post eens een foto van je vakantiefiets

2948 berichten
Grum schreef:
za 09 nov, 2019 20:37
fud0 schreef:
za 09 nov, 2019 18:01
Ik had dit jaar alle bidonhouders-opties erbij gebruikt: Dat hield in dat ik de bidonhouders onder aan bovenbuis en liggende voorbuis nu ook heb gebruikt.
Ik ben van plan om 2 cargo cages op de voorvork te monteren.. voor petfles, Slaapmatje, erc.. ben nog niet helemaal uit welke... Blackburn Outpost spreekt me aan..
Dat kan evt .ook nog, maar hoeveel water je daarin kunt meenemen, ik weet niet wat handig is. Het lijkt wel stevig bevestigd, maar bij veel trillen beschadigen de bandjes wellicht het stuur ed, dus extra bescherming/tape zou ik dan wel gebruiken. Het merk Black burn heb ik eens een voorrekje van gehad, was super sterk en ook duur 100 gulden destijds, maar geen spijt van gehad, oerdegelijk. Ik houd altijd van niet super beladen stuur, anders gaat het gewicht tegen staan, maar wat water zou ik in nood ook daar nog kunnen plaatsen, succes met je keuze!
Die Blackburn cages is een prima, stevig metalen rekje. Ik gebruik hem ook.
Hij is niet zo groot, wat fijn is i.v.m smalle doorgangen, paden etc.
Een grote petfles past er makkelijk op, een klein waterdicht zakje ook maar niet te groot.
Maar omdat mijn fiets maar een bevestigingspunt heeft op de voorvork (dom), had ik hem aanvankelijk met tyraps vastgezet. Dit heeft de lak van mijn voorvork beschadigd. Metaal op metaal is geen goed idee.
Ik zit daarom nu te kijken naar de Toppeak Versacage, deze is van kunststof.
Grum schreef:
za 09 nov, 2019 16:37
The mighty Ogre!
Lekker bruut. Heel fraai!
Mooie fiets idd!
fud0 schreef:
za 09 nov, 2019 18:01
Ik had dit jaar alle bidonhouders-opties erbij gebruikt: Dat hield in dat ik de bidonhouders onder aan bovenbuis en liggende voorbuis nu ook heb gebruikt.
Is goed bevallen. Onderste bidonhouder voor twee binnenbanden en canvaslint en bovenbuis isostar voor verfrissing of douche iig van wildkamperen.

SUNP0044 (2).JPG
Alleen de dynamo op de voorband vind ik niet ze mooi.
Het rendement is maar lala, en ze belanden wel eens tussen de spaken, en dat moet je met 50+ op een afdaling niet hebben.
Ik heb dynamo, omdat ik maar zelden in het donker fiets tijdens fietsvakanties en ik deze fiets voornl. voor fietsvakanties gebruik en ik een "ouderwetse" dynamo wel veel weerstand vind hebben, maar ook niet geloof dat een naafdynamo maar 5 % rendement verlies heeft oid., maar meer?
maar omdat ik dus het meest zonder licht fiets ik het prefereer om te fietsen met een "clean" wiel, zonder de weerstand dus die een naafdynamo wel continu geeft.

Een dynamo kun je met een ouderwetse beugel zeer stevig bevestigen, ik heb ook een oude beugel gebruikt, die je volgens mij niet meer kunt kopen. Het rendement is zeer goed, vind ik wel, met de juiste lamp? maar de lichtopbrengst bij naafdynamo is meestal toch meer en perfect.

Ook heb ik er idd. een hekel aan om hard af te dalen met licht aan/een dynamo. Ik probeer dat ook het liefst te voorkomen door voor donker bestemming bereikt te hebben, maar in nood neem ik lamp mee voor op stuur en reflector met batterijoptie, als ik in een seizoen rijd, met meer kans op mogelijk in donker moeten rijden.
Op onze vakantie/tochtenfietsen zit batterijverlichting, omdat wij daarmee zelden in het donker fietsen, maar op onze woon/werk/boodschappenfietsen een naafdynamo.
fud0 schreef:
za 09 nov, 2019 18:05
Gideon schreef:
ma 21 okt, 2019 12:37
Afbeelding

Raptobike lowracer met zelfgemaakte waterdichte banaan-tas (blauw)
Mooi en handig die tas onderaan het frame :)
Zelfgemaakt van pvc zijldoek, goed waterdicht