Je nieuwste aanwinst

726 berichten
Mooi spul! Dat zwaar rollen vond ik meevallen voor de 50-559 die ik had trouwens, weet niet hoe ze zich verhouden tot een Marathon greenguard of plus versie...
IMG_1764.jpg
Deze kale Giant uit 2014 vond ik een paar weken geleden dik onder het stof spik-slinter-nieuw bij de lokale FM, mocht voor de helft van de originele prijs mee.

Niks mis mee, Deore groep uitgezonderd Tektro remgrepen, lineair pullls en Giant naven, verder staat werkelijk op elk onderdeel Giant;-P.

Ik veranderde een paar onderdelen: Brooks B17 narrow zadel, Schwalbe Marathon plus 700x25c banden en UDR een Blackburn crossrack, Ergon grips, Shimano SPD pedalen.

De fiets kan zo mee als licht reisfiets.

Volgend voorjaar een setje Panaraser Pasela TG uit het bekende magazijn te Kielwindeweer. Over de bandenvoorkeur, goede tweede een setje Schwalbe Marathon Supreme of zijn er meer opties?
Op de C15 velg past max 32 mm.

/J
J de Groote schreef:
vr 15 nov, 2019 22:12
IMG_1764.jpgDeze kale Giant uit 2014 vond ik een paar weken geleden dik onder het stof spik-slinter-nieuw bij de lokale FM, mocht voor de helft van de originele prijs mee.

Niks mis mee, Deore groep uitgezonderd Tektro remgrepen, lineair pullls en Giant naven, verder staat werkelijk op elk onderdeel Giant;-P.

Ik veranderde een paar onderdelen: Brooks B17 narrow zadel, Schwalbe Marathon plus 700x25c banden en UDR een Blackburn crossrack, Ergon grips, Shimano SPD pedalen.

Volgend voorjaar een setje Panaraser Pasela TG uit het bekende magazijn te Kielwindeweer. Over de bandenvoorkeur, goede tweede een setje Schwalbe Marathon Supreme of zijn er meer opties?

/J
Mooie fiets. Heb ooit een Giant racefiets gehad, en het frame was excellent (maar had helaas niet de juiste geometrie voor mij).
Let wel op de wielen, ik had na 10 000 kilometer een probleem met de velgen. Maar dat kan ook gewoon pech geweest zijn.
Het vervangen van de banden was een heel goed idee, vermoed ik. Wat Giant met mijn fiets meegaf, was waardeloos.
Cumulus X lite 200 slaapzak!

Geen idee alleen hoe ik het in godsnaam in de bijgeleverde stuffsack krijg,die lijkt me echt te klein.
Dat dacht ik de eerste keer ook, heb zelfs bij Cumulus een grotere gevraagd en gekregen. Maar uiteindelijk past de slaapzak prima in het mee geleverde zakje.
J de Groote schreef:
vr 15 nov, 2019 22:12
IMG_1764.jpgDeze kale Giant uit 2014 vond ik een paar weken geleden dik onder het stof spik-slinter-nieuw bij de lokale FM, mocht voor de helft van de originele prijs mee.

/J
Mooie fiets! Ik heb nog Supreme's liggen in 32mm, hebben? Zijn nieuw en alleen gemonteerd geweest, niet op gereden. Doe maar een pb :wink: