Transavia

In januari geboekt
Montpelier-The Hague airport (zestienhoven)
320 euro voor 2 personen, inclusief 30 kg ruimbagage pp, 10kg cabine bagage pp en fiets (nog steeds 40 euro per fiets) .
Per fiets naar vliegveld van Montpelier (met een kleine hindernis, nl een afgesloten hoog hek) en daar ter plekke de fietsen ingepakt in bubelplastic, alle tassen in 2 flightbags (was niet verplicht/nodig) en 1 achtertas als handbagage.
Alle bagage kwam zonder schade tegelijk aan in Rotterdam.
Op de site van transavia geen bujzonderheden gevonden over verpakking van de fietsen en/of aansprakelijkheid.
We vlogen afgelopen januari van Rotterdam naar Alicante.

De fietsen hadden we beschermd met buizenmateriaal en bubbeltjesplastic en daaromheen een fietshoes. Deze keer niet voor een doos gekozen.
We hadden lucht uit de banden laten lopen, maar niet helemaal plat.

In Rotterdam moet je de fietsen zelf in een soort scanner leggen, die bleek te klein en de fiets bleef steken. Hierop hebben we iemand geroepen, die de fietsen van ons aannam mee naar achteren.

In Alicante aangekomen kwamen ze op de band voor grote bagage binnen en waren de banden helemaal plat, verder alles prima in orde.

Terug hadden we al begrepen dat ze per se door de scanner moeten in Alicante. We werden netjes begeleid en de beambte had vaker met het bijltje gehakt. Met 2 personen werden de fietsen diagonaal op een stapel kistjes gelegd en zo door de scanner geleid. Geen centje pijn, binnen 2 minuten gepiept.

Al met al best tevreden.
Superhandig topic, bedankt iedereen voor de toegevoegde informatie! Handig om te weten dat fietsdozen/fietshoezen niet verplicht zijn, dat maakt het een stuk makkelijker!

Zojuist een vlucht van Pisa naar Amsterdam online geboekt, inclusief de fiets als bijzondere bagage (en 20 kg ruimbagage).