osmand+ navigatie

Kampeeruitrusting, kleding, tassen, technische snufjes, enzovoorts.
poijkl09
Forum Lid
x 2

Re: osmand+ navigatie

Berichtdoor poijkl09 » di 30 apr, 2019 10:25

Ik had bij mij sendtoGPS erop gezet, dan klik je op een locatie in Google maps vervolgens op delen l sendtogps en bij Sendto GPS moet je kiezen voor "Google maps l others"). Locatie wordt dan geopend in Osmand
En vervolgens op laten slaan als favoriet.
0 x

Inge1
Forum Lid
x 33

Berichtdoor Inge1 » di 30 apr, 2019 11:20

Ah, goed om te weten.

Ga ik ook op de telefoon zetten.
0 x
Droom niet je leven maar leef je dromen

blog: https://ingebiketravels.wordpress.com/

Robist
Forum Lid

Berichtdoor Robist » di 30 apr, 2019 13:12

poijkl09 schreef:
di 30 apr, 2019 10:25
Ik had bij mij sendtoGPS erop gezet, dan klik je op een locatie in Google maps vervolgens op delen l sendtogps en bij Sendto GPS moet je kiezen voor "Google maps l others"). Locatie wordt dan geopend in Osmand
En vervolgens op laten slaan als favoriet.
Ik ben ook een enthousiaste gebruiker van Osmand, maar dan van de IOS-variant. De optie met Google maps en sendtoGPS kende ik nog niet. Dit klinkt heel interessant. Weten jullie of er ook een IOS-versie van sendtoGPS bestaat?
Robert
0 x

Steunzool
Forum Lid
x 33

Berichtdoor Steunzool » vr 03 mei, 2019 06:18

wim49 schreef:
ma 29 apr, 2019 12:38
Het is niet verstandig een toch redelijk zware app als Osmand op een Nokia 1 (werkgeheugen 1 GB, opslag 8 GB) te willen gebruiken. Dat is domweg te weinig. (...) Osmand op een telefoon van 100,- willen installeren was dus niet zo'n goede keus.
Ik heb het besturingssysteem vervangen en het werkt weer prima. Kennelijk had ik iets teveel zitten rommelen.
wim49 schreef:
ma 29 apr, 2019 12:38
Dat het opnemen van een GPX route niet fijn gaat klopt wel. Ik heb ook geen mogelijkheid gezien om te voorkomen dat de GPS ontvanger wordt uitgeschakeld als de telefoon in de slaapstand gaat.
De GPS gaat niet helemaal uit in de slaapstand, want de navigatie blijft op de achtergrond werken.
Zie ook dit verhaal met meer informatie rond GPX, slaapstand, Osmand en energiebesparing.
0 x

Terug naar “Uitrusting”