post eens een foto van je vakantiefiets

Voor al het offtopic geklets. Houd het netjes en binnen de perken!
jwkeij
Forum Lid
x 17
Had city frontrollers achterop, maar dan kom ik met mijn hakken tegen de tassen. Met de 2 stuurtasjes als achtertassen heb ik daar geen last van. Ze zijn nu propvol, maar dan kan ik in één beweging bij al mn spullen voor op de boot. Daarna de boel goed indelen.
0 x

hllndsnw
x 1
In het kader van even voorstellen zonder een nieuw topic te openen, lijkt mij het plaatsen van een foto van mijn vakantiefiets een mooi alternatief.

Hierbij mijn oranje Tout Terrain Amber Road XXL, afgemonteerd met Deore LX en Thule Cab2 fietskar voor dochterlief.
IMG_1147_resize.jpg
Groet,
Francis uit Middelburg
1 x

_Peter_
Forum Lid
x 72
jwkeij schreef:
zo 02 jun, 2019 19:08
Had city frontrollers achterop, maar dan kom ik met mijn hakken tegen de tassen. Met de 2 stuurtasjes als achtertassen heb ik daar geen last van. Ze zijn nu propvol, maar dan kan ik in één beweging bij al mn spullen voor op de boot. Daarna de boel goed indelen.
Dat is dan toch jammer van die fiets, die voor zover ik weet min of meer maatwerk is. Hier heb je dus een punt om rekening mee te houden bij je volgende fiets. Je kan natuurlijk ook nog je schoenplaatjes verder naar achteren zetten zodat je hakken naar voren gaan, als je voet dat wat belasting betreft toestaat natuurlijk.
0 x

Leon
Forum Lid
x 593
_Peter_ schreef:
do 13 jun, 2019 13:55
jwkeij schreef:
zo 02 jun, 2019 19:08
Dat is dan toch jammer van die fiets, die voor zover ik weet min of meer maatwerk is. Hier heb je dus een punt om rekening mee te houden bij je volgende fiets. Je kan natuurlijk ook nog je schoenplaatjes verder naar achteren zetten zodat je hakken naar voren gaan, als je voet dat wat belasting betreft toestaat natuurlijk.
Ik zie toch niets vreemds aan de lengte van de achtervork (min of meer af te lezen aan de ruimte tussen band en zitbuis) en ook niets vreemds aan het montagepunt voor de achterdrager. Ik vermoed dus een combi van een drager waar Ortliebtasen niet ver naar achteren kunnen (misschien is een andere geschikter?), tassen die niet erg ver bijgesteld kunnen worden (ik neem aan dat je de haken maximaal verschoven hebt?), een grote schoenmaat (welke?) en 'modieuze' schoenen waarbij de zolen veel groter zijn dan de voeten (weet ik veel van, als ik met maat 45 sommige schoenen aan heb vragen ze me of ik er mee op water kan lopen.... en kom ik met de hakken overal tegenaan).
Je schoenplaatjes alleen daarvoor aanpassen lijkt me niet de eerste keuze. Kortere crancks idem. Al is het de moeite om te kijken of de afstelling klopt.
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Bridgestone SM
Forum Lid
x 47
Leon schreef:
do 13 jun, 2019 14:38
...., een grote schoenmaat (welke?) en 'modieuze' schoenen waarbij de zolen veel groter zijn dan de voeten (weet ik veel van, als ik met maat 45 sommige schoenen aan heb vragen ze me of ik er mee op water kan lopen.... en kom ik met de hakken overal tegenaan).
Je schoenplaatjes alleen daarvoor aanpassen lijkt me niet de eerste keuze. Kortere crancks idem. Al is het de moeite om te kijken of de afstelling klopt.

Dat van die grote schoenmaat ken ik ook, maar dan juist met de fietssandalen die 1º slechts in stappen van 2 maten te koop zijn, en 2º beter iets te groot zijn want een krappe sandaal op een fietspedaal maakt je voeten wel erg kwetsbaar. Als mijn tassen teveel naar voren geschoven zijn raken ze dus ook de zolen van mijn fietssandalen (waarmee ik wellicht ook zou kunnen waterskiën).

Echter ... de schoenplaatjes maar zo naar achter zetten zou niet mijn ding zijn. Die schoenplaatjes moeten (naar mijn gevoel) zo zitten dat je met wat extra veerkracht uit je voorvoet kan trappen, of vanuit een andere invalshoek: zo dat je voet op een natuurlijke manier rond het plaatje draait. Verder naar achter is alsof je om de "ouderwetse" manier met de holte van je voet trapt: minder efficiënt en niet het best voor je voet.
Iets kortere cranks kan misschien zelfs eerder, maar ook daar is het de vraag hoe je op de fiets zit en wat het best bij de lichaamsverhoudingen past.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

JanH
Forum Lid
x 40
hllndsnw schreef:
do 13 jun, 2019 13:49
In het kader van even voorstellen zonder een nieuw topic te openen, lijkt mij het plaatsen van een foto van mijn vakantiefiets een mooi alternatief.

Hierbij mijn oranje Tout Terrain Amber Road XXL, afgemonteerd met Deore LX en Thule Cab2 fietskar voor dochterlief.

Groet,
Francis uit Middelburg
(jouw bijdrage dreigt onder te sneeuwen in een discussie over formaat achtertassen, locatie schoenplaatjes, lengte cranks)

Mooie fiets!

-Jan
2 x

Shadow
Forum Lid
x 81
hllndsnw schreef:
do 13 jun, 2019 13:49

IMG_1147_resize.jpg

Groet,
Francis uit Middelburg
Heej Francis, mooie fiets hoor!
Groeten Joram.
0 x

hllndsnw
x 1
Dank u mannen! Ben er ook zeer content mee :D
Shadow schreef:
do 13 jun, 2019 21:20
Heej Francis, mooie fiets hoor!
Groeten Joram.
He Joram, wij kennen elkaar :wink:
0 x

Shadow
Forum Lid
x 81
Dat weet ik, wist alleen niet onder welke naam je hier actief was 8)
0 x

Terug naar “Kletspraat”