All About The Best Bikepacking Panniers For Off-Road Adventures

Kampeeruitrusting, kleding, tassen, technische snufjes, enzovoorts.
Marco Meijerink
Forum Lid
x 160
Contacteer:
De expedition serie van Apidura is waterdicht.
Met de gespen hebben we tot nu geen probleem gehad.
0 x
Marco Meijerink Foto & Video en Marco & Lisette Blog.
Wij testen spulletjes voor Santos en anderen.

Rob_Gordon
Forum Lid
x 4
Heeft iemand toevallig al de nieuwe Vaude Aqua Light-tassen kunnen proberen? Ze zijn inmiddels te koop op verschillende sites en verrassend genoeg is het gewicht ten opzichte van de eerste berichten nog steeds hetzelfde (520 gram per stuk) maar lijkt het volume ineens toegenomen van 18 tot 24 liter per stuk! Zal er wel mee te maken nemen dat het volume te beïnvloeden is door het vaster of minder vast draaien van de rolsluiting. 24L zou de tassen voor mij een stuk interessanter maken, want dan hoef ik geen spullen meer thuis te laten als ik wil overstappen vanaf mijn oude Ortliebs.

(Update: Verschillende sites lijken het met elkaar oneens te zijn over de precieze maten. Sites als Bergfreunde of Rose hebben het over 24 liter per stuk. De Fietstassenwinkel denkt nog steeds 18 liter. Extra benieuwd dus of er al gebruikservaringen zijn!]
0 x

Marco Meijerink
Forum Lid
x 160
Contacteer:
Hoi Rob, wij hebben twee setjes liggen maar nog niet mee gefietst. Op de keukenweegschaal weegt een tas 545 gram. Je kan de tas inderdaad groter of kleiner maken. Maar of het echt 24 liter is waag ik te betwijfelen. Binnenkort gaan we ze aan de tand voelen.
0 x

Rob_Gordon
Forum Lid
x 4
Ha Marco,

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Is je indruk dat er wel minstens net zo veel inpast als in een standaard Ortlieb backroller?
0 x

Marco Meijerink
Forum Lid
x 160
Contacteer:
Poeh, lastig. Wellicht dat het net zoveel is. Maar het is een andere vorm en dan kan ik moeilijk zeggen of je spullen erin passen. Nadeel van de tassen is wel dat ze van een veel zachter materiaal zijn gemaakt en niet uit zichzelf rechtop staan. Ik zal ze dan ook gewoon op de fietsen laten denk ik. De uitbouw aan de onderzijde zal ik denk ik niet zo snel gebruiken. dan komen de tassen lager te zitten en dat wil ik bij bikepacken juist niet. Maar goed, als je even veel mee wilt nemen is het wel een uitkomst.
1 x

Smitty
Forum Lid
x 23
Plaats toch maar even deze link hier, overzicht van zgn micro panniers:
https://bikepacking.com/index/panniers-for-bikepacking/

En daar horen deze ook nog bij:
https://bikepacking.com/gear/north-st-b ... -panniers/

Smitty
1 x

Eric Schuijt
Forum Lid
x 70
Contacteer:
Ik heb ooit wel eens de inhoud getest door steeds een liter water in een tas te gieten tot hij vol was.

Dat is eigenlijk de ultieme test (al kan het natuurlijk ook rekenkundig als je de stelling van Phytagoras kent in verband met de schuine kanten :D :D )
0 x
Eric heeft ruim 250.000 kilometer over de wereld gefietst en heeft een winkel: http://www.vakantiefietser.nl

Bridgestone SM
Forum Lid
x 46
Eric Schuijt schreef:
zo 28 apr, 2019 20:38
Ik heb ooit wel eens de inhoud getest door steeds een liter water in een tas te gieten tot hij vol was.

Dat is eigenlijk de ultieme test (al kan het natuurlijk ook rekenkundig als je de stelling van Phytagoras kent in verband met de schuine kanten :D
Misschien een 30 liter jerry-can vullen met pingpong-ballen, de balletjes tellen en daarna een praktijk-volume bepalen aan de hoveelheid pingpong ballen die in de tas gaan (als het kleinere tas is) of het aantal dat je overhoudt even tellen (als het een grotere tas is).
Je hebt op deze wijze een mooie, bescheiden, correctie voor de "verloren" hoekjes, een correctie die dus de 30 liter jerry-can als "standaard" ziet, en die zwaarder gaat wegen naar mate de tas kleiner is (mijns inziens een goede inpak-praktijk-correctie).

Nee .. ik ben geen pingponger.

Groeten BSM
0 x
Ik bedoel het goed maar mijn toetsenbord is dyxlectie ....

Shadow
Forum Lid
x 74
Het heet ook Tafeltennis (zoals een tafeltennissende collega van mij meerdere keren per week moest uitleggen)
0 x

jwkeij
Forum Lid
x 15
Smitty schreef:
zo 28 apr, 2019 20:25
Plaats toch maar even deze link hier, overzicht van zgn micro panniers:
https://bikepacking.com/index/panniers-for-bikepacking/
Eigenlijk zijn die van Revelate en Alpkit in mijn ogen klein genoeg voor het label 'micro-pannier'.
Ook naar zulke kleine tassen zitten kijken, maar ben ook eens kritisch door mijn spullen gegaan. :D Resultaat: zijtassen niet nodig voor zo'n 8 dagen op de fiets.
0 x

Terug naar “Uitrusting”