Volgens mij ook; Delft (ong. 20 km) en Den Haag HS/CS (ong. 22 km) zijn iets dichterbij, maar vanuit Schiedam is het natuurlijk lekkerder fietsen over het fietspad langs de Waterweg.bert sitters schreef:Volgens RET is het maar 25 km fietsen van station Schiedam Centrum naar Hoek van Holland.
Ongeveer een kilometer verder van Schiedam dan Hoek van Holland, als je in Maassluis de pont neemt. Wel industriëler fietsen en even goed opletten op de route vind ik zelf. Je kunt naar de Beneluxhaven ook in de Hoek het fietsveer nemen naar de Pistoolhaven en dan om de Dintelhaven heen naar de Beneluxhaven fietsen. Dan moeten de vaartijden wel net meezitten, maar ik vind dat zo'n sympathiek veer en je kunt zeehonden kijken bij het Beereiland.bert sitters schreef:Europoort ligt nog verder.
De boot komt om 08.00 aan, niet te hard vooraan staan duwen om als eerste van de boot te gaan en nog even van de zee genieten - mogelijk met een koffie in de hand - zorgt voor geen vertraging en fijn na de spits in de trein.Wim schreef:En op de terugreis moet je dan toch eerst een kopje koffie gaan drinken voordat het 9 uur is, tenzij de RET de NS regel overneemt dat de spitsregel niet geldt voor reizigers met een internationaal reisbiljet.
De routes naar Hoek van Holland zijn windgevoelig en de wind kan daar ook in de zomermaanden soms stormachtig zijn. Het fietspad langs de Waterweg is dan geen feest als je een boot moet halen. Volgens de fietsrouteplanner van de Fietsersbond is het van station Den Haag Moerwijk via de kortste weg maar 17,6 km naar Hoek van Holland Haven. Met noordwestenwind is het sowieso handiger om vanuit Den Haag naar Hoek van Holland te fietsen. De route vanaf Scheveningen langs de Noordzeeroute (LF1) is zeker een aanrader, tenzij er een harde zuidwestenwind staat.Carl schreef:Volgens mij ook; Delft (ong. 20 km) en Den Haag HS/CS (ong. 22 km) zijn iets dichterbij, maar vanuit Schiedam is het natuurlijk lekkerder fietsen over het fietspad langs de Waterweg.bert sitters schreef:Volgens RET is het maar 25 km fietsen van station Schiedam Centrum naar Hoek van Holland.Hoek van Holland heeft een paar hotels en pensions vlak bij de Stena-steiger, en richting 's-Gravenzande een camping maar ik heb met geen van alle ervaring.
Ongeveer een kilometer verder van Schiedam dan Hoek van Holland, als je in Maassluis de pont neemt. Wel industriëler fietsen en even goed opletten op de route vind ik zelf. Je kunt naar de Beneluxhaven ook in de Hoek het fietsveer nemen naar de Pistoolhaven en dan om de Dintelhaven heen naar de Beneluxhaven fietsen. Dan moeten de vaartijden wel net meezitten, maar ik vind dat zo'n sympathiek veer en je kunt zeehonden kijken bij het Beereiland.bert sitters schreef:Europoort ligt nog verder.Carl
Wat bedoel je hiermee, Bert? Voor welk stukje met de RET hoeft wanneer niet betaald te worden?bert sitters schreef:In ieder geval een meevaller dat je voor dat stukje met de RET niet extra hoeft te betalen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten