vraag over gps

willem.m schreef:
wo 04 mar, 2020 15:11
Ik speur in toiletgebouwen naar 'onzichtbare' plekken bij het plafond enzo. Ik heb een meshzakje van een paar gram waar ik de powerbank of telefoon in kan doen en aan een spijker o.i.d. kan hangen.
Vragen bij de receptie wil ook wonderen doen.
Maar goed, dit gaat niet meer over gps.
Toch nog even: ik neem altijd een CEE-verloopstekker mee, dan kan ik gewoon aan de paal bij mijn tent opladen.
willem.m schreef:
wo 04 mar, 2020 15:11

Ik zou juist het omgekeerde denken en de telefoon stelen.

Maar goed, dit gaat niet meer over gps.
Gaat inderdaad niet meer over gps, maar ik apprecieer dat je je niet beter voordoet dan je bent :D
hapipiko schreef:
wo 04 mar, 2020 10:59
over batterijen: ik heb op mijn fiets een KEMO omvormer, die is verbonden met mijn naafdynamo.
de uitgang gaat naar een HEMA portable accu, die weer verbonden is met mijn Garmin.
kosten totaal 30 euro.
ik kan mij voorstellen dat als je wandelt, dit niet kan, dan kun je oplaadbare batterijen meenemen.

overigens heb ik als opvolger van mijn Garmin Etrex 30 een Garmin Etrex 32x gekocht. Die heeft 8 gig extra geheugen met daarop de TopoActive kaarten. Ik gebruik liever de OFM kaarten, en route berekenen gaat zoveel sneller dan met de oude etrex. en vier keer zo ver!
Hoe is de Setup van je Dynamo - Kemo omvormer - Portable accu - Garmin...bevestigd ergens aan stuur of in je stuurtas?
Lijkt me een mooie en goedkope oplossing nu mijn Zzing het heeft begeven :cry:
Peter.
peter de rijk schreef:
wo 04 mar, 2020 15:25
Toch nog even: ik neem altijd een CEE-verloopstekker mee, dan kan ik gewoon aan de paal bij mijn tent opladen.
Hmm zo'n CEE17 stekker aanraden is wel een optimale manier om grammenjagers mee te trollen. ^_^
Of gewoon vragen bij medecampinggasten met bv een caravan. Levert meteen een praatje op en als je mazzel hebt een biertje en/of de volgende ochtend koffie.

_Peter_ schreef:
di 11 feb, 2020 22:45
Als je geen zin hebt om elke keer in je routeboekje te kijken dan is een GPS ook niets voor je want daar zul je ook elke keer op moeten kijken of je niet linksaf of rechtdoor moet bij de volgende afslag. Het volgen van een fietsroute is meestal het volgen van een kruimelspoor (track) en niet de aanwijzingen op het scherm (route) volgen zoals je misschien in de auto gewent bent.
Als je je route maakt met Komoot en b.v. een Wahoo Elemnt of Elemnt BOLT gebruikt heb je zgn 'turn by turn' navigatie en krijg je wel degelijk meldingen a la 'Over 100 meter links' :)
De meeste mensen hier maken geen routes maar maken gebruik van tracks en een Wahoo is toch meer een racefiets GPS dan een reisfiets GPS, ook omdat je die weer via de USB-poort op moet laden. Dat is toch wel een beetje het voordeel van de Etrexen van Garmin. Een Bolt is eigenlijk alleen maar een hele dure fietscomputer een kaart wordt er namelijk niet afgebeeld. De Roam is meer een navigatie apparaat maar wel meteen een stuk duurder dan de meeste Etrexen, en voor iemand die niet weet of het wat is of niet een dure manier om iets uit te proberen.
bast1aan schreef:
do 05 mar, 2020 15:20
peter de rijk schreef:
wo 04 mar, 2020 15:25
Hmm zo'n CEE17 stekker aanraden is wel een optimale manier om grammenjagers mee te trollen. ^_^
Deze lijkt mij een redelijk compacte https://www.obelink.nl/cee-naar-randaar ... sAEALw_wcB
DaVinci schreef:
vr 06 mar, 2020 09:34
Deze lijkt mij een redelijk compacte https://www.obelink.nl/cee-naar-randaar ... sAEALw_wcB
Ik heb hier een vergelijkbare verloopstekker liggen voor autovakanties. Het blijven lompe dingen, en weegt met 240 gram meer dan mijn powerbank die ik meeneem voor fietsvakanties. (en meer dan mijn GPS of mijn smartphone)
Shrek schreef:
do 05 mar, 2020 15:53
Of gewoon vragen bij medecampinggasten met bv een caravan. Levert meteen een praatje op en als je mazzel hebt een biertje en/of de volgende ochtend koffie.
Als je toch naar de camping gaat is dit de makkelijkste, leukste en lichtste oplossing (zelfs als je niet van koffie houdt).
Mocht het de volgende ochtend regenen mag je ook nog eens onder de luifel je bagage inpakken en je fiets optuigen.

Wil je het nog makkelijker dan moet je de GPS en smartfoon etc thuislaten.