[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

Voor al het offtopic geklets. Houd het netjes en binnen de perken!
Bert van Sprang
Forum Lid
x 110
Willem,

Wat is hier grappig aan?
0 x

CarlW
Forum Lid
x 18
OK, misschien eerder opmerkelijk dan grappig in pure zin, maar het doet je wel denken aan een nieuwe fiets.

Afbeelding
0 x

willem.m
Forum Lid
x 149
Contacteer:
Bert van Sprang schreef:
ma 15 okt, 2018 12:22
Willem,

Wat is hier grappig aan?
Nu lachen we nog 'meesmalend' om die ladderhoogte. Zodra ze op ooghoogte hangen is het inderdaad bloedserieus, want dan is zo'n partij salonfahig. Maar misschien zie jij de ironie er niet van in.

Verder mag er best wel eens iets serieus op dit forum komen hoor. De wereld is geen Kindergarten.

Grusse vom Rennsteig!
0 x

Fedor
Forum Lid
x 116
Contacteer:
willem.m schreef:
ma 15 okt, 2018 12:52
Nu lachen we nog 'meesmalend' om die ladderhoogte. Zodra ze op ooghoogte hangen is het inderdaad bloedserieus, want dan is zo'n partij salonfahig.
Eeeh heet zoiets niet gewoon "democratie"?

Het weghalen van die borden kan je ook beschouwen als het monddood maken van een partij... iets wat ook niet echt gewenst is in een democratie.
0 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 110
Er gebeuren de meest vreselijke dingen in een democratie.
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 113
janenliseth schreef:
za 06 okt, 2018 08:39
Canadees Phil Fertey op de Hoge Bi door Nederland.
Gister ontmoette ik hem op de Westfriese Omringdijk. Dag er voor stond hij in het NHD.
Een zadel op 1,70 mtr hoog en een wiel met massieve banden.
Fietsen is een kwestie van op gang komen en in balans blijven zegt Phil, en geen moment je aandacht laten verslappen. Aantal spaken vroeg ik aan hem: wel, die had hij nog niet geteld.
Gewoon een rugzak met wat kleding en overnachten bij Vrienden op de fiets.
Afbeelding
Vandaag ongeveer een uur geleden ben ik hem tegengekomen! 8)
Op zijn zwarte rugzakje zijn twee Canadese vlaggetjes genaaid.
Hierbij wat foto's gemaakt, ik heb me aan hem voorgesteld en verteld dat ik vroeger vier keer in Canada heb gefietst.
En ik heb de spaken van het grote voorwiel geteld: 72! 8)
Let goed op de cranks: de pedalen zijn in armlengte verstelbaar. En zie je de vreemde, simpele rem bovenop het voorwiel? Geen idee wat het bouwjaar is, maar de spaken zien er nieuw uit. Qua onderhoud een puntgave hoge bi. Afgezien van een lasrups bovenaan de voorvork. Als je de naaf van het voorwiel goed bekijkt, wat een vreemde flenzen. Waar zijn de koppen van de spaken aan de flenzen?
De vraag is met wat voor 'fietsdoos' Phil Fertey zijn fiets in het vliegtuig heeft vervoerd.... Het lijkt niet mogelijk om het stuur een kwart slag te draaien. Of anders eraf halen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Martin E. van Doornik op vr 19 okt, 2018 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Leon
Forum Lid
x 354
Wat een mooi ding.
Ik vermoed dat die spaakkoppen er niet zijn en de spaak van velg naar velg doorloopt. Dan is het aantal dus uiteindelijk toch gewoon 36, om toch iets gewoons van deze fiets te kunnen zeggen :D
Voor op het stuur zie ik 2 glimmende zeskantkoppen. Zijn dit bouten die los kunnen zodat het stuur er dan af gaat?
Uiteindelijk zijn constructies van vroeger vaak eenvoudig, juist omdat het toen veel moeite kostte om iets precies volgens wens te (laten) maken.
Laatst gewijzigd door Leon op vr 19 okt, 2018 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Martin E. van Doornik
Forum Lid
x 113
Dit hier is de plek waar ik Phil Fertey zijn ben tegengekomen. Slechts 2½ kilometer van mijn huis. Ongetwijfeld heeft hij dezelfde ooghoogte als de camera van de streetview-wagen.... :wink:

https://www.google.nl/maps/@53.4000849, ... 312!8i6656

Wat later heb ik de naam Phil Fertey op Google gezocht: er blijken meer krantenartikelen te bestaan en enkele links die op .ca eindigen. Wat blijkt? De fietsenfabriek Victory in Orlando, Florida bestaat nog en maakt nog steeds hoge bi's naar het model van Franse vélocipèdes uit 1885. Dus de hoge bi van Phil is niet antiek.... maar wel een staaltje van vakmanschap!
http://www.victorybicycles.com/photos.htm
0 x

Terug naar “Kletspraat”