Wat zijn jullie plannen dit jaar?

Voor al het offtopic geklets. Houd het netjes en binnen de perken!
Petra137
Forum Lid
x 20
Hallo,
Ik heb eerst nog een paar weken nagenoten van mijn mooie fietsreis van 3 maanden door Australie afgelopen winter (t/m eind februari) en ben nu zoetjesaan eens begonnen met te verzinnen waar ik deze zomer wil fietsen. Het plan is voorlopig:
rondje Cahors, langs Oude Wegen naar Pau, via Jacobsroute naar bijna Bordeaux en dan Midden-Frankrijkroute naar Cahors, deze route doorzetten tot aan de kruising met de Groene Weg en via die route terug naar NL.
Ik vrees echter dat het net iets teveel kms zijn voor mijn zomervakantie, dus nog eens even goed 'rekenen'.
Groet, Petra.
0 x

Khalid
x 1
Goedenavond heren en dames.
Ik ben nieuw bij de wereldfietser. Ik lees met veel plezier alles van het forum.
Ik ben van plan om deze zomer van den haag naar marokko te fietsen. Ik heb nog nooit zo'n grote tocht gemaakt. Dus ik ben benieuwd.
Ik ben bezit van een Avaghon X-29 derailleur.
Tips zijn welkom! Over de route, slaapplekken, goede regenjas enz.
Groet, Khalid
1 x

Gee
Forum Lid
x 22
Welkom op het forum, Khalid, en veel plezier met de voorbereidingen!

Cheers,

Gee
0 x

Leon
Forum Lid
x 559
Khalid schreef:
zo 24 mar, 2019 21:46
deze zomer van den haag naar marokko
Een regenjas op die route in die tijd is denk ik het best alleen een dun dingetje dat je als het fris is over de rest aantrekt en ook 's avonds kunt gebruiken als het afkoelt. Maar met wat geluk heb je het helemaal niet nodig.
Slaapplekken hangt van budget, uitrusting en wensen af. De route hangt van de wensen en de beschikbare tijd af.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

scorpio
Forum Lid
x 2
Dit jaar ga ik stoppen met mijn hoveniersbedrijfje en weer lekker veel reizen zoals vroeger.

In september rij ik met mijn oude trouwe bedrijfswagen naar West Afrika om hem daar (waarschijnlijk in Burkina Faso) te verkopen. Daarna terug naar Nederland op mijn Snel Safari. Ik heb er zin in!

Groet Sander
1 x

Fedor
Forum Lid
x 143
Contacteer:
Khalid schreef:
zo 24 mar, 2019 21:46
Gezien de route zou ik eerder voor een Windstopper jack gaan. Kan een bui(tje) hebben en je wordt minder nat van het zweten. En ook handig op bijv. een koude ochtend/avond.
0 x

Meneer Zwijn
Forum Lid
x 24
Deze zomer een maand fietsen naar Barcelona. Boekjes van Benjaminse zijn besteld, terugreis met Cycle Tours is geboekt. Heerlijk vooruitzicht, zorgt er voor dat ik weer iedere dag blijgezind op de fiets spring. :)
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 141
Komende eerste weekend van april een fietstocht van twee dagen door het zuidelijke deel van provincie Utrecht met een overnachting op jeugdherberg Rhijnauwen in Bunnik. Hoop maar dat het weer meewerkt!
0 x

Amboro
Forum Lid
x 10
2019: ik ben net terug van een rondje Ecuador. In een maand te doen en ik ben geen enkele andere lange afstand fietser tegen gekomen. Uitstekende lege wegen, alles geasfalteerd, prachtige natuur, uitstekende voorzieningen, etc.. Een absolute aanrader.
De zomer van 2019 wil ik van de West naar de Oost kust van Amerika fietsen. Ik heb er drie maanden voor uit getrokken.
0 x

JanH
Forum Lid
x 37
JanH schreef:
di 05 mar, 2019 11:45
JanH schreef:
ma 18 feb, 2019 10:06
Blijf dit jaar in Nederland. Heb nog nooit de Afsluitdijk op de fiets gedaan en dat moet er dan maar eens van komen. (...)

-Jan
https://nos.nl/artikel/2274604-fietspad ... dicht.html
Tsja, één reden om deze tocht dit jaar te doen vervalt dus. Kan pas in 2022 weer :(

-Jan
Goed nieuws:
https://nos.nl/artikel/2284128-afsluitd ... tsers.html
Heb mijn vakantie nu zo kunnen plannen dat ik gebruik kan maken van één van die vier zondagen. :lol:

-Jan
0 x

Terug naar “Kletspraat”