Met één hand rijden kan gevaarlijk zijn

Voor al het offtopic geklets. Houd het netjes en binnen de perken!
CarlW
Forum Lid
x 63
1 x

Eric op de Fiets
Forum Lid
x 72
Contacteer:
Schandalig dat ze daar ontslag voor krijgt. Dat is toch vrijheid van meningsuiting?
0 x
Yesterday's Music Today beluister je op DaCosta Radio 24/7 met de beste disco, funk & dance classics!

rockhopper
Forum Lid
x 32
Ik zou d'r alleen daarvoor al aangenomen hebben ;)
0 x

Matthieee
Forum Lid
x 22
Waar het om gaat is dat ze de foto in social media, als profielfoto, etc. heeft gebruikt en het bedrijf kan schijnbaar eisen dat werknemers daar geen politieke statements maken.

Vraag is wel of dit het allemaal misschien wel waard is, deze foto is wel een vereeuwiging zeg...
0 x
Mijn vakantiefietsies: offroad / road

Casartelli
Forum Lid
x 16
Matthie9001 schreef:Waar het om gaat is dat ze de foto in social media, als profielfoto, etc. heeft gebruikt en het bedrijf kan schijnbaar eisen dat werknemers daar geen politieke statements maken.
De mevrouw in kwestie was bovendien social media manager bij het bedrijf. Dan zou je toch iets minder naïviteit verwachten.
0 x

willem.m
Forum Lid
x 466
Casartelli schreef:
Matthie9001 schreef:Waar het om gaat is dat ze de foto in social media, als profielfoto, etc. heeft gebruikt en het bedrijf kan schijnbaar eisen dat werknemers daar geen politieke statements maken.
De mevrouw in kwestie was bovendien social media manager bij het bedrijf. Dan zou je toch iets minder naïviteit verwachten.
Als dat zo is vind ik dat ze haar terecht hebben ontslagen. Naast dat ze prive en zakelijk blijkbaar niet kan scheiden, zet ze de opdrachten voor het bedrijf en dus ook het werk van haar collega's op het spel. Lijkt me niet verantwoord. Ik wens haar veel succes toe bij het vinden van een nieuwe baan.

P.S.
Ik steek op de fiets alleen maar mijn middelvinger op naar asociale motorrijders (tenzij ze lid zijn van een motorclub, dan kijk ik wel uit).
0 x

Travelmaster
Forum Lid
x 164
Gewoon geen middelvinger uitsteken. Gewoon niet doen. Zelfbeheersing is een keuze.

Zei ik al dat je dat gewoon niet moet doen?
3 x

javb2812
Forum Lid
x 60
https://www.ad.nl/buitenland/vrouw-onts ... ~a8d49ce6/

hier een andere versie, waarin wordt beweerd dat de vrouw dit niet zelf postte opsocial media, maar de foto via de krant viral ging. Ik las ergens anders expliciet dat, ondanks dat de vrouw het niet zelf had gepost, het bedrijf dit punt (acties op social media) toch als de rede voor het ontslag heeft genoemd. Kennelijk is men daar niet bang dat de rechter dan een stokje steekt voor het ontslag.

Ook is in dit artikel te lezen dat dit jaar een directeur binnen het bedrijf een andere collega op fb de huid volschold, en daar wel mee weg kwam. De vrouw in kwestie had dit eerder aangekaart. Als dit klopt, werpt dit volgens mij een ander licht op het ontslag. Natuurlijk is het niet slim om op straat een middelvinger op te steken, maar om er nou iemand voor te ontslaan...

Ook van dit verhaal van die scheldpartij zullen wel andere versies rondgaan in de ((a-)sociale) media, en weten we niet wat waar is. Media is wild west geworden, en dat zit de vorming van een goed standpunt in de weg. Ik vertrouw al iets meer (maar niet veel) op media die dit incident negeren.

Hans
0 x

mqaa
Forum Lid
x 14
Travelmaster schreef:Gewoon geen middelvinger uitsteken. Gewoon niet doen. Zelfbeheersing is een keuze.

Zei ik al dat je dat gewoon niet moet doen?
Helemaal mee eens!
0 x
Marc

Aart Veldhuizen
Forum Lid
x 18
Contacteer:
Tja, als ze nou links- of rechtsaf wil, dan snap ik het gebaar. Maar wat wil ze nou? Naar boven?
0 x

PeterVanRijn
Forum Lid
x 64
Contacteer:
Aart Veldhuizen schreef: Maar wat wil ze nou? Naar boven?
Daar moet je wel een predikant voor zijn om die uitleg te bedenken. :lol:
2 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 199
Moet ik mijn middelvinger vaker opsteken: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1246181 ... -aan-trump
0 x

eindgebruiker
Forum Lid
x 142
Contacteer:
Met één hand rijden kan geld opleveren.

Ha, daar kan ze een paar jaar van op fietsvakantie.
0 x
Gaele Strootman

Travelmaster
Forum Lid
x 164
Only in ‘Murica folks!
0 x

CarlW
Forum Lid
x 63
Of ze suen elkaars ass off waarna de één vertrekt met een hoop geld en de ander met meer publiciteit dan hij voor dat geld had kunnen kopen... Maar los van wie er in zit is zo'n zwarte pooierbak natuurlijk zélf een opgestoken middelvinger naar de, ahem, zwakke, slightly overweight weggebruiker. Fietsertje laat zich niet intimideren!
0 x

javb2812
Forum Lid
x 60
willem.m schreef:
wo 08 nov, 2017 12:59
Als dat zo is vind ik dat ze haar terecht hebben ontslagen. Naast dat ze prive en zakelijk blijkbaar niet kan scheiden, zet ze de opdrachten voor het bedrijf en dus ook het werk van haar collega's op het spel. Lijkt me niet verantwoord. Ik wens haar veel succes toe bij het vinden van een nieuwe baan.
....Gelukt!
https://nos.nl/artikel/2309339-vrouw-di ... itiek.html

Hans
1 x

willem.m
Forum Lid
x 466
javb2812 schreef:
do 07 nov, 2019 03:44
willem.m schreef:
wo 08 nov, 2017 12:59
bla di bla
....Gelukt!
https://nos.nl/artikel/2309339-vrouw-di ... itiek.html

Hans
Wat gaat de tijd snel (alweer twee jaar geleden...), en wat een goed geheugen heb je, Hans!

De foto kan ze nog steeds goed gebruiken voor haar campagnemateriaal. En als campagnemuziek kan ik Lily Allen aanbevelen: https://open.spotify.com/track/6ylAVPbj ... -EL9CaqV8g.
0 x

jwkeij
Forum Lid
x 26
Sowieso: Lilly Allen is een prima artiest. 8)
0 x

keesswart
Forum Lid
x 401
Contacteer:
Geweldig, dit iconische beeld! Met Juli Briskman als prachtvoorbeeld van de sterke 'Eenzame Fietser' versus de kolonne van Donald Trump, de ultieme vertolker van het 'Bord voor de Kop van de Zakenman'. Voor het eerst bezongen door Boudewijn de Groot in 1973.

Juli Briskman for president! :lol:
0 x
Kees Swart is fietsend en schrijvend fotograaf: www.keesswart.nl

Terug naar “Kletspraat”