Gebruikerservaring MapOut (navigatieapp)

Kampeeruitrusting, kleding, tassen, technische snufjes, enzovoorts.
De tovenaar
Forum Lid
x 75
Contacteer:
nicolevelo schreef:
zo 30 jun, 2019 13:37
Ik dacht ook aan zoiets. De gpx file die ik gebruikte vind je hier: https://www.biroto.eu/de/radweg/norwege ... rt00002952
Ik zie op die GPX dezelfde rechte lijn. Kennelijk is er (nog) geen geschikte fietsroute (vanwege de vele tunnels?). Op de OFM houdt de fietsroute ook op. Misschien is het alternatief een stuk per trein of ferry af te leggen?
0 x

nicolevelo
Forum Lid
x 44
De tovenaar schreef:
zo 30 jun, 2019 21:04
nicolevelo schreef:
zo 30 jun, 2019 13:37
Ik dacht ook aan zoiets. De gpx file die ik gebruikte vind je hier: https://www.biroto.eu/de/radweg/norwege ... rt00002952
Ik zie op die GPX dezelfde rechte lijn. Kennelijk is er (nog) geen geschikte fietsroute (vanwege de vele tunnels?). Op de OFM houdt de fietsroute ook op. Misschien is het alternatief een stuk per trein of ferry af te leggen?
Ik zag het ook. Heb net de vraag gesteld op een draadje over Noorwegen. Misschien kan iemand die deze route gefietst heeft een antwoord geven.
0 x

daulagari
Forum Lid
x 46
Reactie verplaats naar de Noorwegen thread, daar meer op zijn plek.
0 x

omedunk
Forum Lid
x 2
Niall schreef:
do 11 okt, 2018 19:46
1DA9C99D-9E68-413E-B918-8C8321BF8965.jpeg
MapOut manual schreef:Figure 2.14: Start a new tour by double-tapping, an A-marker appears — Tap on a new location, the shortest path is calculated and a B-marker is placed — Alternatively, drag the B-marker over streets — The finished tour
MapOut manual schreef:MapOut tries to automatically snap your tour on the road network whenever possible. If no roads are on the map and snapping is not possible, a dashed line is shown.

Additionally MapOut limits the distance for automatic routing to around 5 km / 3 miles — if you tap larger distances a dashed line is shown as well.
In mijn ervaring met de app (oa vakantie in Spanje / Portugal / Italië) trekt MapOut net zo graag een lijntje over een snelweg als een onverhard pad? Het is gewoon geen “echte” routeplanner en je moet zelf alles goed nalopen voordat je gaat fietsen wil je niet voor verassingen komen te staan :)
En als eerst je bij overlays de bycicle network selecteert? Pakt de app dan nog steeds de snelweg?
0 x

Marco Meijerink
Forum Lid
x 171
Contacteer:
De app pakt die weg die je zelf aanklikt. Het is geen navigatiesysteem zoals je dat in de auto hebt. Je kun gewoon precies aanklikken waar je wilt fietsen. Als je voor de snelweg kiest dan kan dat. Als je voor een bospaadje kiest dan kan dat ook.
Je kan overlays aanzetten (mtb, fiets, lopen, etc) en daar keurig je route overheen plannen.
0 x
lismarq - explore the world
Fietsen, rennen, klimmen, varen. Naar buiten!

Terug naar “Uitrusting”