment waarvan eerder een foto gepost is ( met het fietsicoon op de vloer) Het zou kunnen dat vanwege de sneeuw en de chaos op het spoor de NS mss een test-exemplaar vd ICGN of een trein met een soortgelijke inrichting heeft ingezet.
Aan beide zijden zijn klapstoelen; omdat de deuropening wijder is dan van oudere treinstellen denk ik dat aan de ene zijde (met de trap naar de bovenverdieping) een schot is geplaatst waarvan ik aanneem met de bedoeling te voorkomen dat voor de deuropening een half fietswiel staat. Daar zijn 3 klapstoelen; deze ruimte is ca. 1.50 m lang. Als fietsen er om en om gestald worden kunnen er 2 fietsen staan met het stuur dwars.
Aan de overzijde waren dacht ik 4 klapstoelen, lang genoeg voor 3 fietsen.
0 x

Leon
Forum Lid
x 322
Fytser schreef:Ik heb op 10 december j.l. gereisd in een splinternieuwe trein, met een fietscompartiment waarvan eerder een foto gepost is ( met het fietsicoon op de vloer) Het zou kunnen dat vanwege de sneeuw en de chaos op het spoor de NS mss een test-exemplaar vd ICGN of een trein met een soortgelijke inrichting heeft ingezet.
Dat lijkt me stug. Op drie oktober jongstleden is pas het eerste carrosseriemodel - zonder wielen dus - gepresenteerd, zoals breed werd aangekondigd in de pers.
Afbeelding
0 x

Carl
Forum Lid
x 45
Fytser schreef:Ik heb op 10 december j.l. gereisd in een splinternieuwe trein,
Deze, misschien?
https://www.youtube.com/watch?v=FKfuP9EGyMY

Carl
0 x

keesswart
Forum Lid
x 173
Contacteer:
Of deze?

Afbeelding
0 x
Kees Swart is fietsend en schrijvend fotograaf: www.keesswart.nl

Travelmaster
Forum Lid
x 117
Carl schreef:
Fytser schreef:Ik heb op 10 december j.l. gereisd in een splinternieuwe trein,
Deze, misschien?
https://www.youtube.com/watch?v=FKfuP9EGyMY

Carl
Daar heb ik al meerdere keren in gezeten. Ze hebben er zelfs hoekbankjes en rondzitjes in gemaakt. Met de fiets heb je daar geen bal aan natuurlijk, maar vrolijk is het wel.
0 x

Fytser
Forum Lid
Uit navraag blijkt het idd om de nieuwe (omgebouwde) intercity dubbeldekker( type NID-DDZ) te zijn, waarin ik met de fiets gereisd heb. De eerder door Leon geposte foto van het ICGN-fietsbalkon heeft gelijkenis met de omgebouwde intercity, vandaar het misverstand.
0 x

Terug naar “Fiets & Trein”