Wat soms ook wel de "verheven" status wordt genoemdFrans & Dieuwertje schreef: ↑ma 11 feb, 2019 08:48Maar enfin misschien kies ik hier ook wel voor status namelijk de non-status.![]()
Gossie, vind je? Wie is dan verheven ten opzichte van wie en wie vindt dat dan allemaal?Fedor schreef: ↑ma 11 feb, 2019 09:42Wat soms ook wel de "verheven" status wordt genoemdFrans & Dieuwertje schreef: ↑ma 11 feb, 2019 08:48Maar enfin misschien kies ik hier ook wel voor status namelijk de non-status.![]()
![]()
nicolevelo schreef: ↑ma 11 feb, 2019 10:28Het is toch helemaal niet ongewoon om een gebruiksvoorwerp bij zijn merk- of modelnaam te noemen? We zeggen toch ook Singer (naaimachine), garmin (gps), Pleyel (piano), Bic (kogelpen), Nikon (camera), Lowa (schoenen), Ortlieb (tassen), KewLox (kasten), Cola (drankje), Rohloff (naaf), Kindle (e-reader),...
Inderdaad, Mens, ieder zijn pleziertje.Frans & Dieuwertje schreef: ↑ma 11 feb, 2019 10:42nicolevelo schreef: ↑ma 11 feb, 2019 10:28Het is toch helemaal niet ongewoon om een gebruiksvoorwerp bij zijn merk- of modelnaam te noemen? We zeggen toch ook Singer (naaimachine), garmin (gps), Pleyel (piano), Bic (kogelpen), Nikon (camera), Lowa (schoenen), Ortlieb (tassen), KewLox (kasten), Cola (drankje), Rohloff (naaf), Kindle (e-reader),...
Nee hoor. Onze naaimachine, we zouden het merk niet weten, een pen is een pen (al hij het maar schrijft), een gps is een gps een fototoestel is een fototoestel (als ze maar werken tegen de gewenste functionaliteit), cola ok die dan wel maar dat drinken we nooit, ereader is gewoon ereader (hij moet gewoon aan met een boek erop), KewLox met twee hoofdletters-watte? , fietstassen zijn fietstassen en schoenen zijn schoenen in ons huis.![]()
Maar goed volgens mij is er al geconstateerd dat daarin verschillen bestaan per huis.![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten