Wie heeft ervaring met de Nordisk (Oppland 3) LW tent?

Kampeeruitrusting, kleding, tassen, technische snufjes, enzovoorts.
Fedor
Forum Lid
x 146
Contacteer:
Edwin* schreef:
wo 27 jun, 2018 10:12
Vanuit mijn alpinisme achtergrond was ik gewend om zo weinig mogelijk mee te nemen en wat je meeneemt zo licht mogelijk. Het klimmateriaal weegt immers al genoeg en alles moet op de rug mee naar boven.
Ha memories... eerst lijkt het allemaal mee te vallen maar dan komt het ijzerwerk en een 50m 11mm-touw er bij... en dan is het niet meer te huffen ;)
1 x

theLabrigs
Forum Lid
x 1
Ik heb een Oppland 2 si.
Voorheen altijd met goedkope tentjes gekampeerd dus voor mij is het dan al snel een verbetering van kwaliteit.
Dit model gekozen omdat mijn fiets ‘s nachts voorin kan liggen.
Ik heb de si versie gekocht (t.o.v. de PU) vanwege het lagere gewicht en de DAC tentstokken. Los daarbij nog een passende footprint grkocht.
Binnenruimte is voor mij genoeg, maar als er 2 in moeten slapen zou ik een maat groter kopen.
Na pas een paar dagen gebruik zeer tevreden. En het donkergroen met de goudkleurige scheerlijnen, haringen en tentstokken ziet er goed uit.

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Edwin*
Forum Lid
x 164
theLabrigs schreef:
vr 06 jul, 2018 13:03
Ik heb een Oppland 2 si.
Voorheen altijd met goedkope tentjes gekampeerd dus voor mij is het dan al snel een verbetering van kwaliteit.
Dit model gekozen omdat mijn fiets ‘s nachts voorin kan liggen.
Ik heb de si versie gekocht (t.o.v. de PU) vanwege het lagere gewicht en de DAC tentstokken. Los daarbij nog een passende footprint grkocht.
Binnenruimte is voor mij genoeg, maar als er 2 in moeten slapen zou ik een maat groter kopen.
Na pas een paar dagen gebruik zeer tevreden. En het donkergroen met de goudkleurige scheerlijnen, haringen en tentstokken ziet er goed uit.
Dank voor het delen van je eerste ervaringen!

Wij hebben inmiddels ook de bijpassende footprint erbij. Dat was wel een beetje een tegenvaller, d.w.z., hij is best dik en daardoor wat zwaarder en heeft een wat groter pakvolume in vergelijking met de footprint die we bij onze Vango Omega 350 hadden.

Wij hebben de Oppland 3 gekocht voor 2 personen en als ons zoontje er bij in moet kan dat, maar zoals een 2 persoonstent fijn veel ruimte geeft aan 1 persoon, geeft de 3 persoonstent fijn veel ruimte aan 2 personen.

Wat betreft de kleurstellingen ben ik het helemaal met je eens, het geheel ziet er daardoor goed uit!

Na onze fietsvakantie zal ik de ervaringen met onze tent hier delen...
Laatst gewijzigd door Edwin* op za 07 jul, 2018 02:14, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Tom vds
Forum Lid
x 60
Mooie tent met een mooi gewicht.
theLabrigs schreef:
vr 06 jul, 2018 13:03
....Dit model gekozen omdat mijn fiets ‘s nachts voorin kan liggen....
Afbeelding
Heb je al eens geprobeerd om de fiets in de tent te leggen?
Ik kan me zo voorstellen dat dat niet eenvoudig zal zijn: blijkbaar past het wel, maar kun je er dan zelf nog langs/overheen klauteren om naar buiten/binnen te komen?
(Ik begrijp dat de foto een vertekend beeld geeft...?)

Groet,
Tom.
0 x

theLabrigs
Forum Lid
x 1
Fiets ligt ‘s nachts altijd in de tent. Klauteren valt wel mee.
Had uiteraard vantevoren al gemeten of het zou passen en er is ruimte genoeg.

Afbeelding
0 x

Tom vds
Forum Lid
x 60
Uhh... da's inderdaad veel ruimte! 8)

Groet,
Tom.
0 x

Edwin*
Forum Lid
x 164
Edwin* schreef:
di 26 jun, 2018 22:12
We zijn toch overstag gegaan... :oops:

....etc... (we) hebben de Nordisk Oppland 3 gekocht, maar dan wel de SI uitvoering i.p.v. de LW. Ik heb nog niet zo heel veel vertrouwen in dat hele dunne tentdoek van 20 denier van de LW.

De Nordisk Oppland 3 spreekt ons erg aan vanwege zijn formaat, pakmaat en gewicht. Door de aanschaf van deze tent besparen we ca. 1,9 kg in gewicht en winnen we in pakvolume. Dat betekent dat ik geen rol meer achterop de fiets heb waar de tent in zit, maar de nieuwe tent in mijn ene achtertas meegaat, samen met wat andere spullen.

....etc....

We hebben de Nordisk Oppland 3 SI in de tuin opgezet en zo op het eerste gezicht voldoet hij aan onze verwachtingen. Alleen de footprint is wat aan de volumineuze kant, die had wat mij betreft wel wat dunner gemogen.
Als het echt hondenweer is kunnen we er met ons drieën in en zetten we één tent op, anders kan ons zoontje in zijn eigen tentje slapen en beschikken wij over een ruime tent voor ons tweeën.

....etc....

Na onze fietsvakantie kunnen we wellicht meer vertellen over de tent(en).
Nou dat kunnen we. We hebben de tent 2,5 week gebruikt tijdens onze fietsvakantie naar Denemarken en onlangs tijdens een weekendje op natuurkampeerterrein De Grutto.

Wat formaat en gewicht betreft voldoet de tent helemaal aan onze verwachtingen. De tent en footprint passen inderdaad in een Ortlieb Backroller Classic, wat een rol achterop overbodig maakt. Daar ben ik blij mee.

Hoe de tent zich houdt in de regen hebben we in deze warme en droge zomer nog niet echt goed kunnen uitproberen. We hebben 1 x een buitje gehad, waarbij er wel regen door de buitentent "nevelde" (en dan niet op de naden, maar gewoon heel het tentdoek). Iets wat we bij de Vango absoluut niet hadden. Ik vraag me af of dit niet zgn. nieuwigheid is, of dat dit de eigenschap van de tent is... :?

Iemand hier ervaring mee?
0 x

Leon
Forum Lid
x 605
Edwin* schreef:
wo 22 aug, 2018 13:39

Hoe de tent zich houdt in de regen hebben we in deze warme en droge zomer nog niet echt goed kunnen uitproberen. We hebben 1 x een buitje gehad, waarbij er wel regen door de buitentent "nevelde" (en dan niet op de naden, maar gewoon heel het tentdoek). Iets wat we bij de Vango absoluut niet hadden. Ik vraag me af of dit niet zgn. nieuwigheid is, of dat dit de eigenschap van de tent is... :?
Iemand hier ervaring mee?
Niet met deze tent. Het effect is goed op te lossen door het doek te impregneren. Let op dat je het juiste impregneermiddel voor het doek gebruikt. Iets met niet en wel gesiliconiseerd geloof ik.
Sorry voor het late antwoord...
0 x
De kern van veel milieuproblemen is niet zo zeer dat we iets moeten doen maar meer dat we iets moeten laten.

Terug naar “Uitrusting”