Elektrische fietsen totaal niet duurzaam...

Voor al het offtopic geklets. Houd het netjes en binnen de perken!
bdr
Forum Lid
x 44
Wouter Duijndam schreef:
ma 06 mei, 2019 18:10
Achter een auto mag tot 750kg ongeremd, is dat ook onverantwoord?
Achter de mijne wel, want die mag slechts 450kg ongeremd voor 1150kg eigen gewicht.
Wouter Duijndam schreef:
ma 06 mei, 2019 18:10
Ik spreek met veel ervaring dat onverantwoord wel een groot woord is
Ik begrijp niet waarom jij je werkgever uit de wind wil zetten. Als ik morgen onze jaren '80 tandem met Weinmann knijpremmen vol wil hangen met frontrollers, backrollers, banaanbags en een volgeladen Bob Yak trailer om dan de Death Road in Bolivië af te rijden, dan is dat onverantwoord gedrag van mijn kant. Als mijn werkgever mij vraagt om dit dagelijk in stadsverkeer te doen, dan haak ik af. Dit zijn zaken die ik verwacht van Uber, niet van de ANWB.

Volgens mij is die Riese+Muller-fiets helemaal niet goedgekeurd om 90kg te trekken en te remmen en valt dit hoegenaamd niet binnen redelijk gebruik van die fiets. Met andere woorden, volgens mij rij jij onverzekerd rond.
0 x

Wouter Duijndam
Forum Lid
x 29
Contacteer:
Ik zou jullie graag uitnodigen eens een rondje te fietsen en daar een mening op te baseren.

Als het allemaal zo makkelijk was dan hadden wij het wel gedaan.
Feit is dat de Surly aanhanger heel blijft. Één van de redenen waarom het heel blijft is doordat de wielen dicht tegen de bak aanstaan. Ruimte voor remmen is er dus niet.

Er is (nog) geen regelgeving en fietsen worden idd niet gekeurd op het trekken van een aanhanger.
Er zijn ook weinig tot geen bedrijven die bedrijfsmatig hier mee pionieren en wij hebben 3 fietsen rijden op deze manier. Geen van deze 3 fietsen is de afgelopen 4 jaar betrokken geweest bij een ongeval of aanrijding.

Ik zou niet inzien waarom ik mijn werkgever in de wind moet zetten.
Er is veel ruimte voor vernieuwing en daar word dan ook daadwerkelijk op geïnvesteerd.
Zo is het werken met de fiets de afgelopen 4 seizoenen flink verandert en verbeterd.

DHL, PostNL, CoolBlue en alle andere bezorgdiensten vertrekken vol van hun depot en komen leeg terug.
Dat is compleet anders en niet te vergelijken met ons.
2 x

Bridgestone SM
Forum Lid
x 44
Wouter Duijndam schreef:
di 07 mei, 2019 08:29
Ik zou jullie graag uitnodigen eens een rondje te fietsen en daar een mening op te baseren.

Als het allemaal zo makkelijk was dan hadden wij het wel gedaan.
....
Er is veel ruimte voor vernieuwing en daar word dan ook daadwerkelijk op geïnvesteerd.
Zo is het werken met de fiets de afgelopen 4 seizoenen flink verandert en verbeterd.
Tja, de "aanval" van "bdr" lijkt mij ook weinig terecht.

Tegelijkertijd denk/hoop ik dat er nog wel wat te verbeteren valt.
Maar ik weet ook dat het allemaal niet even makkelijk is.
De automotive-industrie is vaak conservatief, die fiets-industrie is gemiddeld nog erger.
De overgrote meerderheid aan "fiets-vernieuwingen" betreffen cosmetische zaken en geldklopperij.

Groeten BSM

PS   Ik heb wel eens op een "vooroorlogse" tandem met trommelremmen en loodzware aanhanger gereden, dat viel best mee, het reed opvallend goed.
PS2 Mijn met explosiemotor aangedreven vierwieler mag ongeremd 750 kg trekken, en geremd zelfs 450 kg meer als het max toegelaten voertuiggewicht. Gelukkig heb ik geen trekhaak.
1 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Terug naar “Kletspraat”