Lichtgewicht (bikepacking) paklijsten wereldreis door meerdere klimaten?

Kampeeruitrusting, kleding, tassen, technische snufjes, enzovoorts.
Dieuwertje & Franzi
Forum Lid
x 98
alma schreef:
ma 23 sep, 2019 11:46
Bikepacken over deels bergpaden is een lastig compromis tussen lopen en fietsen. Reed ik alleen over dirtroads, dan zou ik mijn bagage lekker in twee tassen aan een achterdrager meenemen. Misschien iets zwaarder, maar veel makkelijker en comfortabeler.
En dat laatste doen wij dan dus. Dirtroads, rivierbeddingen en eenvoudige singeltracks ook maar niet stijl berg op kilometers lang. En met de hulp van mensen als Alma steeds een beetje lichter. Toch zit daar dan best weleens wat zwaar hik-a-bike in. Waar we dan moeten lopen of zelfs een paar keer op en neer met de tassen door omgevallen bomen ed. Maar das niet erg. Dank Alma!
0 x

avic
Forum Lid
x 7
Contacteer:
Update:

meeste gewicht en ruimte bespaard door combi slaapsysteem

- zijden lakenzak Sea to summit
- slaapzak (+6) Mountain hardware
- Half bag PHD (voetstuk) a 165 gram
- donsjasje (+body)
- Tent Nordisk met 'dichte' binnentent< 1 kilo (minder geschikt in warm klimaat ;-(

en verder heel streng in wat wel/niet mee te nemen op de trip van China naar Eindhoven

BertV
1 x

Dieuwertje & Franzi
Forum Lid
x 98
avic schreef:
ma 23 sep, 2019 18:58

- slaapzak (+6) Mountain hardware
- Half bag PHD (voetstuk) a 165 gram
- donsjasje (+body)

Dank! Gebruikte je dan de half bag en donsjack in de slaapzak bij kou? Wat is het bereik van je donsjas en body en half bag of wat was de cuin? Wat was je koudste nacht of welke temperaturen reikt het?
0 x

avic
Forum Lid
x 7
Contacteer:
Klopt: enkele keren de halfbag in de slaapzak gestoken en donsjas aan. Wat de min temperatuur is heb ik gelukkig niet hoeven testen. Schatting dat het tot -10 A 15 goed zal gaan. Maar zo koud heb ik t dus nergens gehad. Is naar mijn idee wel een heel goed werkend laagjessysteem. Heb nog de iets dikkere halfbag overwogen, dan zal t zeker wel tot ver onder 0 werken.
0 x

Dieuwertje & Franzi
Forum Lid
x 98
Bedankt! Ik denk dat ik mijn warme thermo lange onderbroek met donsjas toch compacter/lichter vind dan de zogenaamde olifantenpoot/slaapzakvoet/halfbag. De thermobroek kan namelijk voor meer doeleinden gebruikt worden zonder xtra gewicht van een halfbag.
0 x

avic
Forum Lid
x 7
Contacteer:
das ook weer waar. maar de 160 gram lichte olifantpoot die zo klein als een tennisbal te proppen is vond ik een erg mooi alternatief. de gemiddelde broek is zwaarder en minder warm/confortabel
0 x

Dieuwertje & Franzi
Forum Lid
x 98
avic schreef:
di 24 sep, 2019 16:48
das ook weer waar. maar de 160 gram lichte olifantpoot die zo klein als een tennisbal te proppen is vond ik een erg mooi alternatief. de gemiddelde broek is zwaarder en minder warm/confortabel

Er zijn ook donsbroeken zag ik :wink:
0 x

avic
Forum Lid
x 7
Contacteer:
das weer een dure oplossing, want denk ook dan aan donssokken. voeten voelen/zijn snel t koudst

waar wij ook op besparen, als we met zn 2en zijn, is één slaapzak meenemen en die aanritsen aan een dun onderdek/systeem waar ook de matjes inzitten. (Custommade by Tattelje)
0 x

Dieuwertje & Franzi
Forum Lid
x 98
Ja maar weer niet zo'n goede oplossing als je net in dat heel koude gedeelte zit op je wereldreis, of je partner restless legs heeft. :wink:
0 x

Smitty
Forum Lid
x 35
Hier een verhaal van wat Ryan Wilson na 2 jaar wereldreizen meeneemt en hoe hij het inpakt:

https://theradavist.com/2018/09/two-yea ... bike-tour/
0 x

Bert van Sprang
Forum Lid
x 203
Als ik zoveel mee zou willen nemen als Ryan ging ik toch voor grote achtertassen.
0 x

Terug naar “Uitrusting”